mamasanne1 schreef:........
Verder heb ik gelezen dat de man van Lowiena nog steeds mazzel heeft en dat ze de baby niet op de buik wil... 😮 ...Vind je dat eng of vies??
Succes nog met je nakijk werk!
...
Inderdaad vies. Vooral als ie vroeg komt en dus nog niet zijn huidsmeerlaagje verloren heeft. Zo onmiddelijk met de kleine de douche in willen rennen. 😉
Janneke14 schreef:....
Dames, hoeveel rompertjes etc hebben jullie?? Ik trok net de la open waar de rompertjes liggen en heb 7 rompertjes maat 50/56 en 3 rompertjes maat 62/68. Nou zit er wel een Hema hier dichtbij, dus vriendlief kan er zo wat halen. Wat denken jullie, nog wat erbij halen??
....
Volgens de kraamlijst hoef je van beide maten er maar 3 in huis te hebben. Ik ga niet zeggen hoeveel ik er heb, want wij hebben zelf ook een paar nieuwe gekocht en natuurlijk een heleboel 2e hands gekregen dus ik heb het erg makkelijk 😉 . Als je al bij wilt halen dan zou ik voor de 62/68 maat gaan.
dibbes schreef:......Met ons ventje is alles goed, hij blijkt al te zijn ingedaald en al vast in mn bekken zitten(is dat niet erg vroeg met 30 weken???)
Hoe is dat bij jullie...al ingedaalde babies?
Leuk om te lezen dat jullie ook zo druk bezig zijn met spulletjes kopen en wassen en schoonmaken enzo. Schoonmama komt zometeen de wieg brengen, leuk! Hoeveel flesjes heb je nodig als je geen borstvoeding geeft? Ik heb echt geeen zidee en ook echt geen idee welke, maar ik zal volgende week eens op flesjesjacht gaan.
....
Hier ligt de kleine met z'n of haar hoofdje naar beneden, vrij boven de bekken. (Althans dat was afgelopen maandag nog het geval.) Volgens mij is het niet te vroeg of zo, is gewoon afhankelijk van jouw bouw en de bouw van de kleine.
Geen idee hoeveel flesjes je nodig hebt, je moet ze toch gelijk uitwassen/koken. Volgens de lijst van de kraamzorg moeten er 2 flessen en 2 spenen zijn en een rager om de fles schoon te maken. Ik heb zelf de B-free fles aangeschaft (met lucht toevoerbuis tegen maagkrampjes). Deze fles heeft wel als nadeel dat er geen kolfapparaat op past en ik ben wel van plan bv te gaan geven en dus na een tijd te gaan kolven.
Cato schreef:Zoooo, hebben jullie allemaal verlof ofzo?? Het gaat hier wel heel erg rap met de pagina's!
......
Wat ik me trouwens afvroeg: Als je een tijdje op je hoofd staat, dan zakt al het bloed naar je hoofd. Niet echt prettig, toch? Maar hoe zit het dan met onze beebjes?? Die hangen een paar weken op z'n kop, dat kan toch niet fijn zijn?? Ik weet ook niet wat ik ermee wil, want ze doen het (bijna) allemaal dus zal wel goed zijn. Leek mij opeens niet zo fijn.....
Misschien scheelt het volume, ze zijn veel kleiner hè dus minder bloed en het loopt ook via de navelstreng en de placenta, zal wel meevallen dus, de hersenen krijgen zo in ieder geval altijd bloed en die hebben het bij de kleintjes nog het hartst nodig ook.
\
sabien.70 schreef:.....
De man van Lowiena heeft nog steeds mazzel?? Nou dan moet ik haar verhaal ff wat beter lezen nog!!!
Lowiena, ja je pakezel mis je zeker, maar ik kan prima shoppen zonder mijn verkering hoor, ik overdenk dan wel thuis minstens 100 keer of ik het wel nodig heb en in welke kleur etcetc. Ik ben net bepakt en bezakt thuisgekomen hoor.
....
😃 😃 😃 Behoefte aan een verhaal herhaling 😂 😂 😂
Nou mannetje is lekker meegeweest hoor, ik wilde namelijk nog wat mooi beddegoed voor ons zelf (tja straks komt de visite met opzoeken in de slaapkamer dus.....). Want ik heb wel een mooie maar voor de rest is het al meer dan 10 jaar oud ofzo of een wat nieuwere van de aldi en dat zie je er toch vanaf. Nou als ik alleen was geweest had ik waarschijnlijk met maar een dekbedovertrek en een matrashoes thuis gekomen, nu heb ik ook nog nieuwe flannellen lakens, extra kussen slopen en zelfs een eigen eenpersoonsflanellenlakentje nieuw, nou dat zou ik zelf echt niet gedaan hebben. Aangezien we het ook nog eens in een speciaal zaak hebben gehaald en niet bij de hema of v&d. 😂 😂 We zijn ook nog even bij prenetal geweest en een regenhoes voor de kinderwagen gekocht en moltonbedzeil voor de kinderwagen. Twijfelde of we de aanbieding van 3 pack wel moest nemen want ik wilde er nog maar eentje bij. Maar we besloten toch voor de aanbieding te gaan, dus ipv 1 van 4 euro die van 3 voor 15 euro nu 10 euro te gaan. Rekenen we bij de kassa af kost ie maar 4,5 euro :shock: . Toen was me energie wel weer op en zijn we weer naar huis gegaan.
mamasanne1 schreef:
......Lowiena had het over die twee ochtenden in het weekend ....[/color]
moet ie wel bijde ochtende optijd wakker zijn en we geen afspraken in de ochtend hebben. 😉 Hij is een avond mens en ik een ochtend mens dus als ie niet wakker wordt zit ik al aan het ontbijt 😉 😃 😃 😃
@sabien, wild zou ik het niet meer willen noemen, wel heel relaxed en fijn, maar ja dat kost wel de nodige tijd. Vanmorgen dus alleen boodschappen moeten doen want meneer moest op tijd weg voor zijn afspraak.
meisje25 schreef:Goedemorgen!!!
.......@ Sabien. Ik vind inroomen juist heel belangrijk! Stom dat ik het zo onduidelijk heb opgeschreven. Ik wil dus echt pertinent niet dat ze het kindje op een babykamer gaan zetten (en dat de plegen er vervolgens 's nachts een fles in gaan zitten stoppen! Mijn kind! Hechting!).
Gisteren ook maar eens even met hubbie over gehad. Als alles goed gaat en er is geen medische reden om te blijven, ga ik gewoon mee naar huis. Ook al is het 's nachts. De vk raadde dat af, omdat er geen kraamzorg komt na 21.30. 'En dan kan de man nog even lekker slapen' :? Mijn moeder vertelde dat mijn vader bij mij 's nachts om 3.00 stond te stofzuigen op een grote dosis adrenaline. Geloof dat mijn man ook zo is, dus dan kan ik beter mee naar huis gaan toch???
Geen minuut langer in het ziekenhuis dan nodig is :x
.....
Nou hoelaat het ook mag zijn, als de gezondheid het toelaat, ga ik en de kleine gelijk met mannetje mee naar huis, of mannetje blijft bij ons. Hier in het ziekenhuis blijven de kleintjes inprincipe bij de moeders op de kamer (6 mammies op zaal). Tenzij je een huiler hebt of er extra gemonitord moet worden. Ze hebben ook een aantal 1 persoons kamers ben even vergeten wat daar ook al weer het doel van was. Maar het ziekenhuis is hier helemaal pro bv en ook in de nacht dus dat zal wel goed komen. Want een fles of speen moet er echt de eerste weken niet in om speen/tepel verwarring te voorkomen. Moet er niet aan denken dat de bv niet gaat lukken omdat in het ziekenhuis de kleine verkeerd heeft leren drinken Moet er trouwens ook niet aan denken dat mijn man doodmoe nog alleen achter het stuur moet kruipen om thuis te slapen en me dan de andere dag weer op moet halen. Soms blijven er ook pa's slapen in het ziekenhuis, moet het niet te druk zijn natuurlijk.
@janneke heeft die flessenwarmer ook een naam/type nummer??? Klinkt interesant. Ik ga pas een flessenwarmer kopen als het bv geven niet lukt of tegen die tijd dat ik ga kolven.
:x vergeet ik helemaal te eten/drinken. Wilde tijdens mijn lunch hier komen lezen en schrijven, vergeet ik er helemaal mijn bammies en thee bij te pakken. Nou ik ga maar gauw luchen. (Moet ik ook maar niet om kwart voor 12 gaan fruit eten en chocola snoepen dan verdwijnt de trek van zelf.
Mannetje is er ook niet om me er aan te herinneren. Is de oude wasmachine aan het bezorgen in Utrechte en nog wat andere afspraken aan het uitvoeren, dus die komt eind van de middag pas weer terug.
Ga weer wasvrouw spelen vandaag 😉
Groeten L.