Hoi meiden, vandaag een thuis werk dag, lekker al het nakijkwerk aan het weg werken, ipv suffe studiedag op school. Ben ik even blij dat ik dat heb geregeld, de stappel is al weer te overzien, maar ik moet nog verder. Tussen de bedrijven door hier steeds een stukje zitten lezen en mijn opmerkingen verzameld in notepad. Dus die komen zo. Nog 4,5 week werken en 13 lesdagen te gaan. 😃 😃 😃 Morgen ga ik me op het hyves storten, tenzij ik actief ga staken.
Van het weekend bij mijn schoonfamilie geweest, oudste broer van mijn schoonpa is 60 jaar getrouwd. Leuk op het feest geweest. Mijn schoonzus, zwager en kids zwaar verkouden, hadden gelijk zo iets van blijf jij maar uit onze buurt voor je ook ziek wordt. Maar dan heb je zo'n leuke schoonma die met de kleine meid gaat leuren, komt gezellig naast ons zitten met die kleine op schoot, ja fijn hoest en proest mij lekker onder. En zondagochtend moest mijn man lief gezellig met die meid op schoot sinterklaas kijken, zodat oma kon gaan douchen, ja de zieke lagen nog op bed. Dus nu begint hier in huis ook het gesnotter, hoop dat ik genoeg weerstand heb en het niet erger wordt, vanavond na het zwemmen maar vroeg naar bed.meisje25 schreef:sabien.70 schreef: Nou ga ff Lowiena welkom heten, Meisje youre next he!!!!
Begin maar even met het reageren op het laatste bericht van Dibbes. Mijn korte termijn geheugen is nl. het beste :roll: Ik zit op zwangerschapsyoga. Heel eerlijk, bij een eventuele tweede zou ik geloof ik niet gaan. Het is erg zweverig en ik ben erg nuchter. Dat is dus niet zo'n goede combi. (Dat is eigenlijk wel iets wat ik van tevoren had kunnen weten :? ) We beginnen nu pas met oefeningen voor de bevalling (na les 5 ofzo), heb dus echt het gevoel dat ik tot nu toe voor niets ben geweest.
Ciao!
Ooh, dan heb ik zeker geluk met mijn Yoga instructrice. Hier is het helemaal niet zweverig. Zijn gewoon oefeningen voor de spieren en ademhaling en weeen op te vangen. En tot rustkomen. Vooraf een kopje thee en wat theorie omtrent de voorbereiding. Zoals laat je lekker in de watten leggen door je man, laat je man nu al aanleren dat hij meer verzorgingsverantwoordelijkheid krijgt etc. En dan gewoon lekker oefen. De oefeningen zijn geralteerd aan yoga bewegingen, maar we krijgen geen yoga theorie, over welke houding je nu aanneemt en waarom en hoe die genoemd wordt. Ook geen rare klanken of muziek, of zelf rare geluiden maken. Denk dat ik anders na de eerste les weggerend zou zijn 😉 sabien.70 schreef:HoiHoi allemaal,
....Mamasanne, YES ik kan ook mijn blije doos ophalen, doe ik morgen ff tijdens de pauze van het werk denk ik. Ja de benaming is een beetje raar ja haha!
Spannend je echo morgen, maak je niet te druk! Zie het positieve ervan in, je kunt je zoon weer ff zien!!!
Hier nog niks van ophaalbon voor de blije doos van prenatal. Heb even op babyinfo.nl gekeken, maar volgens de site krijg ik pas bij 7 maanden de oproep en dat duurt nog 2 weekjes. Dus nog maar afwachten dus of ie nog gaat komen. Ik kan vrijdag wel de kruidvat babydoos ophalen, dus weer een verassingspakketje erbij. Ook nog niks van het kraampakket gezien, maar ja de maand is nog niet om.Cato schreef:
.....Nog wat anders: ik had vannacht echt de meest verschrikkelijke kramp ooit in mijn kuit. Ik weet dat het erbij kan horen, maar had er nog geen last van gehad. Mijn voet was ook helemaal verkrampt en die stond in een rare hoek met mijn been waardoor ik mijn tenen niet kon optrekken. Het was echt afschuwelijk pijnlijk. Ik probeerde ook heel stil pijn te lijden om mijn man niet wakker te maken maar dat is mislukt...hij is zich helemaal rot geschrokken, dacht dat er iets met de baby was... Uiteindelijk heeft hij net zo lang aan mijn voet 'gedraaid' totdat deze zich een beetje ontspande en hij mijn voet/tenen in de goede richting kon duwen om de kramp in mijn kuit te stoppen. Pfff, alles bij elkaar was het maar een paar minuutjes maar het leek een eeuwigheid.
Sorry voor mijn gezeur, maar ik ben er nog van onder de indruk :shock:
....
Hier ook voor de derde nacht deze week kramp, de 2e was heel licht en heb ik mijn man niet wakker gemaakt, de andere 2 keer wel. Kan er zelf niet goed bij om het weg te masseren dus wordt man lief wakker gemaakt om het weg te masseren/schudden. tegen vijfen de homeopaat maar weer eens bellen, want een van mijn medicijnen is op en eens kijken of hij nog iets kan met brandend maagzuur en rugpijn.Kramp kan worden veroorzaakt door magnesium te kort, verzuring (slechte doorbloeding waardoor de afval stoffen niet goed worden afgevoerd) op je linkerzij liggen helpt voor de bloed door en afvoer. Meer afwisseling tussen lopen en zitten overdag. Voor het slapen gaan wandellen helpt. Rekken voor het slapen gaan helpt. Maar ja ik heb daar dus ook nooit echt nog zin en puff voor. En ja ik heb normaal al last van kuitkramp waarvoor ik al medicijnen van de homeopaat heb, maar dan moet ik die wel innemen en ik neem ze op de 4 a 5 weken in en dan allemaal tegelijk en nu is er een potje leeg.
.....@ Cato. Ook hier kramp. Alleen niet zo verschrikkelijk als jij het beschrijft! Ik kan het zelf weer opheffen door mijn tenen naar mijn knie te trekken. Al lijkt zo'n heerlijke voetmassage wel weer wat 😉
De oorzaak ken ik eigenlijk ook niet Sabien! Misschien dat Lowiena het weet? Zij weet over het algemeen nogal veel van die feitjes.
...Daar zijn ze!!! Tot zo
😃 😃 😃 😃 Heb ik net mijn kennis zitten typen lees ik dit.... Nou zeg, ik ben nou eenmaal nieuwsgierig en ben al bezig met al dit soort feitjes over zwangerworden en zwangerzijn sinds de kerst vorig jaar. Tja overspannen thuis en dus tijd zat om met leuke dingen bezig te zijn. 😉 Maar kuitkramp in de nacht heb ik al jaren last van (of eigenlijk het is weer terug sinds de zwangerschap, homeopathie doet wonderen. Ik moest eerst aan het idee wennen en was er aan begonnen om van het gezeur van mijn schoonfamilie af te zijn, maar nu heb ik een heleboel lichamelijke kwaaltjes onder controle en dat maakt het leven een stuk aangenamer.
Donna2 schreef:Cato schreef:
@donna:
Pfff, cup C, ik wilde dat ik het nog had....ik heb laatst een bh van 60 euro gekocht omdat ik gewoon geen goede met voldoende steun kon vinden in mijn maat (cup F, normaal heb ik D).
Oh ja nou ja sorry, ik heb normaal 75 A dus ik ben momenteel heel erg blij met mijn 80 C :mrgreen: :lol:
Hoe heb je het vol gehouden zo lang te wachten voor een nieuwe maat, hier van 75C normaal, via 80B en toen 80C naar 85 C gegaan. Nu hopen dat het hier bij blijft, want ik heb van mijn schoonzus 6 voedings BH's 85C gekregen dus dat scheelt weer in de aanschaf. 😉 En cato sterkte hoop voor jouw zeker dat de groei stopt. 😉 Cato schreef:Ben ik weer...
Het eten staat te pruttelen en de foto's zijn aan het uploaden op onze hyves!
Boven de commode moet er nog een plank komen en boven de wieg wil ik misschien met letters haar naam op de muur plakken in dezelfde kleur roze als de rest vd kamer. Via http://www.piepschuimletters.nl die zijn makkelijk te verven en niet zo zwaar om op te hangen. Maarja, dan moeten we eerst een naam weten natuurlijk 😂
Ik wil ook graag jullie mening over de schommelstoel. In eerste instantie was ik van plan 'm wit te verven ( nu is ie grenen). Maar nu ie in het kamertje staat vind ik het zo ook wel leuk. Hubbie heeft geen mening (vind het volgens mij ook niet echt boeiend :x ) En zus zegt verven, moeder zegt niet verven. Ik weet het niet meer!!!
groetjes!
Niet verven heeft als voordeel dat je minder snel ligte beschadigingen op merkt (nu maar zeker in de toekomst). Hoe glad is het hout, bij schilderen moet je ook oneffen heden wegwerken anders vallen ze meer op. Je kunt ook nog transparante witte lak nemen, dan zie je toch nog de nerf, maar is ie toch lichter van kleur succes met het maken van eenkeuze.mamasanne1 schreef:Ha meiden,
...Ik heb vanmiddag dus de echo gehad en de beeb loopt maar een klein weekje voor op schema!! Wel heb ik een erg grootte sloot vruchtwater, dus dat kan dan nog duiden op suiker. .....Dus ik heb, na overleg met mezelf.. :), de bedrijfsarts gebeld en een afspraak gemaakt. Als hij vind dat ik 50% arbeid therapeutisch moet werken is het gezeur met dat p*kkew*f eindelijk voorbij. Morgen ook nog even aankaarten bij de vk, al kan zij hier waarschijnlijk niets mee.
....Tot later vanavond
Fijn dat de kleine niet te hard groeit, een weekje is toch niet erg? Succes donderdag bij de bedrijfsarts, maar pas op hè die werken eigenlijk voor je werkgever, dus laat je niet te snel ompraten en iets doen wat je niet aankan. En als het echt moet dan maar een paar dagen proberen en je vervolgens een 1 of 2 dagen ziek melden. en dat volhouden tot je in de ochtend mag werken 😉 Hoe goed kun jij je halverwegen je werkdag ziek melden, je zou ook de middag kunnen starten maar om 16:00 ofzo je afmelden en naar huis gaan onder het mom van ik trek het niet meer. Succes hoop dat je het niet hoeft te gaan proberen.Nou dan ga ik maar weer aan het werk, wel een stuk rustiger en relaxter dan op school lesgeven en in de docentenkamer nakijken. 😉
Liefs L.