Pfff eigen schuld dikke buld, ik heb op het laats wel erg vluchtig gelezen, want 23 pagina's ofzo is wel een beetje veel van het goede.
Ach ja sinds 26 september niet geweest dus wat wil je. woensdag 1 oktober heb ik mijn glucose dagcurve gedaan en druk met het huishouden geweest, vrij 3 oktober man lief achter de compu om mee te kunnen naar de vk. 8 oktober overuren thuis gemaakt met nakijkwerk omdat de rapport vergaderingen voor de deur stonden. 10 oktober met mijn pa (op zijn verjaardag) naar het ziekenhuis, die had sinds woensdag zijn hand in het gips en werd vrijdag geopereerd. En daarna natuurlijk zijn verjaardag gevierd. woensdag 15 oktober sollcitatie (kijken of ik nog wat bij kan verdienen 2 dagen in de week) en in de middag rapport vergadering, dus bye bye vrije dag. Enzo ben je 3 weken verder en kom ik weer eens langs. Gelukkig is nu de herfstvakantie begonnen en heb ik de komende week weer wat meer tijd om het bij te houden. De week erna zal ik waarschijnlijk ook wat vaker aanwezig zijn, want man lief zit dan een week in China. En dan echt mijn best doen om aanwezig te zijn op woensdag en vrijdag tenzij ik die baan krijg/neem. Ben er toch eigenlijk gek, nu al last van kan niet tillen en bukken. Af en toe ook erg last van mijn rug/bilspier die voor het evenwicht zorg. Snel moe. En harde buiken als ik weer teveel heb lopen rennen/stressen op school. Maar ja een beetje geld erbij kan geen kwaad toch...... Ach ja ik heb de baan nog niet.
Hebben jullie dat ook van die emo depri momenten. Ik baal er soms zo van dat ik dingen moet laten omdat ik zwanger ben, of dat ik pijn krijg omdat ik iets dood normaals doe, maar de buik nu even in de weg zit. Kan ik soms zo om janken. Ik voel me echt zo nutteloos, terwijl ik juist zou moeten genieten van dat kleine wonder in mijn buik. Kan zelfs mijn kat niet meer oppakken om me te troosten 😢 Ach ja hij is ook eeeerrrrgggg groot en weegt 7,5 kg zonder te dit te zijn.
Over kg's gesproken hier al 11,5 kg vergeleken met voor het zwangerraken. En 9 kg sinds ik weet dat ik zwanger ben (ofwel toen ik 4 weken was).
Ik ga waarschijnlijk aansluitend met de kerstvakantie met verlof en zou dan moeten beginnen als de mei vakantie (25 april t/m 5 mei) begint. Ofwel mijn laatste werkdag wordt donderdag 17 december en mijn eerste werkdag wordt dan donderdag 7 mei. Lekker lang dus :!:
Na de herfstvakantie moet ik dus nog 8 weken (= 24 dagen) werken en dan begint mijn verlof. Wat klinkt dat aanlokkelijk.
Vandaag de post binnen ik hoef niet tot week 51 te wachten op de zweefdeuren kast voor de babykamer hij komt volgende week vrijdag al 😃 joepie en daar heb ik dan 1 week voor in een depridip gezeten (arme man lief). Kan ik volgend weekend lekker de kast in gaan ruimen. De commode en ledikant komen begin december. En dan gaan we 1 mooi beddegoed zetje kopen. (We hebben al een heleboel 2e hands maar we willen ook een echt mooi nieuw zetje die mooi bij de kamer en het meubilair past). Ga zo lekker op de kamer opruimen.
Hier nog wat reacties over wat ik gelezen heb.
sabien.70 schreef:Hoi,
........Lowiena, ja klopt, ik voel ook meer bovenin en aan de zijkanten getrappel! Haha waarom mag je man niet aan je buik zitten dan? Ach gos... de arme ziel!!! Trapte hij erin?
Fijn dat je duidelijkheid hebt over je werk!
Doeidoei
Sabien
Ik heb pds (prikkelbare darm sydroom), dus als mijn buik op de verkeerde plek wordt aangeraakt, dan doe het nogal pijn. Inmiddels mag hij er aan zitten hoor, op mijn aanwijzingen lukt het zonder pijn. Echter heeft hij nog geen geluk gehad, de kleine schopt vaak maar een of 2 keer echt duidelijk, zodat je het vanaf buiten kunt voelen voor de rest zit ie nog lekker verstopt.
mamasanne1 schreef:Hee hallo allemaal!
.....
Ha ha Lowiena, jij houdt dus ook niet van dat gedoe aan je buik! Moet er ook niets van hebben hoor! En ben je nog kibbeling gaan halen? Fijn dat je echo goed was!
Fijn weekend meiden!
😂 toen ik daar binnen stond vond ik de makreel een veel smakkelijker idee 😉
Vickypreg schreef:@bloemetje, je moet sowieso halverwege met weeen naar het ziekenhuis als je geen medische indicatie heb dus daar hoef je het niet voor te doen 😉 Pas met 6 a 7 cm ontsluiting ga je naar het ziekenhuis want je kunt thuis het beste ontsluiting krijgen omdat je dan meer op je gemak bent.
Dat is balen heb ik eindelijk gisteren geinformeerd bij de ziektekostenverzekering wat de kosten zijn die je zelf moet betalen als je niet zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt. (468,50 -waarvan 175 wordt vergoed van uit de basisverzekering en van wat overblijft wordt nog eens 50% vergoed van uit mijn aanvullende verzekring.) Dacht ik toch echt pfff dat valt mee 150 euri.
Mijn voorkeur voor ziekenhuis was echter dat ik me daar meer op mijn gemak voel dan thuis, als ik weet dat er ingegrepen kan worden als het mist dreigt te gaan. Maar als ze me vervolgens eerst nog een hele lange tijd gefrustreerd thuis laten rond denderen dan heeft het dus geen zin. Kan nog al een zenuwpees zijn en als ik me steeds maar zit af te vragen wanneer ik nu eindelijk naar het ziekenhuis mag, kan dat natuurlijk niet bevorderend zijn, kan ik toch wellicht beter voor thuis gaan. Arch ben ik nu dus weer te twijfelen en ik was er uit wheeeeee. 😢 Nu ja over 1,5 week maar eens met de verloskundige overleggen.
mamasanne1 schreef:Ha ha Sabien 😂 Erg herkenbaar hoor! Eigenlijk doe ik het nu een beetje 'op goed geluk' :!: Maar ook mijn benen scheren vind ik nu een ramp worden...Als ik ga bukken heb ik meteen een hap maagzuur, dus de enige optie is been omhoog en met mijn voet op de wastafel (ziet er dus niet erg charmant uit). Misschien dat je het vorige keer helemaal niet gesnoeid heb... 😮
Waar is Lowiena nou.... :?:
Dreamstar: ben benieuwd hoe het vandaag was!
Tot later weer... 😊
Nou hier dus 😉 Ik heb gelukkig een bad en scheer mij dus liggend/zittend met de beentjes vooruit of in de lucht. Heb een mesje van wilkinson aangeschaft met van die tralies, want ik snee me iets te vaak en dan konden de handoeken weer in het zoutwater en daarna biotex om blijvende vlekken te voorkomen.Kan me nu dus blind scheren 😉 en even met het handje voelen of alles geraakt is. Gaat prima maar tussen de benen is het ook in bad lastig. Voor de zwangerschap gebruikte ik zo'n epilleer apparaat voor mijn benen, maar dat vind ik nu zo pijnlijk.
mamasanne1 schreef:Jee, wat een rust hier!
Worden er geen spannende dingen meer meegemaakt? Hier ook niet hoor....Het enige "spannende" is dat ik nu al drie dagen twee dooie vingers heb 😮 Ik had al een tijdje last van een slapende arm (erg irritant), en sinds zondag willen twee vingers niet meer wakker worden... :| Waarschijnlijk komt het door het vocht in mijn gewrichten. Als het aan het eind van de week nog zo is zal ik de huisarts of vk eens bellen.
Is waarschijnlijk onzin, maar ik begin me een beetje zorgen te maken om Lowiena... :|
Tot later!
Ooh wat lief.
Je verdoving kan heel goed carpale tunnel syndroom zijn. Door het opzwellen kunnen de zenuwen die door de tunnel in je pols lopen worden afgekneld. Ik heb ook last van tintelingen in mijn vingers. Hier heb ik altijd al snel last van en heb thuis een special rolmuis voor de pc en krijthouders om op het schoolbord te schrijven. Helaas wil ik nog wel eens op school achter de compu werken en dan krijg ik later op de dag /nacht dus last van slaap vingers. Ook schoonmaak werk (uitwringen doekjes/dweil), verven (latex rollers) of veel knijpende kracht met mijn handen zijn allemaal van negatieve invloed.
susses.
sabien.70 schreef:mamasanne, ik kan me herinneren dat Dibbes zich voorstelde als miriam, vandaar, maar ik weet het niet 100% zeker hoor!!!
Errug droge kost hoor!!
Balen van je klachten meid!
Ik weet dat Lowiena altijd alleen op woensdag en soms vrijdag de computer kan gebruiken, dus morgen zal ze zich vast wel weer melden!
Sabien
Behalve als ze die woensdag ineens ook moet werken (vergaderen), maar ze is er weer hoor en de komende dagen vast ook wel wat meer, want ik heb vanaf vandaag herfstvakantie.
mamasanne1 schreef:Hè get, lees en hoor nu van alles over het carpaal tunnelsyndroom..Dacht dat het wel mee zou vallen, maar is precies waar ik nu last van heb. 'S nachts steeds wakker worden van pijnlijke en slapende armen en handen en nu dus twee vingers in coma... Het is een echt zwangerschapskwaaltje. Morgen dus de huisarts bellen.
Janneke, wat balen dat je rug/bekken klachten zo snel verergeren zeg! Fijn dat je morgen al terecht kan. Waarschijnlijk krijg je wat oefeningen mee om je bekken te versterken. Heb je al een bekkenband? Kan ook veel verlichting geven...
HOUDOE!
Dat vermoede had ik al, wat erg goed werkt is een paar uur per dag, vooral als je veel hand/pols bewegingen moet maken is inspalken. Ik gebruik een medical bracing van GM Tyope Comfort Brace (nummer GM 008). Ik heb het trouwens alleen in mijn rechterpols. Die dingen kun je kopen bij thuiszorgwinkels.
Donna2 schreef:@Momo: geboortekaartje heb ik zelf ontworpen en gemaakt, zonder behulp van een website. Het is mijn werk, ik maak ook alle dingen voor SPORT 2000 winkels zoals folders, advertenties en winkelmaterialen (posters ed) Dus voor mij heel makkelijk en leuk om het zelf te doen. 😉
.....
Liefs, Donna
Leuk ik ga hem ook zelf maken, maar dat is meer een hobby dan werk 😉 Maar mijn man wil liever is al het andere geregeld en opgeruimd hebben voor ik me daar op stort. Wil ook nog de doopjurk zelf maken en ik moet nog het spreitje voor de wieg afhaken. Dus voor ik nog meer op mijn hals haal, moet dus eerst de babykamer af zijn. :D. Ik ga het kaartje (met de hand) tekenen en mijn man gaat hem dan digitaal bewerken en er een kaartje van maken, dat pas meer in zijn straatje. Vervolgens nog even onze creatieve brein op de woorden loslaten en dan hebben het toch mooi weer samen gemaakt.
Momo28 schreef:hey meiden,
ja draag ook erg van voren, van achteren is niets te zien (behalve klein beetje minder taille). Ze ligt niet heel laag voor mijn gevoel, juist nog best hoog, maar toch.
Wat betreft de cupmaten. Ben er zeker al 2 gegroeid. Zelfs mijn meegroeibeha's zijn me al te klein. Ga binnenkort nieuwe kopen, maar dan meteen voedingsbeha's. Heb ik ze maar alvast.
Nog ff een klein beetje werken.. pff heb ook ehct geen zin meer. BEn enorm aan het aftellen tot mijn verlof (na deze week nog maar 9 weken!!).
Liefs
Momo
Zou nog maar even wachten met die voedings BH's mijn schoonzus moest nog een cup maat groter toen ze bevallen was. Ik ben inmiddels van 75 B/C mijn oude maat via 80B meegroei naar 80C meegroei gegaan. Nu afwachten of de volgende 85B/C of 80D gaat worden. 😉 Ben trouwens van de HEMA meegroei af die binnen vakjes zorgde voor knelling bij de randen, nu die van prenatal die hebben bestaan uit een stuk, zit een stuk prettiger.
Oeps veel te laat mijn tussendoortje met thee genomen, vergeet ik zowaar helemaal te lunchen, geen wonder dat ik licht in mijn hoofd begin te worden. Ga maar even in mijn energie behoeft voorzien. Misschien tot later vandaag en anders tot maandag ofzo....
Groeten Lowiena