Schiet lekker op zeg, moet nog 2 blz. ben alweer ruim een half uur verder, ik dacht de wasmachine wordt zo gebracht kan ik wel even pauze nemen, maar ja ze zijn er nog niet. zouden verwachten er om 11 uur te zijn en ik moest tussen 10 en 12 thuis zijn. Nou ga ik toch maar weer verder met nakijken. Tot de lunch dan maar weer....
meisje25 schreef:
...@ Janneke. Fijn dat P&O! ....
Veel liefs Meisje
Ja inderdaad P&O. Ben er eindelijk achter hoe het zit bij ons op school. P&Z (ofwel P&O) is bij ons dus een door de overkoepelende stichting als advies bureau is ingehuurd. Ik moet dus echt alles met mijn teamleider (die dit jaar is begonnen en dus nergens van af weet) en mijn directeur regelen/afspreken. De directeur laat het dan door P&O netjes op papier zetten, waarna ik en mijn directeur het dan kunnen tekenen. Ja joepie....... als ze me dat dan gewoon gelijk vertellen. Sprak dinsdagdag de dame van P&O blijkt mijn directeur helemaal nog niet 'officieel' te hebben doorgegeven dat ik met verlof ga per 5 januari :evil:. Maar dat was mijn probleem niet zei ze, gaat voornamelijk om de uitkeringsaanvraag zodat zij geld krijgen om vervanging te regelen.
Ik hoef me ook niet druk te maken of ik wel of niet van plan ben met ouderschapsverlof te gaan. Gelukkig want ik krijg pas half januari van P&O te horen hoe het met de berekening van uren en salaris zit. Mag begin april contact opnemen met de directeur om mijn wensen van leshervatting/ouderschapsverlof en het wel of niet bv geven (en ze daar dus faciliteiten voor moeten regelen). Volgens mijn hopen ze dat ik met verlof blijf (maar ja dat hakt zo in de portomonee hè) aangezien mijn contract niet verlengd wordt in augustus. Hoef me niet aan de 8 weken volgens het cao te houden. (zal me waarschijnlijk met die 8 weken voor 6 mei wel even melde, met een verzoek tot een afspraaksdatum te prikken, je weet maar nooit of hij zo stom is om op zijn worden terug te komen 😉 )
meisje25 schreef:....
p.s. Sta nu hydrofiel luiers te strijken :roll: Neem aan dat je dat na de bevalling niet meer doet of wel :shock:
Hangt er van af wat je zelf wilt, je gebruikt ze wel echt overal voor, (afdroog doek kleine, melk opvang doek voor je andere borst als je de kleine bv geeft, spuuglap voor over je schouder tijdens het boertje, ook ideaal op de badkamer na te dwijlen als de kleine gebadderd heeft etc. Ze worden dus vaak gewassen en als je geluk hebt strijkt je kraamverzorgster of je man ze voor je. Maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon ongestreken in de kast leggen.
mamasanne1 schreef: ...... Er was toch ook iets met het strijken van die doeken?? Of het nu juist wel of niet moest, het had in ieder geval te maken met het opnemen van het vocht.... :?: :?: Lowiena, dat weet jij vast wel.... 😃
😂 😂 😂 Niet dus, ik heb ze gestreken :oops: Maar kan me dus heel goed voorstellen dat dat de vocht opname beinvloed. De mijne zijn de droger in geweest en helaas niet gelijk eruit gehaald, zagen er niet uit dus daarom gestreken zonder er bij na te denken. Nou ja als het zo blijkt te zijn dat het niet had gemogen dat gebruiken we er maar 2 per keer tot ze allemaal weer gewassen (en dus niet gestreken zijn). Heb er inmiddel 22 (leuk hoor nichtjes en schoonzussen die ervanaf willen) 😉 . Met mijn theedoeken merk ik trouwens geen verschil of ze nu wel of niet gestreken zijn bij het afdrogen, maar of dat voor die hydrofiele gevallen wel zo is moet nog blijken.
meisje25 schreef:Had net een (hele dure!) waskussenhoes gestreken en wilde die op het kussen doen, zitten er allemaal witte vlekken op een creme hoes :shock: Op het (bijpassende) laken ook 😈 Hoe die er nu op komen! Je ziet het alleen als je het tegen het licht houdt, maar toch!!!
Heb dat neutral waspoeder gebruikt... maar dat zou toch niet uit moeten maken???
.....
Sabien is denk ik ook therapeutisch bezig ;)
Waspoeder, kan resten achter laten, zeker als je bij lage temperaturen wast. De spulletjes waren ook niet echt vies (gebruikt) dus heb je ook maar heel weinig wasmiddel nodig. Als je geen wasverzachter gebruikt, worden de zeep/kalkresten ook slechter verwijderd. Kan ook zijn dat je machine een aanslag heeft (als je al een hele tijd geen hete was gedraaid hebt. Zou het toch voor de zekerheid nog een keer in de machine spoelen. of eerst even testen met de handspoelen of je er een vlek uitgespoeld krijgt. Hopelijk zijn het geen bleek vlekken. Let wel op je moet nieuwe (gekleurde) spullen eigenlijk nooit de eerste keer met wasmiddel wassen ivm met de kleur behoud. Beter is een zoutbadje vooraf. Alhoewel ik zelf al heb gemerkt dat babykleren blijkbaar aan andere eisen moeten voldoen, omdat ze niet tot nauwelijks afgeven (in het zoutbadje) en ik dat bij mijn eigen kleren veel erger heb. Maar ja het echt bonte spul moet nog.
@Sabien toch.... Straks ben je eindelijk toe aan je verlof, heb je rust en komt die kleine spontaan om de hoek kijken omdat je te vroeg bevalt. Denk aan jezelf en de kleine!!!!!
Donna2 schreef:Nah, ik zit hier nog, maar echt lekker gaat het niet. Heb echt last van die buik, gister ook al. Hij is gespannen en staat zo strak, krijg het er een beetje benauwd van. Ik ga zo naar huis toe. Gelukkig heeft Lief al boodschappen gedaan en gaat ook koken vanavond... 😊
@Sabien: Doe je rustig aan.... 😉 Sterkte op je werk
Ken het gevoel. Wordt het bij jouw ook erger als je (veel) loopt? Wens soms echt dat de kleine zicht niet beweegt, voel me echt bond en blauw van binnen. Maar ja als ik hem een tijdje niet gevoeld heb, wil ik toch altijd weer dat ie nog even laten weten dat alles goed gaat daarbinnen.