hey mamasanne: nu pas??? (rode wijn)
hihi hier al een paar uur een biertje op 😊 mjammie!
Momo28Oud lidBerichten: 1.371Lid sinds: 1 januari 2005
Momo28 schreef:hey mamasanne: nu pas??? (rode wijn)
hihi hier al een paar uur een biertje op 😊 mjammie!
Momo28 schreef:En mamasanne: idd geen helmpje hoor (handige actie weer van dat cb!!), maar met al die ingrepen die jij nu al met hem uithaalt komt dat ook vast helemaal goed! Zou wel fijn zijn als je alles vergoed krijgt!
Momo28 schreef:
Iemand nog wilde plannen voor het weekend? (behalve Donna die natuurlijk, met of zonder Vos, weer alle kroegen onveilig gaat maken, hihi)
Donna2 schreef:[....
Kleine jongetjes doen dat ook, alleen piest Vossie omhoog natuurlijk, dus dat komt fijn op je kleren, met een mooi boogje op het aankleedkussen of in je oog.
Floradix heb ik geslikt na de bevalling, omdat ik zo slap was. Hielp goed. Ben eigenlijk zomaar gestopt omdat ik ze steeds vergat in te nemen. Moet 3 keer per dag een half uur voor de maaltijd... daar ben ik heel slecht in. Maar het werkt goed, als je het consequent inneemt. ;)
Bloemetje81 schreef:Hallo!
.....Nou ik ga nu even wat zaken regelen nu ze slaapt. Weet iemand dat hier ook als je werkloos bent geraakt of je dan nog wel recht hebt op de kinderopvangtoeslag van de belastingdienst?
Tot later ladies en in elk geval alvast een goed weekeind!
meisje25 schreef:nou ik ben er ook weer :roll: voor hoelang dit keer???
.....Huh! Heeft D. al twee prikken gehad Lowiena? Thijmen krijgt over twee weken pas de tweede prikken!
....
Hier weer een doorslaapnacht to 5.45. Daarna tot 8.30. Heerlijk dus. Nu nog zo houden.
Thijmen had altijd zijn wakkere momentje tussen 16 en 19. Maar dat ben ik een beetje gaan veranderen omdat hij dan om 20.00 doodmoe zijn bed in ging en dus zijn nachtslaap ging doen. Ik houdt het nu heel de dag op drinken, een half uur (of langer net waar hij behoefte aan heeft) spelen en dan weer naar bed. Als hij doorslaapt 's nachts komt het met zijn voedingen prima uit. Drinken om 19.00, naar bed om 20.00. En dan kunnen we hem om 22.00, 22.30 goed wakker maken.
Niet uitkomen met de voedingen gebeurt eigenlijk nooit. Ik kijk 's middags hoe we ongeveer uitkomen en dan maak ik hem desnoods een half uur eerder wakker of probeer de voeding iets te rekken.
.....
Liefs Meisje
sabien.70 schreef:Dames!
.....Jij bent ook errug blij met je CB arts zo te horen haha! Enne dat correct nederlands en nette worden, maakt dat nou uit! D snapt er toch niets van! Maare correct nederlands, kom jij oorspronkelijk niet uit Nederland dan?
.....Laatste fles om 2330 en vanmorgen 5.30, we zijn er nog steeds niet haha, maar ja, komt vanzelf wel een keer! Janneke hoe oud was Meike met doorslapen???
...Sabien
Momo28 schreef:Hey meiden,
......
Noor weegt nu 5270gr! 300gr meer dan 2 weken geleden!! Joehoee! Ben ik wel blij om, want direct na de laatste keer cb is ze over gegaan op 6 voedingen, dus ik was wel benieuwd of ze nog wel genoeg aankwam. Vorige keren had ze in 2 weken telkens 400gr erbij, maar goed, 300gr is ook genoeg toch?? Ze zit nog steeds op die +1 curve, dus zal wel prima zijn, haha!
Even kijken, wat hadden jullie geschreven?
@alle jongens-mama's: oef.. ja met jochies heb je natuurlijk zo'n zwierend piemeltje dat de boel bewatert!! hihi daar is echt geen houden aan natuurlijk, net zo'n los geschoten tuinslang! hihi (heb er wel een beeld bij dus), bij Noor is het idd nog redelijk gericht 😊
.....
@Lowiena: Jemig wat is die D van jou flink gegroeid elke keer zeg!! Haha en dan hebben ze nog wat aan te merken op hem! Kan me voorstellen dat hij ff geen zin had in zijn trucje in die kou! Ben ook benieuwd of Noor dat wel doet a.s. woensdag.
....
Hebben jullie kids trws veel last gehad van de prikjes? Ik heb bewust woensdag verder vrij gehouden, voor het geval ze er hangerig van wordt, maar donderdag heb ik dus die afspraak van mijn werk.. is niet echt handig als ze dan hangerig is ofzo, of duurt zoiets geen dag?
....
Liefs
Momo
Bloemetje81 schreef:Heb al even op de site van toeslagen gekeken en wrschijnlijk geen recht op toeslag....hang nu aan de lijn bij de belastingtelefoon maar sta natuurlijk ernstig in de wacht :x He gats ik baal daar toch wel behoorlijk van hoor. Stel dat ik de plek opgeef en manlief heeft wel snel een baan dan hebik natuurlijk die plek niet meer :?
....
Oef prikjes....lieke moet dinsdag voor het eerst ben erg benieuwd. Volgens mij scheelt het ook als je zelf probeert een beetje rustig te blijven maar ja...makkelijker gezegd dan gedaan 😊
Ik probeer ook erg aan dat ritme van drinken spelen slapen te houden en ik moet zeggen dat het vaak wel werkt. Alleen slaapt ze 's middags vaak wat korter dan 'smorgens. Nu slaapt ze wel trouwens, ben net even naar de brievenbus gelopen met Lieke in de babyborn (idd handig familie met al kids 😉 ) en net in d'r bedje gelegd en ik hoor haar niet, zal mij benieuwen hoe lang ze slaapt!
.......
Dames die bv geven, weten jullie al hoe lang je er mee wilt doorgaan? Ik denk dat ik zelf tot een maand of 4 of 5 volledig ga en daarna afbouwen. Maar dat ligt er natuurlijk ook wel aan hoe het gaat enzo. Maar goed was even benieuwd of jullie daar ook al over na hadden gedacht 😊
....
liefs!
Janneke14 schreef:Hoi!
.....@Sabien, vanavond de "kadootjes" van ouders van nu gebruiken?? Tja.....papameike is weg.....dat wordt dus lastig!!
14 mei eerste prikjes? Meike dan de tweede keer! Hier ook eerst de 7de een afspraak, die dus maar afgezegd!
.....Tot later!
Liefs Janneke
Momo28 schreef:ja he? Echte meid! Heb nu wel medelijden met mijn ouders.. ik was vroeger vast net zo (of nog erger!)!! haha
......
hey nog berichtjes: oh ja dat sprongetje, heeft Noor 2 weken geleden al gehad (toen was ze officieel 6 weken, maar volgens uitgerekende datum idd al 8), overigens heb ik het idee dat ze pas echt deze week ook begonnen is echt haar handjes te ontdekken. dat brabbelen doet ze al wel langer. En tv kijken ja.. haha! vindt ze prachtig!
@Janneke: alcohol op?? 😮 wat erg!! hihi
Cato schreef:Ik ben aangenomen!!!
Vanmiddag meer, ik moet nu rennen!
groeten Cato
sabien.70 schreef:
Ik neem me iedere keer voor om Karianne in de kinderwagen op haar rechter zij te leggen, maar dan ben ik weer te lui om een handdoek te halen om haar klem te leggen.
Bedenk me net dat ik haar ook al dagen niet op haar buik heb gelegd,zucht, blijf het zielig vinden, maar ja, zal best meevallen!!
Donna2 schreef:sabien.70 schreef:
Ik neem me iedere keer voor om Karianne in de kinderwagen op haar rechter zij te leggen, maar dan ben ik weer te lui om een handdoek te halen om haar klem te leggen.
Bedenk me net dat ik haar ook al dagen niet op haar buik heb gelegd,zucht, blijf het zielig vinden, maar ja, zal best meevallen!!
:shock: Moet dat allemaal? Vos leg ik gewoon op zijn rug te slapen, moeten ze nu nog om en om op de zij?? Ik leg hem ook nooit op zijn buik, dat vind hij vreselijk, dat hoeft toch ook helemaal niet? :|
Momo28 schreef:
@Donna: weer een druk sociaal programma gehad vandaag? Lekker van het weer genoten?
mamasanne1 schreef:Donna2 schreef:sabien.70 schreef:
:shock: Moet dat allemaal? Vos leg ik gewoon op zijn rug te slapen, moeten ze nu nog om en om op de zij?? Ik leg hem ook nooit op zijn buik, dat vind hij vreselijk, dat hoeft toch ook helemaal niet? :|
Ja, anders stuurt Sabien Jeugdzorg op je af! 8-)
Cato schreef:Hoi meiden,
.....Hebben jullie koters ook zoveel last van rode plekken in huidplooien?? ...
Janneke14 schreef:Goedemorgen!!!!
....Hebben jullie ook zo'n groen "groei op" boekje voor het CB? Waar staat dat van die + en - kinderen???? Ben wel even benieuwd!
....Fijne dag allemaal!
Liefs Janneke
meisje25 schreef:goedemorgen!
ik hang hier gefrustreerd aan de kolf. mijn linkerborst lijkt de moed nu toch echt op te geven. de eerste voeding heeft thijmen genoeg aan 1 borst (vanmorgen rechts gegeven), dus de linker had nog lekker vol moeten zitten net. maar na een paar minuten lag hij er al onrustig aan, was te moe om zijn best te doen. dus naar rechts en de kolf nu dus aan links. 10cc in een half uur 😢 gisterenavond was de kolfproductie daar ook al maar 30cc, terwijl rechts er 100 produceerde...
ik ben nu dus aan het twijfelen... ga ik maandag een lactatiekundige bellen of ga ik maar afbouwen? ik wilde proberen de 6 mnd te halen of in iedergeval pas af gaan bouwen als het in combi met werken niet meer haalbaar is. maar misschien kan ik wel met 1 borst blijven voeden? heeft iemand dat wel eens gehoord???
....
Liefs Meisje
Donna2 schreef:Nee, haha ze hebben daar niet eens drank, belachelijk!! We hebben een Stokke kinderstoel gescoord. De grijze. We moesten wel wat bijbetalen, wat zijn die dingen duur!! En dan moeten we ook nog een babybeugel en een kussen. Nou Vos is nog geen 6 maanden, dus die koop ik dan tegen die tijd wel. Wel mooi ding, en je kan hem tot ze 8 jaar oud zijn gebruiken. Mijn zus heeft er 2 voor haar kinderen, en ik zit er geregeld zelf ook nog op :mrgreen:
Hmmm... het is lekker buiten, ik ga de tuin weer in. Eerst Vos een fles en naar zijn bed brengen.
Momo28 schreef:hai mama's,
.....ongesteldheid en verkoudheid kunnen de productie ook verminderen...
.....Nou.. kolfopbrengst hier ook minimaal! Slechts 50cc!
....Liefs
Momo
sabien.70 schreef:Goeiemoggel!
Zucht, wat is het toch warm in de slaapkamer, durft iemand alweer een raam op een kiertje te zetten? Moet wel ff zeggen dat de wieg wel naast het raam staat en nergens anders kan staan.
....
Yep, favo beestjes, hier ook, ik heb ze al een keer omgewisseld, maar dat werkte niet, dus nu leg ik Karianne soms onderste boven achterste voren in de box om haar te dwingen naar rechts te kijken, wisselende resultaten helaas haha.
hihi, wij praten ieder kind (en mama) een voorkeurshouding aan vrees ik sorry!!!
...
Later
Sabien
Janneke14 schreef:Goedemorgen!!
Zit te wachten op het (kraam)bezoek wat vanochtend komt......jaja, nog steeds kraambezoek :roll: .
Meike is vandaag 3 mnd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
....Liefs Janneke
Janneke14 schreef:Hoi!
Ja, idd! Een scheermes voor de gladde papa! Hihi, de papa hier scheert electrisch. Scheermes dus maar aan opa gegeven!
...Veel liefs!
Cato schreef:Hoi dames,
Ik was 2,1 kg afgevallen en manlief zelfs 3,1 kg (grrrr, hij zit heel de dag op z'n kont....) Maar ik was in elk geval weer trots op onszelf!
Verder ben ik net naar aerobics geweest. Pffff dat viel niet mee.
Maargoed, ben nu dus heeeeeel moe, ga Fiene de fles geven en lekker slapen!
truste
ps mamasanne, succes morgen met Sonja!
Donna2 schreef:.....
Met dit mooie weer ligt hij zonder jasje in de wagen. Wel een dekentje mee. En vandeweek heeft hij in de tuin in het zonnetje gestaan (met parasolletje, dus niet zijn koppie in de zon) maar wel met blote beentjes en voetjes. En vandaag vond ik het nog wel wat fris, had ik hem in een dekentje gewikkeld. Maar dan wel zonder jas. Hij had een romper met lange mouwen aan en een katoenen truitje met lange mouwen eroverheen.
Grappig om te zien hoe iedereen het weer anders doet!
😂
sabien.70 schreef:Goedemorgen!
....Kinderbijslag aangevraagd? Dat gaat hier automatisch als je je kind aangeeft bij de gemeente!
....Later
Sabien
meisje25 schreef:Zo goedemiddag!
....
Dat is een goeie van jou over de inentingen, Lowiena! Thijmen is drie weken te vroeg geboren en woog maar 5 pond! Zal het eens vragen volgende week!
.....
Thijmen heeft afgelopen nacht voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen 😢 Was wel even moeilijk, maar de 25 jaar oude wieg begon toch wel te erg te kraken onder zijn 6 kilo 😃
...Linkerborst is weer 'op gang'. Een dagje kolf ingelast, en Thijmen eerst de linker borst leeg laten drinken heeft zijn vruchten weer even afgeworpen...
...Liefs Meisje
Donna2 schreef:sabien.70 schreef:
Donna2 schreef:.....
Met dit mooie weer ligt hij zonder jasje in de wagen. Wel een dekentje mee. En vandeweek heeft hij in de tuin in het zonnetje gestaan (met parasolletje, dus niet zijn koppie in de zon) maar wel met blote beentjes en voetjes. En vandaag vond ik het nog wel wat fris, had ik hem in een dekentje gewikkeld. Maar dan wel zonder jas. Hij had een romper met lange mouwen aan en een katoenen truitje met lange mouwen eroverheen.
Grappig om te zien hoe iedereen het weer anders doet!
😂