Ben bij tot 27 april (nog 8 pagina's te gaan) Mijn man ligt al die tijd te slapen op de bank en ik ga maar eens naar het eten kijken, voordat D. besluit te willen eten. Was moet ik ook nog binnen halen. pfffff.
Momo28 schreef:Hey meiden!!
..... Wel in de stad nog een badzitje gekocht bij de Kruidvat! Goede tip Donna, ben benieuwd hoe het werkt! ....@Lowiena: balen zeg van die spruw! Wat een idioot van een cb arts dan!! Wat smeer jij trouwens? Daktarin??
....Liefs
Momo
Hier zo'n mooi badzitje van bebe-jou. In zijn eigen badje geen succes, babies drijven dus er mag maar een bodempje water in. Veelste koud en meneer vond er geen zak aan. Later wel in ons eigen bad gebruikt dat vond hij wel leuk (samen met mama met water spelen), toen wel iets meer water er in gedaan dan het max. niveau van het zitje en dat ging goed.
Ja 2 weken Daktarin (micanozol orale gel), toen 2 weken Nistanzin(?)(suspensie) en voor mezelf micanozolzalf, toen weer 2 weken datkatrin en toen 5 dagen niets en nu weer daktarin. Die Nistazine werkte eigenlijk beter maar daar mag je niet te veel van geven. Daktarin snoept hij op maar mag je onbeperkt op zijn speentje smeren en in zijn mondje smeren.
@paspoort. Tja die van mij is nog tot maart 2010 geldig niet zo zinvol om bij te schrijven dus. die van mijn man nog tot eind(?) 2011, mmmm.... Maar ja dankzij de chinesevisums en stempels (op de kinderbijschrijfpagina) gaat dat vast ook niet meer lukken, kunnen we natuurlijk wel proberen, kost het zijn werk een nieuwpaspoort als hij aan een nieuwe moet. Denk dat wij nog maar gewoon in nederlandje op vakantie moeten gaan. Dan volgend jaar 2 nieuwe paspoorten met bijschrijving. En anders een ID kaartje voor meneer zelf. Toch eigenlijk maloot dat zo'n ding 5 jaar geldig is, moet je eens naar je eigen foto's van vroeger kijken hoe je in vijf jaar veranderd van baby tot peuter/kleuter.
sabien.70 schreef:Goedemorgen!
.....Zo, wij gaan richting stad, prenatal leegkopen, wil een "kratje"voor de flessen, die vallen me veel te vaak om in de koelkast, gedoe, enne... ik zie vast nog wel andere leuke dingen denk ik!!!
Tot straks
Sabine
😃 😃 Ha ha hier ook zelfde probleem, zijn zaterdag echter naar budgetpark van babypark (gouda) gegaan en walgelijke groene met duifies voor een eurie gekocht. Twee stuks 1 om mee naar het werk te nemen.
mamasanne1 schreef:.....kratje voor in de koelkast? Maak je de flessen dat van tevoren klaar? Hoe doe je dat dan??
....Laterrr!
Hier wordt kratje gebruikt om de afgekolfde melk te verzamelen om gezamelijk in te vriezen als het is afgekoeld, of om de afgevulde flessen voor het kdv klaar te zetten of om de uitgekookte flessen in te bewaren tot ze gebruikt worden.
sabien.70 schreef:Hoi!
.....Helemaal geen leuke fopspenen kunnen vinden, iemand tips???? saaie beertjes en spenen in een saai kleurtje, helaas!
....XX Sabien
Gebruik hier alleen de nubby speen is in diverse kleuren verkrijgbaar, maar als je die al saai vind......D. heeft nu een groen en gele, en er ligt al een blauwe en een paarse klaar ter vervanging.
Janneke14 schreef:Goedemorgen meiden!!
....
Lege flessen in de koelkast? Moet dat? Ik heb ze hier in een afgesloten bak op het aanrecht staan.
....Tot later!
Liefs Janneke
Volgens de kraamzorg blijven ze dan langer bruikbaar (dus niet opnieuw uitkoken ook als je ze niet hebt gebruikt). Denk wel dat als je ze goed onderste boven laat uitdruipen/drogen en dan dicht bewaard het ook wel goed zal zijn.) Wij slaan ze nat :oops: op in de koelkast, maar ja binnen 1,5 dag wordt mijn kolf toch uitgekookt en gaan de flesjes die gebruik zijn ook mee. en gebruik ik steeds de oudste (langst niet uitgekookte) dus ciculeert dat toch wel genoeg.
dibbes schreef:Hoihoi,
Nou hier erg druk weekend gehad vandaar dat ik niks heb geschreven maar het gaat erg goed. Vandaag wordt Pim gedoopt! Heb ik zin in!
Even geen zin en tijd om op iedereen te reageren..sorry!
Liefs Mirjam
Hoe was de doop?
Janneke14 schreef:Hoi!
....Hebben de kolvende mama's ook dat de ene borst meer produceert dan de andere? Bij mij produceert links minder dan rechts.
Flessen in de koelkast, waardoor minder bacteriën...klinkt wel logisch eigenlijk.....
...Liefs Janneke
De borst die aan de beurt zou zijn als start borst bij D. zijn voedingen produceert meestal meer bij mij dan de ander. Maar op een kdv dag komt er in totaal links uiteindelijk meer melk uit dan rechts. Maar dat heeft er meer mee te maken dat het er links ook makkelijker uit komt, dus ik denk dat ze beide wel genoeg produceren, maar de kolf het er gewoon niet goed uit krijgt en D. wel.
sabien.70 schreef:Hey moeders!
.....Ik moet 23 mei officieel weer beginnen, maar ik denk dat ik 4 juni ga beginnen.
....fijne dag
Sabien
Ja ik had afgelopen maandag (27 april) moeten beginnen maar begin pas maandag 11 mei leven de schoolvakantie en het feit dat ik niet meer op donderdag hoef te werken:D 😃 😃 en nog mooier is dat ik natuurlijk maar 2 dagen per week hoef te werken tot juli (is 15 dagen) en dan zomervakantie heb. Wel zit ik per 1 augustus zonder werk maar dat komt vast ook wel weer goed.
Donna2 schreef:Janneke14 schreef:
@Donna, thanks voor de luiertip. Zijn dat de AH luiers?? Bevallen die een beetje?? Ik heb nu Huggies, die waren laatst in de aanbieding bij Etos..bevallen ook goed!
Weet ik nog niet, ik koop altijd die van het Kruidvat, die bevallen heel erg goed. En ze zijn nog niet op, dus ik heb de AH nog niet gebruikt. 😉
Hier AH luiers van schoonzus maatje 2 gehad omdat ze die nog over hadden. Bevallen zeer goed, eigenlijk moeten we naar maatje 3 overstappen. Hebben die van de kruidvat maatje 3 en 4 liggen (als kraamcadeua gehad van kinderloze (partnerloze) mannelijke vrienden van onze studentenvereninging. ha ha ha) Wisten zij veel dat wij wasbare luiers gebruikte, nog wel van die dubbele mega verpakkingen ook. Trouwens hier ook maandag een poepluierexplosie. Dacht met 38 graden koorts nog wel even D. van het kdv te kunnen halen want mijn man was nog maar net vertrokken van zijn werk en gezien zijn gezondheids toestand wilde ik D toch niet te lang meer op het kdv laten. Thuis hem in de box gelegd zijn jasje, mutsje en zijn flesjes opgeruimd. Wil ik hem uit de box gaan halen om hem een wasbare luier om te gaan doen, heb ik het met toch koud, stond helemaal te klappertanden en te trillen op mijn benen leek me geen goed idee om hem naar boven te tillen, man gebeld, nog ongeveer 10 minuutjes en dan is ie thuis als de brug niet open gaat. Ik denk mooi laten liggen ben ernaast op de bank gaan liggen. Bij thuis komst van mijn man was D. in slaap gevallen dus mooi laten liggen. dekentje erover. Ik ook een dekentje en thermometer gekregen, Ja hoor 39 graden. :shock: . D. wordt wakker en wil drinken maar fles gekregen want ik was niet in staat te voeden. Dus nog steeds niet verschoont en tja toen mijn man na de voeding ging verschonen zat zijn rug onder tot aan zijn oksels. Leve de pampers NOT (oké misschien is van 15:00 tot 20:00 wel erg lang voor een wegwerpertje en D. zijn poephoeveelheid).
Bloemetje81 schreef:Hallo allemaal!
....Ik heb nog steeds pampers, koop ze steeds in de aanbieding ergens en heb ook nog 10 euro kassakortingsbonnen. Ik heb ook weleens newborn huggies gehad maar die vond ik niet zo geweldig...
.....Liefs!!
Zozie je maar iedereen heeft andere ervaringen. Hier zijn de huggies nog steeds nummer 1 en pampers nummer nooit meer (ha ha ha). Zal wel van de maat luier, van het moment, en van het formaat van je kind afhangen wat bevalt en wat niet.
dibbes schreef:De doop van Pim was prachtig!! We hebben er van genoten en vinden het zo mooi dat we mogen vertrouwen op God die ons belooft ook voor onze lieve Pim te willen zorgen!Er waren ook veel familie en vrienden die normaal niet naar de kerk gaan en dat vonden we ook erg mooi!
....Liefs
Prachtig toch
En viel het mee of is het weer veeeeeelllsssttteee lang 😉 Liefs L.
ps weten jullie eigenlijk al hoe ik echt heet??? Ben ik alweer vergeten of heb ik dat bij de fotosite email gezet??? :oops: Want hoe gaan we elkaar anders noemen 7 mei hi hi hi 😃 Bijna iedereen met dubbele naam aanspreken 😉