Pfff, loop een beetje achter geloof ik. Ik heb nog even de laatste bladzijdes doorgescrollt:
mamasanne1 schreef:
Cato: Weet je ook waarom er geen magnetron sterilisator nodig zou zijn? In het begin moet je de flesjes toch iedere dag uitkoken. Bij Sanne deed ik het in een pannetje maar dan krijg je zoveel kalkafzetting in de flesjes. Na de eerste maand hoef je de flesjes inderdaad niet iedere dag uit te koken, maar toch zeker een paar keer in de week.
Welke Ikea ben je geweest? Wij kwamen vandaag langs de Ikea in Delft en daar was het echt een gekkenhuis!
Geen idee waarom het niet zou hoeven, maar het uitkoken (in de magnetron of in een pannetje) zou achterhaald zijn. Maar ik ben ook wel van plan om ze te steriliseren de eerste maand (mocht de borstvoeding niet lukken) maar dan leen ik die van mijn zus of ik kook ze dan uit. Ik heb toch de hoop dat de borstvoeding lukt en dan heb ik het niet nodig.
We waren in Delft, maar we waren er vroeg en toen sneeuwde het nog hard. Het was niet enorm druk, maar er waren toch al genoeg mensen!
Lowiena schreef:
Dreamstar schreef:Hoi mamma's in spe
....Vrijdag naar Gardo geweest daar een voedingskussen besteld, een schattig mutsje voor baby gekocht, een stoelverhoger voor dochterlief en een muziekdoosje voor baby heb ik met die andere kids ook gedaan en die legde ik elke avond op mijn buik voordat ik ging slapen en na de geboorte herkennen ze het deuntje en worden ze er rustig van heel grappig.
...
Leuk idee ga vanavond de muziek knuffel uit de babykamer halen en bij ons in de slaapkamer leggen.
Ik doe dat sinds 2 avonden ook! Ik heb een schattige giraffe met speeldoosje gekregen en die leg ik nu sinds 2 avonden ook op mijn buik voor het slapen gaan. De kleine gaat er wel van trappelen, dus ze is nog niet echt rustig ervan maar ze vind het wel leuk. Het grappige is dat mijn man er ook heerlijk van in slaap valt, haha. Het doet 'm denken aan z'n eigen jeugd.
@meisje: sterkte vandaag…
@Sabien: succes, nog 1 dagje leren en dan lekker Sinterklaas!
Vandaag heeft mijn vader een mooie plank in de babykamer opgehangen. Het is nu bijna af. Planken ophangen kunnen we meestal wel zelf, maar dit was in een betonnen muur en dan heeft mijn vader toch net wat beter gereedschap. Wel handig hoor, ik wijs aan waar ie moet komen, hij gaat aan de slag en ik ben even met mijn moeder naar het winkelcentrum geweest. Bij terugkomst hing alles en was de computer gemaakt (het beeldscherm deed het niet meer). Vader een oliebol gegeven en iedereen weer tevreden!
Net toen mijn ouders weer weg waren nog een ander avontuur: een muis in huis! Voor de zoveelste keer. De katten nemen graag muizen mee naar binnen (levende….) en dan gaan ze fijn spelen, maar dan raken ze de muis kwijt. Met als gevolg een muis in ons huis. Dit is tegenwoordig zo’n beetje wekelijks. Normaal gaat mijn man met de ovenwanten achter de muis aan terwijl ik de katten vasthoud. Alleen was hij nu natuurlijk niet thuis….dus ik moest er zelf achteraan. De katten waren gelukkig buiten, dus geen last van, maar de muis liet zich niet zo makkelijk vangen helaas. Uiteindelijk is het me gelukt om ‘m in het halletje te krijgen. Meteen de buitendeur opengezet natuurlijk en na wat heen en weer gejaag zat ie voor de deuropening. En ik zag ‘m gewoon denken: ‘he! Dat is fijn!’ en toen huppelde hij naar buiten. Pffff, weer een muis gered! Stomme katten!
Nou, dat was het weer voor vandaag, ga weer een babywasje erin gooien!
Groetjes Cato