Jongmoeder schreef:Hee Beebje2,
Ik vind het zo leuk te lezen over moeders die bewust jong kinderen hebben gekregen! Toen het bij mij echt begon te spelen vond ik het wel moeilijk omdat de mensen om mij heen allemaal net bezig zijn met vriendjes of nog volop in de studie zitten en hier nog helemaal niet mee bezig zijn. Het duurde even voor ik dit met mensen begon te delen en gelukkig lijken de meeste mensen te snappen dat ik jong moeder wil worden...alleen weet ik niet of ze door hebben dat we nu al bezig zijn. De moeder van mijn vriend was 21 toen ze hem kreeg en loopt nu al lekker te vissen bij ons of we al kinderen willen haha dus voor hun reactie ben ik niet zo bang 😉 Mijn ouders zijn niet helemaal in beeld maar zullen er hoogstwaarschijnlijk niet achter staan...evenals een deel van onze vrienden het er misschien moeilijk mee zullen hebben. Mijn vriend is afgelopen september 24 geworden en ik ben zo blij dat hij ook jong kinderen wilt! Ik begin het los te laten dat er mensen zullen zijn die het niet eens zijn met onze beslissing maar ik vind het denk ik wel heel moeilijk dat je (mocht het lukken snel zwanger te raken) reacties krijgt als 'was het een ongelukje ofzo?' dat zou ik denk ik wel echt heel vervelend vinden. Gelukkig kennen wij het echte verhaal en zullen de belangrijkste mensen snappen waarom wij nu deze keuze maken. Ik zie dat jij inmiddels 11 weken zwanger bent, gefeliciteerd! zijn jullie lang bezig geweest? spannend allemaal hoor!
Welkom!
Ik ben zelf 24 en mijn vriend 26.
Ik wil zelf al een paar jaar beginnen maar vriendlief vond het verstandiger eerst een groter huis te nemen.
In november ben ik gestopt met de pil en eind december zijn we verhuisd van een kleine flat naar een giga eengezinswoning!
Dus nu gaan we er helemaal voor!
"Vroeger" was het heel normaal op je 21e al moeder te zijn.
Nu is 21 het nieuwe 17 omdat men vind dat je eerst carriere moet maken en dan eens en kinderen moet gaan denken.
Persoonlijk vind ik dat onzin. Als je een kinderwens hebt maakt het niet uit hoe jong of oud je bent!
Trek je niets aan van alle negatieve reacties, je weet zelf beter!