Beebje2 schreef:@Sandra: als je belt zal ze vragen naar de 1e dag van je laatste ongi. Dat tellen zij vooralsnog als je aantal weken zwangerschap. Bij de termijnecho (rond week 11/12) kan ze door het kindje te meten precies zien hoelang je daadwerkelijk zwanger bent en dus uitgerekend bent. Ik keek altijd op babybytes.nl en voerde dan mijn ovulatie in. De uitgerekende datum die daaruit kwam was beiden keren goed bij mij!
En natuurlijk kan je niet wachten tot alles. is ook super leuk en spannend. Al bedacht hoe je het je vent gaat vertellen?
Ik heb ook op meerdere sites en apps mijn gegevens ingevuld en er komt telkens 11 februari uit, dus dat houd ik eerst maar aan. 😊
Maar hoelang ik nu dan zwanger ben? Volgens mama apps 4 weken, lijkt me alweer zo lang. Als je vanaf de bevruchting rekent pas 2 weken en vanaf de innesteling pas anderhalve week haha. 😉
Mijn vriend houdt wel van lezen. Heb het boek 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' van Kluun gekocht. Ik ga zo voor hem koken en hem dan het boek geven. Ben heel erg benieuwd naar zijn reactie.
Ik denk dat hij erg geëmotioneerd gaat zijn, aangezien hij inmiddels toch ook wel ECHT heel graag vader wil worden!
Heel grappig eigenlijk toen we rond mijn eisprong net geklust hadden, zei hij nog voor de grap: "Zwemmen jongens!" Heb hem toen nog uitgelachen... maar toch. :$
Ik zal laten weten hoe hij reageerde. 😉