Monalisa eigenlijk wel goed dat ze nu even in het zkh ligt. Helemaal niet leuk, maar zo wordt er wel goed naar haar gekeken. Blijven tobben thuis is ook niks. Hopelijk hebben ze het snel gevonden en kunnen jullie echt gaan genieten.
Allies, wat slordig van je ha! En dan al voor de derde keer! Ik zou ook overstappen... bah wat slecht.
En wat N. doet klinkt idd als (verborgen) reflux. Iris deed hier hetzelfde. Het is inmiddels wat minder, maar ze schrikt af en toen ook nog behoorlijk van omhoogkomend maagzuur, wordt soms even benauwd ervan en gaat huilen. Eerst van de pijn door het zuur, nu van de schrik. Ook dat persen heeft ze een hele tijd gedaan, maar dat is nu ook minder geworden. Niet blijven tobben hoor, volg je moedergevoel!
Eliza, dat is wel lang dat D wakker was :shock: en dan ook nog niet jengelen ofzo. Idd best bizar, maar als ze er geen last van had zouik me geen zorgen maken.
Princess fijn dat L al goed doorsliep! Lekker hoor 😉
Liezzle, gefeliciteerd met je trouwdag! Beetje jammer dat je man zelf niet bedenkt dat een bosje bloemen misschien toch wel leuk is, maar toch 😊
En het gaat idd hard! Iris is alweer 12 weken :shock:
's Avonds veel drinken: ook hier herkenbaar (en dan heeft Iris flesvoeding). Overdag laat ze vaak meer tussen de voedingen, om dan 's avonds om de 3-3,5 uur ineens te willen drinken. Vaak is dat gewone hoeveelheid, soms maar een beetje, of juist veel meer. Op het eind van de dag heeft ze dan uiteindelijk altijd gewoon 5 voedingen gehad en in principe voldoende voor 24 uur binnengekregen.
Helaas gisteravond ook zo'n nacht: om 23.00u de fles leeggedronken, om 01.00u 60cc op en vervolgens om 02.30u weer 30cc. Tussentijds was ze niet stil, dus konden wij ook niet slapen 😞 Maar daarna sliep ze wel door tot 09.30u, dus dat was dan wel weer fijn.
Proberen kruipen: hier worden ook verwoede pogingen gedaan. Als Iris op haar buik ligt, schuift ze op de een of andere manier haar knietjes onder haar heupjes, waardoor die pamperkont omhoog komt. Haar buik is dan ook los van de ondergrond, daar kun je dan gewoon je hand onderdoor doen. Vervolgens zet ze zich af met haar voetjes, maar snapt nog niet dat je armen ook mee moeten doen, dus schuift ze op een rare manier een beetje naar voren. Ziet er wel grappig uit 😃
Verder heeft ze ruim een week geleden ontdekt hoe je je billen omhoog moet wippen als je verschoond wordt. Dat maakt een pamper verschonen nog een hele klus als die billen steeds ineens omhoog gaan :), zeker nu het steeds vaker doet.
Vandaag was mijn man weg om op de motor het verkeer te regelen bij de TT Vught (een rit voor verstandelijk gehandicapten achter op een motor. Een hele happening, zeker omdat er 200 motoren meereden vandaag).
Ben ik met Iris naar de camping geweest om de voorjaarsschoonmaak af te maken. Daar waren we steeds niet aan toe gekomen om het af te maken, maar vandaag wel gelukt met hulp van mijn ouders.
In de caravan heeft ze vandaag voor het eerst in het ledikantje gelegen wat we er neer hebben gezet. Wat lijkt ze dan ineens weer klein zeg 😃
Thuis ligt ze nog in de wieg en lijkt ze inmiddels best wel groot... hahaha
x Lovy