Janneke14 schreef:Daar ben ik weer. Meike heeft haar buikje weer vol en ligt boven in haar bedje. Hoop dat ze nog even in slaap valt. Zoveel heeft ze nog niet geslapen. Vanmorgen van 8.30u tot 10.00u. Vanmiddag van 13.00u tot 13.30u en van 14.45u tot 15.15u.
@Lowiena, mag je in het zwembad bij jullie niet zonder zwemluier zwemmen? Meike zwemt in een gewoon zwembroekje. Bij het babyzwemmen had niemand een zwemluier aan.
....
Momotruc.....die is hier niet van toepassing! Meike slaapt gewoon 's nachts en wordt op een "normale" tijd wakker! Maar dan nog vind ik de wieg bij ons op de kamer gezellig!!
....Tot later!
De kleintjes slapen nu toch nog maar ca. 14 per dag? Kan wel merken dat D. veel vaker wakker is over dag.
Zwembad gebeld, want die kruidvatzwemluiers maat S daar verzuipt hij in 😂 . Mag gewoon een broekje aan, ze verkopen er ook zwemluiers maar ze wist niet welke maat. Ga ze zo nog een keer bellen want het babyzwemmen begint zo meteen, misschien is er dan iemand met meer verstand 😉 aanwezig. Hier wordt er dus pas over 2 weken begonnen met zwemmen. Mede omdat D. sinds woensdag eind van de middag ook zit te hoesten. Straks bij de HA langs voor spruw controle (helaas wel de andere arts maar goed) zal even vragen of ze misschien ook even naar de longetjes wil luisteren.
Hier bijna gelukt zonder de speentjes truc. Vannacht om 3 uur werd meneer even wakker maar viel weer zonder speen in slaap. maar om kwart voor vier, moesten we er toch aan geloven. Uiteindelijk om 5:00 maar eten gegeven, want toen wilde hij de speen niet meer. Vervolgens heb ik na de voeding nog tot hal 7 kunnen slapen, maar meneer had erg veel last van lucht in zijn darmpjes. Ben uiteindelijk opgestaan en hij heeft tot 8 uur in de draagzak gezeten, is nu eindelijk aan het slapen in zijn bedje. Straks nog een voeding erin voor we naar de HA gaan. Is al de 4e nacht oprij dat hij niet meer midden in de nacht komt maar vroeg in de ochtend. Zit al 2 dagen op 5 voedingen Joehoe... misschien wordt het nog wat.
D. zijn arm coöridnatie wordt trouwens ook beter. Hij vindt helaas zijn duim veel sneller, dus moet ik nu regelmatig gaan kijken of meneer geen speen moet krijgen ipv zijn duimpje. Ooh wat wordt ie boos als je zijn duim uit zijn mond trekt. Vervelend is dat hij alleen zijn linkerduim heeft ondekt en dus niet meer naar rechts wil liggen kijken aarchh..... :mrgreen: Pas als hij in comaland is kan ik zijn koppie draaien.
sabien.70 schreef:Hoi
.....Toen dacht ik om het haar makkelijker te maken een handdoek onder haar te leggen (had het CB ook voorgesteld) haha, geen goed idee, of ik doe het niet goed, maar hierdoor begraaft ze haar hoofdje/gezichtje helemaal in het aankleedkussen, nog pissiger huilen en allerlei snotkanen op mijn schone waskussenhoes, dus hoppa, de 3e schone hoes erop, moet nu niets gebeuren anders ligt ze koud bij het verschonen hahaha.
.....XX
Sabien
Ook hier wordt de cb tip toegepast. keukenhandoek als rolletje onder de oksels tegen het borstbeen liggen armpjes erover billetjes tegen houden met de hand en meneer kijkt rond of vooruit. Maar geen zin is geen zin hoor. ipv het rolletje houd ik ook gewoon mijn hand onder hem en ligt hem iets op bij het borstbeen.
Momo28 schreef:....Maar het was al ruim een uur nadat ze had gegeten... tja dan verwacht ik dat dus niet meer!
....
😃 Zat zeker nog een boertje dwars. D spuugt ook allen als ie nog een boer moet laten zeker als hij op zijn buik ligt, maakt niet uit wanneer hij gegeten heeft.
sabien.70 schreef:.....Lowiena, ook al een sokken uittrekker!!
Ja, we kennen mekaar door en door volgens mij, een meeting is super leuk, btw, kun jij met Meisje gaan praten? Wij (Mamasanne en ik) maken geen indruk blijkbaar, jij bent toch de serieuze, attente, altijd reagerende, overal een antwoord op wetende stabiele factor, (zit lekker he al die veren in je r..t??? ) hahah ik denk dat jij haar wel richting Apeldoorn kan krijgen!!!...
XX Sabine
Nou meisje ik denk maar dat ik je kom kidnappen(?) anders durf ik me niet meer te vertonen in apeldorp.
Elkaar door en door kennen mmm..... volgens mij hebben we mooie beelden van elkaar gemaakt, kan wel eens een cultuur shock 😉 worden als we elkaar ook in het echt gaan omtmoeten ha ha ha 😃 😃 😃
sabien.70 schreef:Hallo,
....Over spenen gesproken, flessenmama's, verwisselen jullie braaf iedere 6 weken alle spenen? Ik zou dat morgen moeten doen, dan zijn de 6 weken voorbij, maar ik zie nog geen beschadigingen en bovendien heb ik 8 flessen en worden die spenen dus niet super intensief gebruikt, 1 keer per dag dus maar.
Hoofd ophouden wedstrijd, tsjaa verloren strijd natuurlijk met super Meike! Die sportieve race kunnen we ook vergeten omdat Dibbes er bij is, ik kan niet zo goed tegen mijn verlies hahaha.
Dibbes is rustig trouwens? DIBBES hoe is het????
....XX
Sabien
Hier staat netjes op de kalender wanneer de fopspeen of flesspeen vervangaen moet worden. Volgens de wv van het cb komen er microscopische kleine beschadigingen OP DEN DUUR DUS NA 6 WEKEN WEGGOOIEN DAN MAAR. stom toetsen bord. Ga dat nu wel doen maar denk dat ik over een paar manden het niet meer zo nou ga nemen met die 6 weken.
Momo28 schreef:Goedemorgen dames!!
...... Ze moet bijgeschreven worden in onze paspoorten ivm de vakantie naar Frankrijk en Italie. Noor moet daarvoor ook zo'n aan alle eisen voldoenende pasfoto hebben!! Wat een onzin! Nu voor de vakantie in Mei zal het nog gaan, maar in Augustus zal ze er al heel anders uit zien, laat staan over 5 jaar!!!! Maar goed, als men dat wil, dan doen we dat maar braaf he?
.....Ga trws bij de Prenatal nog eens even kijken naar zo'n achteruitkijkspiegeltje, zodat wij haar kunnen zien als ze achterin zit. Toch wel handig, hadden jullie toch ook? Manlief vindt ze verschrikkelijk, maar ik moet nu telkens ongeveer naar achteren kruipen om te kunnen zien of Noor nog wel goed zit. En voor de hele rit naar Frankrijk vind ik dat toch wel handig zo'n ding.
....
Liefs
Momo
Voor bijschrijven ook een foto????? Toch alleen als ze een eigen paspoort/idkaart krijgen???
Wauw petje af hoor met de auto naar frankrijk/italie wij komen denk niet verder dan de grens, durf dat echt niet met die kleine zo'n end te reizen.
Mij spiegel is van
http://www.miyali.com/ te koop bij o.a. babypark heb de kikker
sabien.70 schreef:Hoi meisjes!
....Spenen, nee joh, dat geldt zeker niet voor jou, die ene fles per dag, daarom twijfel ik ook een beetje omdat ze bij mij maar 1 keer per dag gebruikt worden, als je nou maar 1 fles zou hebben voor 6 voedingen op een dag wordt hij natuurlijk veel intensiever gebruikt! Ik denk dat ik er maar een paar weekjes bij op tel.
Yep geldt ook voor fopspenen.
Uitkoken eens per week! voor de rest afwassen met een sopje.
....
doei
Sabien
....mmmm hier van de wv vanhet cb een ander advies gehad maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. De flessenspeen gaat bij ons door het kdv nu ook vakker gebruikt worden dan 2 a 3 keer per week. Ik moet hier nog iedere 24 uur uitkoken. Mijn kolf en de fles kan ik na gebruik uit spoelen met heet water maar moet de fles en kolf 24 uur na gebruik weer uitkoken en ik bewaar alles in de koelkast.
sabien.70 schreef:Hoi,
Lowiena, he wat balen zeg dat de spruw dus NIET weg was! Lang leve de CB arts (NOT)
.....Wipstoel gescoord voor bij opa en oma. Stond ik al met de bekleding in de hand om in de wasmachine te proppen, zie ik op het label handwas!!!!!! GRRRR, nou ja in de douche dat ding gewassen, maar dat duurt natuurlijk dagen voordat tie droog is, ik hang hem zo maar ff buiten in het zonnetje!
...doei
Sabien
Ja kan er wel schieten.....
Mocht je hem nog een keer moeten wassen, wolwas en zo laag mogelijk centrifugeren. 😉 En niks erbijstoppen.
Zo eens kijken of meneer nog wat wil drinken, want zieke kindjes moet je natuurlijk stimuleren, ga hem alleen de borst aanbieden hoor,hij hoeft natuurlijk niet te drinken als hij niet wil. En dan maar eens in bedje leggen want mijn arm wordt nu toch wel moe.
Oja had ik al gezegd dat ik mijn mooi gekochte broeken van 3 april niet meer pas. Maatje 46 had ik zowie zo al teruggebracht omdat het volgens het labeltje ondanks wassen zou blijven afgeven, maar maatje 44 zakt dus mooi af, blijft nog op mijn heupen hangen hoor, maar dat zit niet prettig. Lekker mijn oude broeken gepast, ja hoor pas er 2 van maatje 42 oké alleen als ik blijf staan of heel kort zit, maar goed het is een begin, lang leve het bv dieet ha ha ha 😉 Thuis loop ik nog lekker in mijn zwangerschapshuispakbroeken 😉 ook als ik effe de deur uit ga. Maar moet straks wel wat fatsoenlijks aan als ik weer ga werken.