pfff moet nog de 2 laatste pagina's lezen, maar ik moet nu naar de fysio tot later. Hier al vast mijn overige op en aanmerkingen 😃 😃 😃 😃 Kruidvatdoos en prenatal doos woensdag opgehaald, jee eindelijk gelukt (bij kruidvat winkel nummer 4 en daar had ik de laatste)
groeten L.
Cato schreef:Goedemiddag dames!
...
Lowiena, waarom moet je in april verplicht solliciteren als je contract vanaf augustus niet verlengd wordt??
Momo, ik ben ook naar de borstvoedingsavond geweest en ik vond precies hetzelfde. Ze noemden de voordelen en de 'vermeende' nadelen van borstvoeding. Nou toen had ik het al snel gehad. Ik wil ook heel graag borstvoeding geven maar ik houd er niet van als het opgelegd wordt! En borstvoeding heeft nou eenmaal ook nadelen, daar kunnen ze toch eerlijk over zijn? Gelukkig weet ik wel dat dit ziekenhuis ook goede adviezen en steun geeft bij flesvoeding want mijn zus is daar ook bevallen en die wilde geen borstvoeding geven.
.....Cato
Mocht ik per 1 augustus geen werk hebben gevonden, dan wil ik een uitkering aanvragen en daar bij geldt dat je verplicht bent om gemiddeld 1 keer per weer te sollciteren vanaf het moment dat je weet dat je, je baan kwijt gaat raken. En ik hoef tijdens mijn zwangerschapsverlof natuurlijk niet te sollciteren. Normaal hoor je pas eind april dat je contract niet verlengd wordt, maar aangezien ik tot begin mei weg blijf, zal ik het wel volgende week te horen krijgen. Of ze moeten echt zo achterlijk zijn om het per post eind april toe te sturen.
Ik heb de bv cursus van
borstvoedingnatuurlijk.nl gevolgd, erg informatief en heel ongedwongen. Worden echt alle problemen die je maar tegen kunt komen verteld en ook uitgelegd hoe je ze kunt voorkomen en als het toch gebeurd hoe je er weer vanaf kunt komen, hoelang je last kunt hebben etc. En krijg je alle instructies etc. ook nog eens als naslagwerk meenaar huis en dat voor maar 15 eurie.
Want we weten toch allemaal al lang dat het goed is om bv te geven, maar tegen je zin in werkt het toch niet, dan krijg je juist problemen met de bv.
Dus als je nog twijfelt of al zeker weet dat je het (weer) gaat proberen kijk dan eens op de site of er een cursus bij jouw in de buuurt is. 😉
Heb bijvoorbeeld geleerd, dat zodra het niet lekker aanvoelt je gelijk moet loskoppelen en opnieuw aanleggen. Dat je echt goed moet trainen in het aanleggen omdat als dat eenmaal verkeerd door de kleine is aangeleerd je er dus net zo goed mee kunt stoppen, omdat het dan te pijnlijk is/wordt en je het niet kunt volhouden. Als het niet meteen lukt, en na een paar keer aanleggen nog steeds niet, gewoon een uurtje wachten en het weer proberen. Het kost wel een dag of 5 voor dat de baby en de borst (vraag en aanbod) op elkaar zijn afgestemd en dat je tot die tijd ook last kunt krijgen van je borsten. Eerst moet het opgang komen, dan krijg je teveel en uiteindelijk weet de borst hoeveel je kindje wil hebben.
meisje25 schreef:Hello,
.........
Heb nog een vraagje. Wassen jullie ook alle dekentjes/knuffeltjes/pantoffeltjes e.d.? Ik heb een velours dekentje en daar staat dus op dat het 'badstofachtig' aan kan gaan voelen als je het boven de 40 graden wast. Nu was ik niet van plan het op 60 graden te gaan wassen als het nog nooit gebruikt is, maar ik durf het eigenlijk niet zo goed! Straks verziek ik heel het dekentje! Iemand al wel zo stoer geweest om de dekentjes in de was te stoppen?
Liefs Meisje!
Woensdag hier ook zo'n pluizig katoenen dekentje voor de reiswieg gekocht. Ik ga hem ook wassen hoor, want er blijven echt wel chemicaliën achter tijdens het maak/verf proces en een heleboel stof pluizen. Het dekentje moet ik als het droog is weer opborstellen (geen idee hoe maar goed). Ik ga hem gewoon op 30 (of 40) graden wassen met het wolprogramma, dan duurt het wel wat langer voor het droog is maar dan schudt het tenminste minder. Je kunt ook een de fijnwasprogramma kiezen en minder heffie centrifugeren of natuurlijk echt ouderwets de handwas. Ik zet hem van te voren nog wel 1 dag in het zoutwater om de kleur vast te zetten en er gaat azijn in het wasverzachter bakje. 😉
Belegen kaas met een hele harde korst en een oude kaasschaaf (Die van mijn man) en die heeft een smalle handgreep en die kantelt sneller in je hand. En natuurlijk het laaste stukje kaas of wel weinig om nog aan vast te houden. Maar sinds donderdagochtend zit het weer dicht. Alleen nog een pleister tegen het stoten zeg maar.
sabien.70 schreef:Zo,
.....Lowiena, kannibaal!!!
Mijn verkering ziet het altijd meteen als ik aan de kaas heb gezeten, ik kan ook zo goed omgaan met een kaasschaaf (NOT). Dus met gevolg dat hij keurig voor mij de plakjes schaaft, lief he!!!
...Sabien
😃 😃 Stomme is dat mijn man nog geen 1,5 weer ervoor (met dezelfde toen nog groter homp kaas) een stuk van zijn duim + nagelrand heeft afgehaald. Misschien toch maar geen kaas van de kaasboer. Normaal haal ik altijd kaas bij de supermarkt, maar die valt altijd zo uitelkaar als je tegen het eind van de kaashomp komt. Maar dit is ook geen succes blijkbaar
😮 pfff al die kaart zoek verhalen... Begin toch de zenuwen te krijgen, van het weekend toch maar eens verder met mijn teken blok kan mijn man mooi in de kerstvakantie het kaartje met de tekst maken. Hopelijk hebben we dan een naam keuze gemaakt. Dan nog zoeken naar een drukker voor een proefdruk ben benieuwd. Mijn man is inmiddels met namen zoeken begonnen (hij moet nog de T t/m z van de jongens namen en dan gaan we een keuzen maken), ik kan echt geen namen kiezen (te veel leerlingen (gehad) hè dus teveel associaties bij namen)