jorikeOud lidBerichten: 633Lid sinds: 1 januari 2005
Jee Amy! Wat sneu voor je meid! Gelukkig gaat het met jullie meisje wel goed! Ik duim voor je dat het beter mag gaan!
WishU schreef:@amybaby
😮 Wat lees ik nu allemaal?!
Jeetje meid, da's schrikken geweest voor jullie.
Blijf vooral positief hoor en... neem je rust.
@vickypreg
Ja de kinderkamer ja... het is zo grappig er komt nu zo veel op ons af om te regelen; eerste afspraak met vk, kraamzorg, kinderopvang, werk, mond nog niet voorbij praten bij familie en vrienden en dan heb ik het nog niet eens over alle veranderingen die je in je eigen lichaam voelt...
Ik heb ook alvast een leuk zwangerschaps t-shirt met tekst besteld voor het moment dat we het iedereen gaan vertellen. Waar heb jij die van jou vandaan?
@iedereen
Wanneer hebben jullie het aan iedereen verteld en op welke manier?
Ga met 10 weken naar de vk en wil het dan het liefst al aan iedereen gaan vertellen, maar mijn vriend denkt dat het beter is om te wachten tot 13 weken, wat vinden jullie?
WishU schreef:Beide ouders, schoonmoeder en schoonzus heb ik het gelijk verteld. Mijn broer en rest vd fam. en vrienden nog niet.
@Kyra
Volgens mij gaat het in Belgi"e heel anders dan in Nederland. Is het ook niet zo dat je in Belgi"e naar een gynaecoloog gaat?
Je was me vanmorgen al opgevallen, je eerste kindje is 9 maanden oud en nu ben je al 31 weken zwanger van de tweede? Sorry dat ik het vraag, maar was dit zo gepland?
Hoe red je het allemaal? Ik heb dit nl nog niet eerder gehoord dat iemand al zo snel weer zwanger is. Begrijp me niet verkeerd ik heb er niks op tegen, maar ben gewoon een beetje verbaasd.
amy-baby schreef:
Hey Kyra;
Even een vraagje aan jou. Hoeveel woog Kaylie (ohh ik weet de naam niet meer goed :oops: sorry schaam schaam) bij haar geboorte en hoe groot was ze? Ik ga het nooit volhouden tot 40 weken, ben zo benauwd, en ik hoef alleen maar naar de wc te lopen of ik ben buiten adem, ook heb ik heel veel pijn in mijn buik......Ik weet dat zij is geboren met 32 weken, heeft ze het nog zwaar gehad (en dan met name infecties e.d.).
Ik ben zo ontzettend moe, maar kan niet slapen.......
Nou ik ga toch maar proberen op de bank te gaan liggen....
groetjes Amy
Kyratje schreef:pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff, zijn er hier nog die zoveel last hebben van nachtmerrie's?
Heb nachtmerrie gehad, ogen geopend en beginnen wenen... 😢
Dat beloofd weer...
Kyratje schreef:dan ben ik gelukkig niet alleen moi, soms om gek van te worden! 😞
Vickypreg schreef:Moosje wat leuk joh!! Had je best vroeg een echo of niet? Ik dacht dat het altijd zo 20 weken of meer was?
Fleur ik heb het onzekere gevoel nog lang gehouden en nog wel eens maar moet zeggen sinds deze week ben ik wat zekerder geworden. Heb nu ook wat geshopt en zijn bezig met een kinderwagen. A.s vrijdag gaan we bij iemand kijken die een mooie te koop heeft. Het is allemaal heel onzeker en nog, maar na de echo mag je er toch wel vanuit gaan dat het goed zit want anders kan je nooit genieten toch?!
Heb vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan en hij zit heerlijk!!
Fleur de Lys schreef:hihi gisteravond mevrouw van moeders voor moeders met een nieuwe test: weer binnen 2 seconden duidelijkheid. Zij zei nog zoiets van: kijk dat komt wel heel snel, dat zit wel goed. Zelfs de teststreep is donkerder dan de controlestreep... hartstikke mooi, meteen beginnen met urine verzamelen voor MvM!! 😃
@moosje: wat leuk dat je dat nu al weet!! had je ook gehoopt op een meisje? (of ga je nu roepen: natuurlijk niet, als het maar gezond is! 😉 )(ik zeg heel eerlijk dat ik ook wel een voorkeur heb hoor...)
@lowietje: hmm met 17 weken voel je je beeb al wel dus... ik kan niet wachten! wel superleuk wat je nu meemaakt natuurlijk. En hopen dat de verloskundige met alleen maar leuk nieuws komt.
@roxi: ik had al een afspraak staan bij de gyn op 6 mei, maar dat is een "kinderwens" afspraak... heb me door vrienden laten aanraden ze niet van te voren te bellen om te zeggen dat ik denk dat ik zwanger ben (denk... weet!!!) want dan kan ik erop rekenen dat ze meteen even een echootje doen.... ik zit dan ruim op 6 weken dus met een beetje mazzel dan inderdaad al een hartje, ik denk als ik dat gehoord en gezien heb dat ik mijn geluk echt niet meer op kan!
Tegen die tijd ook maar een verloskundige uitzoeken, alles op zijn tijd...
dan nog een vraagje: ik google teveel geloof ik (krijg je allemaal zorgen van, nadenken over prenatale screenings enzo - vergeet dat maar even...) maar ik las ook in een folder dat je kraamzorg heel vroeg moet regelen. Hoe vroeg zal heel vroeg zijn denken jullie...?
Groetjes, Fleur
amy-baby schreef:Hey meiden,
Heb niet alles meer gelezen...Ben heel verdrietig, ben gisterenmiddag weer opgenomen in het ziekenhuis. Heb hartritmestoornis, en had gisteren een hartslag van 175 (voor wie het niet weet, normaal rond de 80 en met zwanger rond de 90, maar niet hoger). gisteren naar de intensive care gebracht, en gisterenavond aan de hartbewaking gezet.... 😞 Gelukkig weer afgenomen en nu mocht ik vandaag naar huis. Ze kunnen me geen medicijnen geven want dat is slecht voor het kindje,....en de betablokkers (?) die kunnen niet want dan ga ik helemaal onderuit aangezien ik geen hoge bloeddruk heb...... Vandaag ging het redelijk, maar heb zonet weer een aanval gehad, van 20 min......
Mag per direct niet meer autorijden en werken......
Gelukkig vandaag wel een pretecho gehad, en die was super.....ennne....het is nog steeds een meisje en het ging heel goed, zo super om te zien.....En ze heeft nu al heeeeeeel veel haar.....
Jullie zullen dus even niet zo heel veel van me horen!!!
En Moi, ik las het....wat verschrikkelijk, heel veel sterkte 😢
Groetjes Amy
karin26 schreef:Jaaaaa in de tuin zitten heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik krijg morgen nog verlaat kraamvisite, en ik baal een beetje omdat morgen gewoon kei lekker weer word.
Van de week gaan wij kijken naar een nieuw tuin setje...
Hebben nog een oude staan. Dus die moet morgen nog maar even in de tuin. Kunnen we in ieder geval met de visite lekker buiten zitten.
Janneke krijgt dan eerst de fles en zij gaat dan lekker het bedje in, en gaan wij genieten van het zonnetje.
Heb nieuwe foto's geplaatst van haar....
Oja vandaag zijn onze dames (koeien) weer lekker naar buiten gegaan. Tsjonge wat word ik daar altijd vrolijk van zeg....
roxanne schreef:ik nieuw hier 😊
net uitgevonden dat het raak is
hallo iedereen
xx roxi
jorike schreef:@ Vicky: Dat zou ik wel even goed in de gaten houden. Ik ken een meisje dat nu 15 weken zwanger is en daar ook last van heeft en zij is ermee naar de huisarts geweest en bij haar zaten er zenuwen bekneld. Niet erg overigens! Maar wel vervelend...en ze doen er nu nix mee, omdat het schadelijk is voor je kleintje. Dit wil NIET zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar als het aanhoudt zou ik wel even langs de huisarts gaan 😉
@ Roxanne: Gefeliciteerd! Spannend en onwerkelijk nu heh! Succes met wachten tot je eerste echo, we weten allemaal hoe het is hier!
Hier is er nog een interessante verandering. Ons kleine hondje (nu 8 maanden en 1 week oud) is loops geworden! Jaja, kleine meisjes worden groot! Nu oppassen geblazen dat ze niet besprongen wordt, hahaha!
Fleur de Lys schreef:bang voor een MK he... heb het net iets teveel gezien in de omgeving dus ik roep het nog niet te hardNou dan toch een voorzichtige Gefeliciteerd!
maar als vanavond de dame van moeders voor moeders langskomt en hertest ben ik vast weer iets geruster...
sowieso tot 12 weken afwachten, en dan maar hopen dat het kindje gezond is...
it's killing me!! 😞
en toch probeer ik voorzichtig wel happy te zijn 😊
groetjes, Fleur
Fleur de Lys schreef:hihi gisteravond mevrouw van moeders voor moeders met een nieuwe test: weer binnen 2 seconden duidelijkheid. Zij zei nog zoiets van: kijk dat komt wel heel snel, dat zit wel goed. Zelfs de teststreep is donkerder dan de controlestreep... hartstikke mooi, meteen beginnen met urine verzamelen voor MvM!! 😃
@moosje: wat leuk dat je dat nu al weet!! had je ook gehoopt op een meisje? (of ga je nu roepen: natuurlijk niet, als het maar gezond is! 😉 )(ik zeg heel eerlijk dat ik ook wel een voorkeur heb hoor...)
@lowietje: hmm met 17 weken voel je je beeb al wel dus... ik kan niet wachten! wel superleuk wat je nu meemaakt natuurlijk. En hopen dat de verloskundige met alleen maar leuk nieuws komt.
@roxi: ik had al een afspraak staan bij de gyn op 6 mei, maar dat is een "kinderwens" afspraak... heb me door vrienden laten aanraden ze niet van te voren te bellen om te zeggen dat ik denk dat ik zwanger ben (denk... weet!!!) want dan kan ik erop rekenen dat ze meteen even een echootje doen.... ik zit dan ruim op 6 weken dus met een beetje mazzel dan inderdaad al een hartje, ik denk als ik dat gehoord en gezien heb dat ik mijn geluk echt niet meer op kan!
dan nog een vraagje: ik google teveel geloof ik (krijg je allemaal zorgen van, nadenken over prenatale screenings enzo - vergeet dat maar even...) maar ik las ook in een folder dat je kraamzorg heel vroeg moet regelen. Hoe vroeg zal heel vroeg zijn denken jullie...?
Groetjes, Fleur
maha schreef:Lieve Amy,
Las net je verhaal 😮 .....doe het rustig aan meid! Ben er wel van geschrokken.....dan mag ik dus in mijn handjes knijpen....ben nog steeds zonder klachten full time aan het werk!
Voor alle nieuwe meiden....gefeliciteerd en lekker genieten van je zwangerschap!
Ik woon in het buitenland en heb dus helemaal geen kraamzorg 😢 ...moet waarschijnlijk 3 dagen in het ziekenhuis blijven en mijn moeder komt een paar weken over...dus er wordt wel voor mij gezorgd!
Oja, En wij krijgen ook een jongen!!!!!!!
Liefs Maha
roxanne schreef:maha waar woon je dan?bij http://www.moedersvoormoeders.nl moet je maar even kijken, je vangt dan urine op voor andere moeders waar medicijnen van gemaakt worden voor de vrouwen die moeilijker zwanger kunnen worden...piesen in een potje voor een goed doel
mijn vorige zwangerschap was in wales uk
daar ook geen kraamzorg
mijn moeder kwam de eerste 2 weken
ik vind het hier nu eng, geen idee hoe het werkt enzo
wat is dat moeders voor moeders ofzo toch?
ik heb een watergeboorte gehad toen trouwens, ik zag daar een paar comments over?
echt aanrader!!
kus roxi
Groetjes, Fleur
Syl schreef:Leuk kamertje Isa!
Zwaar he, die laatste loodjes, nog even volhouden mamaleroy! :knuf: Die poofs zijn inderdaad erg leuk!
Moi, hoe gaat het op je werk?
Liefs!
maha schreef:Lieve Amy,
Las net je verhaal 😮 .....doe het rustig aan meid! Ben er wel van geschrokken.....dan mag ik dus in mijn handjes knijpen....ben nog steeds zonder klachten full time aan het werk!
Voor alle nieuwe meiden....gefeliciteerd en lekker genieten van je zwangerschap!
Ik woon in het buitenland en heb dus helemaal geen kraamzorg 😢 ...moet waarschijnlijk 3 dagen in het ziekenhuis blijven en mijn moeder komt een paar weken over...dus er wordt wel voor mij gezorgd!
Oja, En wij krijgen ook een jongen!!!!!!!
Liefs Maha
roxanne schreef:maha waar woon je dan?
mijn vorige zwangerschap was in wales uk
daar ook geen kraamzorg
mijn moeder kwam de eerste 2 weken
ik vind het hier nu eng, geen idee hoe het werkt enzo
wat is dat moeders voor moeders ofzo toch?
ik heb een watergeboorte gehad toen trouwens, ik zag daar een paar comments over?
echt aanrader!!
kus roxi
Amber wagner schreef:IK HEB ZO ZIN IN MACDONALDS :o
amy-baby schreef:Moi; nog ff volhouden dus met werken, maar dan heb je ook eindelijk je welverdiende verlof..... 😉 Wat zal jij tot rust komen zeg!!! hihi
Mensen nog spannende dingen gepland voor morgen.....wij niet hoor. Gaan even de stad in, maar verder niet......ach ja we worden ouders nu he? haha....nee houdt het gewoon niet meer vol hoor!
Groetjes Amy