LentedingOud lidBerichten: 1.704Lid sinds: 8 augustus 2007
Mooi dat alles goed is gegaan met de bevalling, Ilse!! Nu lekker genieten van jullie kleine meid!!
amy-baby schreef:Hey Syl; wat fijn dat je dat zegt. Iedereen zegt altijd (ook met je zwangerschap) geniet, en tuurlijk doe je dat wel, maar niet altijd., Soms zit je er gewoon doorheen, maar dat mag je heel vaak niet zeggen.....Dus fijn dat jij het zegt.
haha Kyra, weer wij op het forum he?
Groetjes Amy
amy-baby schreef:@moi; hier begint de zon te schijnen en ik ben driftig aan het poetsen. mijn man krijgt nu ook allemaal opdrachtjes om de spullen te verhangen. Wil dat het hele huis tiptop in orde is, en we komen nu al een heel eind. morgen komt mijn zussie weer poetsen en dan gaan we de keuken uitsoppen...ohh heerlijk...
Ik doe ook heel weinig als het zo slecht weer is, en heel veel als het mooi weer is, en voel me ook gelijk beter.....maar dat ligt niet aan de zwangerschap bij mij, dat heb ik altijd al gehad......Vind de lente/zomer gewoon heerlijk. Dan word ik ook altijd bruin, en dan ben ik ook altijd meer tevreden met mij zelf.
Heb mezelf gisteren ook verwend door 2 nieuwe broeken te kopen, een linnen, en een hele gave heupbroek...hihi...moet nog zo kort, maar ik had het echt ff nodig, ben benieuwd hoe ze zitten, denk dat ik het dinsdag binnen krijg.
Plannen? nou poetsen...haha....en mannetje gaat om 3 uur voetbal kijken, dus misschien dat ik dan stop. We hebben al plannen gemaakt voor het EK. Ga naar mijn zussie toe en op de vrijdag komen ze bij ons, met de 2 kids, mijn ouders....Zorg ik lekker voor eten en dan met z'n allen kijken, heb er nu al zin in...Ga mixed grill maken en dan lekkere salades en stokbrood met kruidenboter halen en dan frietjes erbij (want kan natuurlijk niet zo lang in keuken staan en heb een neefje en nichtje die dat heerlijk vinden)....heb er al helemaal zin in.
Nou ik ga hier nog even wat doen
Groetjes Amy
liever anoniem schreef:misschien een hele stomme vraag, maar heette ilse niet "isa"als naam op het forum?
amy-baby schreef:Hey goedemorgen,
Nou ja goedemorgen, heb echt mega kiespijn....Kan er zelfs niet van slapen. Ben echt als de dood voor de tandarts, en nu helemaal nu ik zwanger ben. Ik tandenknars heel erg, dus ik hoop dat het hiervan komt, want dat zou inhouden dat het morgen alweer over kan zijn. Weet iemand of je verdoving kan krijgen als je zwanger bent, en foto's mag maken. Ja kan natuurlijk altijd de tandarts bellen, maar wil eigenlijk echt neit....Zie nog meer op tegen een wortelkanaalbehandeling dan tegen de bevalling.....
Groetjes Amy
Elle schreef:Ik heb een tijd geleden toch een verdoving gekregen. Wilde het zelf eigenlijk niet maar mijn tandarts vond het echt kunnen. De stoffen komen namelijk maar even in je lichaam en vaak niet zozeer echt in je baby's bloed terecht. (ik had geen grote verdoving nodig) Volgens hem was in een rokerige ruimte staan erger. :?
Foto's maken mag in geen geval.
Maar overleg het even met je eigen tandarts. Die weet er vast raad mee. 😉
Moi, wat moet je laten doen dan??
Zo, weer een nieuwe werkweek voor de boeg...pffff. word nu al steeds zwaarder... 😞
Liefs
amy-baby schreef:Hey goedemorgen,
Nou ja goedemorgen, heb echt mega kiespijn....Kan er zelfs niet van slapen. Ben echt als de dood voor de tandarts, en nu helemaal nu ik zwanger ben. Ik tandenknars heel erg, dus ik hoop dat het hiervan komt, want dat zou inhouden dat het morgen alweer over kan zijn. Weet iemand of je verdoving kan krijgen als je zwanger bent, en foto's mag maken. Ja kan natuurlijk altijd de tandarts bellen, maar wil eigenlijk echt neit....Zie nog meer op tegen een wortelkanaalbehandeling dan tegen de bevalling.....
Groetjes Amy
amy-baby schreef:haha...dat verliest allemaal maar die slijmprop....Kom op dames bevallen moeten jullie. We willen nieuwe babyfoto's zien...hihi..
Nog even een vraagje,. Ik zit nu net op mijn kaart te kijken en daar staat op cbbbi, wat betekend dit ook alweer? Dit staat bij mij met 30 weken, daarna niet meer, dus denk dat het niet veranderd is...???
Groetjes Amy
amy-baby schreef:@moi; wanneer stond dit er bij jou op, met welke week is je kindje ingedaald? Ze zeggen dat na het indalen het ongeveer nog 4 weken duurt he?....NOU DAT HOOP IK TOCH NIET!!!!!!!!!!!!!
@mamaleroy; jeetje was er toch echt van overtuigd dat het nu inmiddels of aan het gebeuren was of al gebeurd was. Vind het zo ontzettend K.T voor je!! (sorry voor taalgebruik, maar kan het niet anders omschrijven). ze kunnen je nu toch gewoon aan de weeenopwekkers leggen of zo? snap ook niets van nederland, kan er heel kwaad om worden. Tja het is beter voor het kindje, maar laten we wel zijn, het kindje is al meer dan 40 weken.....moeders trekt het niet meer, gewoon halen zou ik zeggen. Je hebt in nederland toch barweinig over je eigen lichaam te zeggen....Nou hou nog even vol......En lucht je hart maar lekker....ik denk aan je!!!
Groetjes Amy
Elle schreef:moet je eens als ze schopt rustig naar je buik gaan kijken als het goed is kan je het ook zien LEUK!!! 😉
Voel nu echt soms mijn hele buik schudden als de baby schopt..haha, kunt echt merken dat ie minder ruimte krijgt. En ja, mijn buik begint nu echt te groeien! Eindelijk! :mrgreen:
jorike schreef:@ Dollie: Dank je!! Ik ben er zelf ook erg trots op en gelukkig gaat alles goed en voel ik me meestal prima. Hoe is het bij jou? Ik las dat je inmiddels weer aan het spuiten bent voor de 2e poging...ik heb echt diep respect voor je hoor en ik duim dat het deze keer lukt! Kop op!!
@ Elle: Lief dat je aan me denkt! Tot nu toe valt het meestal mee. Soms heb ik wel even een dipje, met name als ik weinig geslapen heb, maar zolang het met hem goed gaat red ik me wel. Vandaag komt mijn man over precies 10 weken terug (als het goed is...bij Defensie weet je t nooit). Hij is kapitein verbindingen bij het 45e pantser infanterie bataljon, ook wel S6 genoemd. Dat betekend in het kort dat hij ervoor zorgt dat als er mensen de poort uit moeten, ze in verbinding blijven met het kamp. Groot geluk voor mij is dat hij zelf weinig de poort uit moet! Dat is dan ook wel weer geruststellend!
Hoe gaat het met jou? Je besteedt aandacht aan iedereen, maar vergeet jezelf even 😉 . Balen trouwens dat ze jullie zomaar afsloten!! Gaven ze nog een reden op of was het een foutje?
Hier krijg ik wat dikkere vingers (meestal 's ochtends, maar met dat rare weer overdag ook steeds meer)...en ik vrees dat ik mijn trouwring af zal moeten doen 😞 Hoe is dat bij jullie?
naatje81 schreef:Hey Meiden,
Ik heb al gebeld met hun toen ik de brief kreeg.
Krijg dus ipv 45 uur(omdat ik geen borstvoeding ga geven) 24 uur.
Maar....... die 24 uur smeren ze dus uit op 2a3 uur per dag.
Ze komen alleen om t kindje in bad te doen en om mij te controleren.
Stel dat er personeel over is dan krijg ik meer zorg,maar die vrouw zei dat ik daar maar niet vanuit moest gaan 😞
Wat wel kon was iemand van mantelzorg laten komen,maar dan kan ik net zo goed iemand van straat plukken,want die vrijwillegers daar hebben ook geen verstand van kraamzorg en zijn alleen om wat te poetsen in je huis.
Tis echt te belachelijk voor woorden hoor,maar ja....we kunnen er niks aan doen.
Heb me er nu maar bij neergelegd en gelukkig wil me schoonmama een week blijven slapen.
Ben er heel pissig overgeweest hoor (en nog wel een beetje)
Je betaald je elke maand suf aan de vgz en wat krijg je als je ze nodig hebt; HELEMAAL NIKS.
Stelletje prutsers....
Moi schreef:amy-baby schreef:Hey goedemorgen,
Groetjes Amy
Hoi Amy,
Ik heb liever een wortelkanaalbehandeling dan een gaatje boren, voel je echt niks van! Mijn tandarts gaf alleen aan dat je tijdens je zwangerschap geen verdofing mag en ok geen foto´s gemaakt mogen worden. Dus ik zou er wel even heen gaan al is het maar voor de controle.
Ik heb net de dokter gebeld en kan om 11.40 uur terecht. Moet ik weer met mn billen bloot, dat vind ik ook zo vreselijk...vooral omdat ze er dan in gaan voelen ieuwwwww
Mamaleroy schreef:Voor mij was het na de bevalling van Leroy een opluchting,,,.... Heb het ook nooit erg gevonden om er snachts uit te moeten.... gelukkig sliep hij ook naar 8 weken helemaal door snachts... maar ok... Nu als hij me een keer wakker maakt midden in de nacht vind ik het nog geen probleem ... ga weer liggen en slaap weer.....
Nu zal het wel weer ff wennen worden vooral omdat leroy altijd uitslaapt tot een uur of 9... dat zal straks wel anders worden....
Ook als ik late dienst heb dan ben ik er ook weer om 8uur uit op woensdag ... dan lig ik vaak pas om 300 in mijn bedje... maar dat gebeurd niet elke dag dus dan trek je het wel.../
Mijn moeder was bang aan het eind van Leroy zijn zwangerschap dat ik geen postentale kreeg.. was helemaal overspannen aan het eind... dat is ook wat ons tegen heeft gehouden voor een tweede in eerste instantie... het heeft me bijna mijn huwelijk gekost destijds...
Jullie moeten niet aan je zelf twijvelen mama's je doet het zeker weten goed.... het is alleen soms vervelend dat je jezelf helemaal weg cijvert voor die kleintjes... EERST BABY DAN MAN EN DAN JIJ ( en als er dieren zijn komen die ook nog ff tussen door)
Maar als je dan van je eigen moeder te horen krijgt dat je een goede moeder bent dan vergeet je alles hoor!!!!!!!!!!!!!
Goede ouders zijn en moeder is je niet gegeven... doe je best moeders..!!!!!!!
PEPTOLK hahahahahaah
amy-baby schreef:zo heb de keuken nu ook helemaal schoon 😃 , maar heb nu wel heel last van de buik,dus ga lekker effe rusten op de bank. Mijn zus vond mijn huis al heel opgeruimd en schoon, dus schiet op.....
Gaan morgen nieuwe accesoires kopen voor in de woonkamer, en dan die poetsen en dan alleen de badkamer nog, en mijn kledingkast.
@karin; kan me daar best wat bij voorstellen hoor, is ook niet niets als je je kindje in het ziekenhuis moet achterlaten. Daarnaast heb je echt mega lang weeen gehad en dan toch een spoedkeizersnee...(dat hoor je zo vaak....moeders zitten er dan al helemaal doorheen)
Heb nog even opgezocht maar foto's maken mag eventueel wel, maar dat moet je een loodvest aan. Verdovingen zijn er inderdaad voor zwangere vrouwen. Ik hoop gewoon dat het morgen weer over is, en dan ga ik wel weer na mijn bevalling....dan heb ik die doorstaan dan zeur ik ook niet als ik een gaatje moet laten vullen 😉
@amber; ik had aangegeven dat het nog 4 weken duurt na het indalen, maar daar heb jij opgezegd " hoop ik niet" hoezo niet? Als je toch rond week 35 gaat indalen dan komt het rond de 39 weken, is toch goed?
Groetjes Amy
Amber wagner schreef:Moi schreef:[quote="amy-baby":38q7nh8x]Hey goedemorgen,
Groetjes Amy
Hoi Amy,
Ik heb liever een wortelkanaalbehandeling dan een gaatje boren, voel je echt niks van! Mijn tandarts gaf alleen aan dat je tijdens je zwangerschap geen verdofing mag en ok geen foto´s gemaakt mogen worden. Dus ik zou er wel even heen gaan al is het maar voor de controle.
Ik heb net de dokter gebeld en kan om 11.40 uur terecht. Moet ik weer met mn billen bloot, dat vind ik ook zo vreselijk...vooral omdat ze er dan in gaan voelen ieuwwwww
amy-baby schreef:Hey Kyra; wordt ook vast net zo'n engeltje hoor, heerlijke droom he? Ik droom nu ook over de bevalling e.d. en ook over erna. In mijn droom had ik mijn beebje in de armen en belde ik mijn zus om te zeggen dat ze geboren was, leek zo echt...hihi...nog even geduld. Merk wel dat mijn geduld al steeds minder wordt. Oh ik kijk ook altijd de bevalling e.d. maar vanochtend werd ik wel helemaal naar, ze zoemde helemaal in, en alles rekte uit (ja weet wel dat dat gebeurd... 😉 ) maar ze zoemde zo erg in, dat ik in ene keer dacht " maar dat ga ik niet doen" haha....
Groetjes Amy
amy-baby schreef:Hey Kyra; wordt ook vast net zo'n engeltje hoor, heerlijke droom he? Ik droom nu ook over de bevalling e.d. en ook over erna. In mijn droom had ik mijn beebje in de armen en belde ik mijn zus om te zeggen dat ze geboren was, leek zo echt...hihi...nog even geduld. Merk wel dat mijn geduld al steeds minder wordt. Oh ik kijk ook altijd de bevalling e.d. maar vanochtend werd ik wel helemaal naar, ze zoemde helemaal in, en alles rekte uit (ja weet wel dat dat gebeurd... 😉 ) maar ze zoemde zo erg in, dat ik in ene keer dacht " maar dat ga ik niet doen" haha....
Groetjes Amy
ezzie schreef:Net bij de bekkentherapeute geweest; ik heb nu een bekkenband meegekregen en moet meer rust houden 😢 (nóg meer!) daarna naar de verloskundige en mn kleine man is al helemaal ingedaald en ligt muurvast! Hoop dat het allemaal niet zo lang meer gaat duren 😉
Dikke kus Es
Kyratje schreef:Lol idd ezzie, dat heb ik ook!
Ik ben zelfs al blij dat ik even in een supermarkt kan rondlopen :oops:
Ik zit gewoon al een jaar thuis!!!!!!
Mijn ondergebuur zei het me gisteren ook, zegt ze ik had allang iemand vermoord lol 😂
Nou zeg ik haar, niet simpel als je steeds alleen bent 😉
En idd moi, ze komen zeker en vast van een andere planeet!
wat is het voor hen toch makkelijk! Of zo die opmerking krijg ik ook veel van mn vriend (tegenover zn vrienden dan): tjah, deze baby wil niet meer komen... Het duurt te lang naar mn zin! 😮
Krijgt ie ook vlug zn antwoord naar zn kop hoor! Is voor hem wel leuk geweest... Wat moeten zij doen!?
Eens lekker van bil gaan, kreunen, hun ... lossen en geniet maar... En wij!? Enkele maanden afzien, opgeblazen worden als een ballon, en nog steeds jezelf mogen redden! En liefst op tijd bevallen...
Tijdens de zwangerschap van Kaylie was het vele erger... Ik voelde me kut (heel de zwangerschap door), overgeven, depressie en noem maar op... Heb er geen moment van genoten... Ging toen ook heel slecht tussen mn vriend en ik.
We hadden geen sex meer, enkel ruzie... Ik kon ook niks tegen hem zeggen (want telkens ik erover begon was het : jij wou toch zwanger zijn, en nu je het bent doe je niks anders meer dan zagen en klagen...) Ja hallo! Kots zelf eens 6 maand aan een stuk! Ik was niet voor niks 10kg kwijt... We spraken gewoon totaal niet meer! En dan kort na de geboorte ben ik er nog achter gekomen dat meneer hier op het internet vulgair met andere wijven zat te chatten en klaarkwam achter de computer! En dat kort na de geboorte, terwijl ik nog handwerk gedaan had bij hem zodat meneer aan zn trekken zou komen! Toen ben ik helemaal over de rooie gegaan :x En toen Kaylie nog in de couveuse lag, hier mn boeltje gepakt, mn hond en vertrokken terwijl meneer nog lag te maffen (hij sliep toen zelfs in de zetel, net alsof ik een crimineel was...)
Heb em blijkbaar zo zn ogen kunnen openen, ben hier 4 dagen spoorloos geweest voor hem! Geen briefje, geen telefoontje, niks... Hij kwam zot belde me een hele dag door! (heb ik hier nooit verteld omdat het heel moeilijke tijden waren voor me dan en daar schaam je je ook wel voor ze...) Ik ging zelfs in crisis opvang gaan en wou er definitief een punt achter zetten... Hebben dan urenlang gepraat en hij wou me niet kwijt, zag zn fouten in en wou het proberen voor onze dochter! Hij heeft op zn knieën zitten huilen... Had em gezegd dat ik enkel nog eens probeerde met hem als ie naar de psycholoog zou gaan en eens zn problemen onder handen zou nemen... En dat deed ie gelukkig ook. Sindsdien gaat het gelukkig beter (we maken vele minder ruzie)
Mn vriend heeft ook adhd, dus een opvliegend karakter, en laat maar zeggen dat ie voordien hardhandig was ook... Daarom maakt het me nu heel erg bang als we niet overeen komen of een meningsverschil hebben...
Zo, weer ff mn hartje gelucht... :oops:
Kyratje schreef:Hier is het stevig aan het kletteren! Hangt hier juist boven ons...
Wat een knallen zeg! En gieten! Met bakken komt het eruit... 😮
En Kaylie, stevig meejengelen... :roll:
ezzie schreef:@ moi, ik heb 5 klossen gehaald, we hebben namelijk een middenpoot onder ons bed..
Welterusten allemaal :P
Kyratje schreef:amy-baby schreef:Hey Kyra; wordt ook vast net zo'n engeltje hoor, heerlijke droom he? Ik droom nu ook over de bevalling e.d. en ook over erna. In mijn droom had ik mijn beebje in de armen en belde ik mijn zus om te zeggen dat ze geboren was, leek zo echt...hihi...nog even geduld. Merk wel dat mijn geduld al steeds minder wordt. Oh ik kijk ook altijd de bevalling e.d. maar vanochtend werd ik wel helemaal naar, ze zoemde helemaal in, en alles rekte uit (ja weet wel dat dat gebeurd... 😉 ) maar ze zoemde zo erg in, dat ik in ene keer dacht " maar dat ga ik niet doen" haha....
Groetjes Amy
hahah amy! Kijk ik echt niet meer naartoe hoor de bevalling (zeker niet na Kaylie geweest!) Ik heb wel mn weeën weggepuft, maar god... Je ziet daar soms vrouwen die doen alsof ze sterven! Zou ik alleen maar onzekerder van worden! 😂
Ik vertrouw op mn lichaam het moment zelf! 😉
En meid, al dat gerek en trek werk, zie je en merk je toch niks van hoor! Tenminste ik kon het toch niet zien, want ik vroeg hen tussen het persen door of ze al iets zagen... Ja hoor zegt die gyn: het heeft zwarte haartjes... :? Lol tis een blondje onze meid! Gaat je wel lukken hoor!
En idd, zijn heerlijke dromen! Pas op, heb er soms andere ook hoor... In het begin droomde ik dat ik gestorven was bij de bevalling. Het liep mis en mn vriend kreeg de keuze, of mij redden of de baby... En ik heb aangedrongen op de baby... Denk dat elke moeder dat zou kiezen! :oops: Leek ook erg echt hoor, want heb er met mn vriend de dag erna over gepraat, je weet nooit als zoiets gebeurd... Mn vriend zou voor mij kiezen zegt ie (zn kinderen moeten een moeder hebben vind ie.)
Zegt ie als ze je ooit voor die keuze zetten, weet jij allang nie meer van de wereld...
Maar goed, positief denken hé...
Liefs xxx
Kyratje schreef:Kaylie en ik hebben veel gemeen nu 😛
we rollen naar waar we willen 😂 (ik kan soms niet anders hehe)
Denk dat er hier velen gaan zijn die blij zijn het woordje 'rust' niet meer te moeten horen! 😉
Ik ben er alvast één van!
ezzie schreef:Ik had al een matrasbeschermer op mn matras, dat was alleen een 1 persoons, mn VK adviseerde een 2 persoons te nemen omdat het er naast kan lekken :shock: die moet ik dus nog even halen.
De bedklossen staan naast bed, heb ze gisteren gehaald, dan hebben we ze in ieder geval.. Denk dat ik ze na het weekend er pas onder doe.. Als het eerder begint kan het altijd nog ;)