mamasanne1 schreef::lol: Ja Lowiena, de foto's van de kamertjes komen alleen en uitsluitend op de Hyves pagina!! Dussssssssss........ 😉
Heb ik even pech, was ik vrijdag toch echt overtuigd ik ga ook aan de hyves, hoor ik zaterdag op een feestje dat hyves helemaal niet zo veilig en afgesloten is als het maar lijkt. Je schijnt foto's en bepaalde links door het emailen te kunnen verspreiden waardoor ander die je (nog) niet had toegelaten toch op je site kunnen kijken. Dus ja dan slaat hier de paniek alweer toe. Punt is ik wil best een hyves site maken en daar zuinig zijn met de info die ik bekend maak. Maar ja als daardoor men mij hier op het forum terug kan vinden en mijn allias dus weet. Tja ik heb hier wel eens dingen gezegd, die niet iedereen hoeft te weten en zeker geen leerlingen.
sabien.70 schreef:.....Lowiena, oke, jouw man zit iets anders in elkaar dan de mijne hihi, ik weet dat ik vooral geen eigen inititiatief moet tonen tijdens dergelijke sessies haha, ach iedere kerel heeft zo zijn eigenaardigheden he! Verder is mijn vent een lieverd hoor!!!
Wat doet je man voor werk eigenlijk dat hij zo vaak zo ver weg moet? Zit je veel alleen?
Lijkt wel of je nesteldrang krijgt/hebt omdat je alles wil wassen. Ga ik pas tijdens mijn verlof doen,is de planning. Het spul dat ik heb gekregen ligt in de kast, tzt de spulletjes ff goed bekijken (inderdaad op vlekken etc) en kijken wat ik toch niet wil gebruiken, lijstje maken wat ik nodig heb en dan alles tegelijk wassen en strijken etc.
...
Sabien
Valt wel mee hoor hij is niet echt vaak weg. Maar ja hij zit in de product ontwikkeling en de chinezen moet die producten produceren. En tja met chinezen overleggen gaat nu een maal beter als je er naar toe gaat, dan per email. Bovendien kan hij dan een aantal fabrieken langs gaan om een keuze te maken wie welk onderdeel kan en mag maken. Want je het blijven chinezen hè voor je het weet maken ze het na. Verder bezoekt mij man dus wat verlichtingsbeurzen, die voornamelijk in europa zitten.
En oké hij is de techneut van het bedrijf en moet dus soms mee, naar klanten als de technische kant van producten een rol spelen bij de verkoop. Maar een weekje is zo voorbij. Zijn bezoekje china is gekoppeld aan de hongkongbeurs, anders was hij misschien over een paar weken pas gegaan. De volgende beurs zou milaan in april worden, maar goed dat wil niet zeggen dat hij er ook heen moet/gaat.
Dat ik het gewassen wil hebben ligt voornamelijk aan het feit dat ze nu in dozen zitten. Mijn kast sinds dit weekend er staat en ik het dus wil opruimen. En ja de wasmiddelgeur van mijn schoonzus is niet mijn eigen hè. Ik kan ook de dozen zo de kast inschuiven hoor. Maar ja ik ben ook zo iemand die liever dingen nu doet, dan uitsteld, want dan blijft dat maar in mijn kop hangen van dat moet ook nog.En ik heb nu totaal geen overzicht van wat ik nu al wel in huis heb en wat nog moet komen. En ik heb nu nog de energie om achter de strijkplank te staan. En ik mag toch van wegen de carpale tunnel syndroom niet lang achter elkaar strijken, dus ik ga lekker in beetjes de was wegwerken.Tijdens mijn verlof kan ik nog genoeg doen, en het is maar de vraag hoelang het duurt voor de kleine er komt.
Donna2 schreef:Goedemorgen!
......Afgelopen weekend heel weinig de baby gevoeld, en dat zat me niet zo lekker. Wel elke dag een klein tikje zodat ik wist dat het nog goed zit, maar veel minder als anders. Normaal voel ik het de hele dag door wel en ook duidelijker. Kan zijn dat baby is omgedraaid en dat ik het daarom minder voelde... maar sinds gisteravond voel ik het weer duidelijker, gelukkig!! Schop mij maar bont en blauw, beter dat dan niks voelen, dat vind ik maar niks. 😃
En nog een klein dingetje, vrijdag na het vrijen had ik best wat bloed... Heel vervelend... Ik maak me geen zorgen verder, want heb baby allang alweer gevoeld dus dat zit wel goed, en het was alleen direct erna en het stopte ook meteen weer, maar heeft iemand hier daar ook weleens last van? Het is niet altijd, maar soms dus wel. We doen het nu dus maar een beetje op zijn 'egeltjes' hihi, zachtjes aan dus, dan gaat het wel goed. Wilde het toch even vragen hier... 😉
Liefs, Donna
😮 ppfff gelukkig voel je de baby dan weer bewegen. Zelf hier geen last van bloeding na gemeenschap, zou het wel met je vk bespreken. Kan zijn dat je een lage placenta hebt en dan kun je beter geen gemeenschap hebben. Kan ook de houding zijn. Vooral je buik vrij houden en niet zelf nog door hem laten indrukken tijdens......
Waarschijnlijk is het gewoon je vagina slijmvlies zelf geweest die gevoelig kan zijn is en dan kan er een bloedvatje gesprongen zijn.
sabien.70 schreef:Donna, sjeetje, nou dat matrasje van mijn gekochte wiegje is nog geen 5 cm dik volgens mij!! Ik vind eigenlijk nergens terug hoe dik een wiegmatrasje moet zijn, voor een bedje moet dit minstens 10 zijn.
Nou toch maar ff kijken of ik ergens een nieuwe dikkere kan scoren!
Sabien
Reiswiegje minimaal 4 cm
ledikantje minimaal 8 cm
Die 8 cm is pas van belang als de kleine zwaarder wordt. Dus als het niet meer in de (reis)wieg past. Het belangrijkste is dat het matrasje niet meer dan 2 cm mag inzakken als de kleine er op ligt.
mamasanne1 schreef:sabien.70 schreef:
..........
😂 😂 😂 Of we doen het tegen die tijd juist wel om de bevalling op gang te brengen :!:
Trusten!
Fabeltjes, maar wel erg ontspannend en plezier voor twee, maar de kleine komt er echt niet sneller door. 😂 😂 😂
Donna2 schreef:Ik weet niet meer of ik nu wel of niet van die babydozen heb aangevraagd... heb het nog maar een keer gedaan, zowel Prenatal als Etos 😛 Die van Etos krijg je trouwens pas na de bevalling zag ik net 😉
Waar ik nu naar op zoek ben is een recente lijst met benodigdheden voor de baby wat je in huis moet hebben. Heeft iemand een tip? Ik wil niet alles in 1 keer kopen, af en toe eens wat om de kosten wat te drukken. Dus ik wil daar nu zo zoetjes aan wel mee beginnen. Een kraampakket voor thuisbevallen krijg ik via mijn zorgverzekeraar, ik neem aan dat die compleet is en dat ik me daar dus verder niet druk over hoef te maken... Verder denk ik dat ik toch een tas maak met spullen voor als ik toch naar het ziekenhuis moet. Maar dat is nu nog even niet aan de orde 😛
En nog een vraag, ik hoor iedereen over alle babykleertjes eerst wassen? Ook nieuw gekochte? En welk wasmiddel moet ik dan gebruiken? (geen wasverzachter las ik al... ) pfoei, ineens vliegt alles op me af, haha! :mrgreen: HELP!!!! :mrgreen:
Ik heb mijn etos doos al en over 2 weken kan ik die van de kruidvat ophalen en als het goed is krijg ik ook binnen kort de uitnodiging voor die van de prenatal. Als je na de bevalling een kaartjes stuurt krijg je nog eens een pakketje dozen.
Ik heb diverse lijsten, maar ik gebruik die van de kraamzorg want dat is de enige die van een niet commerciele ingestelde winkel komt. Dus echt het hoog nodige staat erop.
Normale kleding (dus ik neem aan ook babykleding) wordt in de fabriek na gespoeld ofzo, dus kan het nog verfstoffen afgeven als het nat wordt. Vaak zijn ze ook behandeld met een antikreuk middel, zodat ze langer mooi blijven in de schappen/rekken in de winkel. Ook verzamelen ze een hoop stof tijdens het naaien vliegt er ook vanals aan pluisje door de lucht. Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. En ik wil de 2e handskleertjes wassen, zodat ze naar mijn eigen wasmiddel ruiken kan de kleine aan de geur wennen.
Zo vorige week steeds ontzettend last gehad van mijn rechterheup/bil, sinds gisteren gaat het beter. Vandaag echter de hele dag een zeurende kop, na het avondeten toch besloten te gaan zwemmen, voel me een stuk fitter. Is wel stil hier in huis, mijn man zit nog in het vliegtuig en land vanacht rond 1 uur in hongkong. Morgen 2e yogales en volgende week is het partner les (is een keer per maand) kan hij lekker met zijn jetleg mee 😂 😂 😂 .
Nou zondag is de zweefdeuren kast voor de kleine in elkaar gezet, hadden assistentie van mijn schoonouders. En vrijdagavond toen we thuis kwamen (wezen uit eten) stond er een berichtje op de voicemail van de babydump. Zaterdagochtend gebeld, afspraak gemaakt, ze komen woensdag 5 nov de commode en ledikant brengen. Nou een groot feest hier. Dacht ik toch dat ik tot week 49 en 51 moest wachten, komen ze in week 45 en 43 al met de spulletjes opdraven.
Morgen naar de verloskundige. Gisteren nog even op de weegschaal gestaan, ben in deze 25 weken nu dus al 12 kg aangekomen, kan mijn lol op. Als dat zo door gaat, komt er nog zeker 8 kg bij. En dan zeggen ze ook nog dat de laatste weken nog eens extra aan tikken. wheeee 😢 😢 😢 Dat wordt flink sporten in het voorjaar.
Moeten jullie ook zo vaak naar het toilet, die kleine heeft er een handje van om te gaan dansen op mijn blaas als ik in de auto zit, erg frustrerend en pijnlijk.
Voor wie donderdag of vrijdag al naar de beurs gaan, ik ben benieuwd hoe het was, ga zelf zaterdag.
Liefs L.