sabien.70 schreef:Hoihoi!!
....
Lowiena, ik ben voorzien hoor van de foto's, errug leuk, mooi mannetje, prachtige ogen, mooi donker koppie met haar!
haha, ben je net helemaal bij begrijp ik? Super van je hoor dat je ALLES hebt gelezen, denk dat je een paar a4tjes hebt moeten gebruiken om te kunnen reageren of niet?
Niet teveel schrijven??? Nee, jij moet gewoon ff iedere dag een keer of wat inloggen, das veel beter toch hihi!!!
...Sabien
Dank, pa en ma zijn ook erg trots op zijn haar dos. 😃 😃
Niet echt alles heb natuurlijk feb/maart zo goed als overgeslagen. A-4 tjes nee hoor, nog even mijn trucedoos toelichten. Gewoon bij een berichtje waar ik op wil antwoorden op citeer klikken. Dan leuk een antwoord in tikken, maar ipv op bevestigen te drukken. Selecteer ik alles knip het eruit en plak het in note pad. vervolgens terug naar internet explorer druk ik op annuleren en lees vrolijk het volgende berichtje. Op het laatst knip ik alles uit note pad en plak het hier in een berichtje en hopla het staat er allemaal in. 😉 Janneke14 schreef:Goedemorgen meiden!
......
@Mamasanne, dat klinkt als een heftig osteopatenbezoek. Pfff, kan me voorstellen dat je dat niet trekt (en Bart natuurlijk ook niet). Ik hoop dat de behandelingen gauw helpen!
....
@Sabien, goed dat je een afspraak gemaakt hebt bij de osteopaat. Je kan er idd maar beter op tijd bij zijn. Het CB adviseert sowieso (bijna) nooit naar een osteopaat. Ze adviseren sneller een kinderfysio, maar ook daarover deden ze heel moeilijk hier. Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt!
....
Meike ligt inmiddels te slapen op een plek waar ze volgens "de boeken" niet mag slapen....ze slaapt in de box! 😮 Foei toch, mamameike! 😂
Tot later!!
Zou zo'n osteopaat ook iets kunnen met heupafwijking. D. zijn been/bil plooien zijn niet symetrisch en als ze dat donderdag (bij het bezoek aan het cb) nog niet zijn moeten voor een echo naar het ziekenhuis. Als ze daar geen goed beeld mee krijgen moet ie rontgen. 😢 foto's laten maken. Oeps over foute slaap lekken, D is alweer inslaap gedommeld in zijn draagzak ga hem maar gauw naar boven brengen.
sabien.70 schreef:Hoi Janneke!
...Haha, ik doe zelluf ook wat de deskundigen verbieden nu haha, Karianne ligt in de kinderwagen te slapen, ze bleef maar brullen net en het was nog lang geen tijd voor de fles, dus ff lekker gewandeld, boodschapje gedaan en hoppa slapen, perfect rekmiddel hoor wandelen! Als ik haar er nu uithaal moet meteen de fles erin en ik wil het liefst 11.30 halen, en dat gaat zo wel lukken, dus de deskundigen moeten maar ff een oogje dicht knijpen hihi.
...Doei
Sabien
Waarom zou de reiswieg niet mogen of geld dat alleen binnen van wege de slechte ventilatie? D. slaapt met dit mooie weer regelmatig buiten in zijn reiswieg, kan mama lekker wandellen of buiten zitten en hoeft ze niet voor een piepje/huiltje het hele huis door om te gaan kijken.mamasanne1 schreef:......Momo: Jullie zijn ieder weekend aan het feesten he!? Fijn dat het oppassen zo goed gaat met Noor. Het lijkt me gezellig samen te rijden, maar via Leiden is mij "iets" te ver om.. 😊
....Later!
Mmm als ik niet zou hoeven te werken (wat ik dus nog steeds niet weet 😈 ) en je alleen een autostoeltje meeneemt. Dan is car poolen misschieen een optie. Was alweer vergeten dat je in (de buurt van?) Leiden zit. Heb geen plek voor 2 kinderwagens, of ik moet de andere auto meenemen, maar dan belanden de wagens in de laadbak (in de openlucht!!!)Hoe zijn jullie dat eigenlijk van plan, ik neem aan dat de beebs mee gaan, reiswieg? campingbedje? Hoe groot is dat huis eigenlijk???? 😃 😃 😃 Momo28 schreef:Jeetje mamasanne, wat een **kel zeg!! Alsof jij idd met een levensbedreigende situatie naar HEM toe zou zijn gegaan! Nee, dan schakel je wel echte experts in!! Daar schiet je dus ook niets mee op! GRRRRRRR! Wat een zak!
......Heb dus mijn pink er maar in gehangen, aangezien ze de speen nog steeds weigert en haar knuistjes niet altijd kan vinden...
@Lowiena; we hebben al meerdere spenen geprobeerd, eerst de difrax, die heeft ze nooit gewild, toen de Bibi, ging een tijd lang goed, maar nu dus niet meer, pas dus nogmaals de difrax er in gedaan, maar die wilde ze al helemaal niet... ach, meestal valt ze gewoon zonder speen in slaap en ik wil haar er ook niete cht aan wennen, tis meer een noodoplossing en vooral voor 's avonds en bij het slapen gaan, maar goed als ze niet wil, vind ik het ook prima!! 😊
....
Liefs
Momo
Bij de kruidvat hebben ze van het merk nuby een speen die de beweging van de borst na bootst tijdens het zuigen, deze wordt hier als erg prettig ervaren. D. wil alleen een speen als hij krampjes heeft. Heeft hij (echt) honger dan weigert hij de speen ook. Wil hij aandacht/knuffels van pa of ma dan komt die speen er ook meteen weer uit als je weg loopt. D. heeft ook zo'n tuttel doekje de kop van tiggetje (? die tijger uit winny de pooh) is ook al een keer als sabbel opject gebruikt. Niet handig aangezien ie nu de was in moet, maar gelukkig kan dat wel. :oops: :oops: :oops: Bedacht me om kwart over negen oooh wat is D. toch rustig oeps oeps oeps in de woonkamer hoor ik hem natuurlijk niet en als mama dan ook de babyfoon vergeet aan te zetten stout stout stout. Ga ik de babyfoon aanzetten ja hoor hoor ik hem al had ik geen babyfoon voor nodig. Gelukkig bleek meneer nog niet lang te huilen (was nog niet gefrustreerd). Dus even getroost toen weer in bed gelegd, want ja moest het beneden nog wel even kat proof maken, de zalf van mijn borsten wassen etc. dus tegen die tijd dat meneer echt aan de borst kon was ie wel rood aangelopen van het krijsen. Ligt nu om 11 uur lekker rustig in de box met eenspeen. Wil niet echt spelen, dus ik zal hem zo maar nog even op schoot nemen en dan weer naar bed brengen.Janneke14 schreef:Goedemorgen!!
.....Spenen..Meike wou eerst ook niet. Toen wou ze de difrax wel en heb ik later de Bibi geprobeerd (omdat die zo'n handig beschermkapje heeft). Die heeft ze lang gehad en nu wil ze geen speen meer. Ze valt nu zelf in slaap, met haar duim in de mond!
.....We zijn gisteren nog even de stad in geweest. Papameike had administratie voor een klant mee, om terug te brengen. Deze klant is kunstschilder en heeft een inlijstwinkel. Staan we daar voor de etalage, staat daar het geboortekaartje van Meike ingelijst in de etalage! Kado voor ons! Hij vroeg wel meteen of we nog 2 kaartjes over hebben, hij wil dit nl langer in de etalage zetten. Nu nog een mooi plekje vinden in de woonkamer!
....
Liefs Janneke
😊 😊
En wij hier juist D. aan de speen omdat hij begon met duimen. Zo meneer ligt op bed, niet eens gespeeld, met speen in box in gedut en zonder speen en zonder op schoot knuffelen ligt ie nu in zijn bedje te slapen. Gelijk mijn school mail gecontroleerd. Ja hoor een reactie (vijf minuten na dat ik naar boven was gerend om D. te gaan voeden.) bel maar voor het maken van een afspraak. Nou ga ik volgende week dinsdag zonde D. (die is dan naar het kdv) naar mijn werk. Hebben ze na het gesprek nog 3 dagen voor de meivakantie begint om mijn rooster en kolfruimte te regelen want na de meivakantie moet ik weer werken. Mooi is dat terwijl ik 25 maart al weer de eerst contact sinds mijn verlof was begonnen had gemaakt. 😈 Dus ik weet pas volgende week (hopelijk dan wel) of ik er 7 mei bij zal zijn. Misschien moet ik het maar gewoon eisen 😃 😃 😃 Behalve vandaag kan ik deze week niet, morgen gaat D. naar de homeopaat, donderdag naar het CB en vrijdag als ie geen last heeft van zijn prikjes naar zijn (stief)opa (mijn stiefvader) en nu na veel huilen eindelijk op bed had ik geen zin meer om hem er uit te halen en te vertrekken. Dus ik ga maar niet D. showen op mijn werk. sabien.70 schreef:Goedemorgen Meiden!
...
Karianne had gisteren zelfs 2 poepluiers!!
...
Doei
Sabien
Maar 2???? 😉 😃 😃 Tot voor kort had D. eigenlijk altijd wel gepoept (krijgt bij iedere voeding 1 schone luier) soms een beetje, gewoon of veel. Vorige week woensdagnacht extreem veel, zodanig geluiden gehoord dat ik mijn man had gevraagd vooraf te verschonen. vervolgens niks meet tot vrijdagochtend. En zit nu dus inderdaad op een tot drie luiers per 2 dagen. En heel veel lucht. Dat is wel even schrikken en wennen. Hij heeft wel erg moeite met die lucht in zijn darmpjes. Janneke14 schreef:Hallo!
.....@Bloemetje, lekkere nacht bij jullie!! Irritant he, dat de melktoevoer gewoon doorgaat! Ik heb m'n bed soms ook zeiknat...heb nog geen zindelijke borsten!
Knap dat je nog steeds van het roken af bent!
...Tot later!
Liefs Janneke
Dat is de rede waarom ik liever net voor ik naar bed ga nog even afkolf. Maar goed gisteren voor de verandering maar eens niet gedaan en de nacht voeding ging nog (laatste voeding om 20:15 en om 2:30 weer) maar vanmorgen om 6:30 liepen ze spontaan te spuiten, toen de zalf er weer afgewassen moest worden. Dus na D. zijn voeding de borsten maar leeg gekolfd, en naast de verloren gegane melk toch nog 160 mL gekolfd. Ik slaap met BH en borstkompressen en dan komt het lekken niet verder dan een natte BH en nachtpon. Tenzij ik kolf voor het slapen gaan of in de nacht bedenk om de borstcompressen te vervangen 😉 .sabien.70 schreef:Hoihoi!
......Ben trouwens vandaag ook begonnen met het fotoboek, de verkering had alle kaartjes al in een boek geplakt.
Ik ben begonnen met het geboortekaartje en alle echo foto's zitten er nu in. Dan wil ik alle zkh brieven en uitslagen van de punctie er ook inplakken en het boekje van de vk met alle afspraken en gegevens en een copie van het bevallingsverslag, en dan natuurlijk de foto's. Druk druk druk!
Ik ga nog ff op de bank hangen bij de verkering
doei
Sabien
Hier geniet ik nog van de muur vol met kaartjes, heb trouwens ook nog geen plakboek om ze in te doen gehaald. Wel een gewone map aangelegd om al zijn rapportjes van de vk, het ziekenhuis de kraamzorg en al zijn overige papieren van kdv, en cb in te stoppen. Donna2 schreef:.....
Gisteravond sliep hij vanaf 20.00 uur tot vanmorgen 6.00 uur!!! :mrgreen: Goed he? Hopelijk vanavond ook weer...
Liefs, Donna
Wat een lange doorslapers zijn er toch. Hoe laat D. in de avond nog eet. Hij wil toch tussen 2 en 4 meestal om half3 a 3 uur een voeding. We gaan deze week proberen hem in een wat vaster ritme te krijgen, maar ja morgen en donderdag staan al weer afspraken gepland. Kan moeilijk volgende week op het kdv zeggen hier heb je 3 flesjes voeding en zie maar wanneer hij ze wil hebben, zal toch wat vaste tijden erbij moeten geven. Hopelijk kunnen we het bij 2 flesjes op het kdv houden, zolang ik niet werk dan zal dat wel lukken, dan breng ik hem laat en haal ik hem vroeg. sabien.70 schreef:Tsjonge, we doen 3 dagen over een nieuwe bladzijde zeg!!
.....
Donna weer lekker haar oude leventje aan het oppakken hihi! Leuk joh! 20.00 tot 6.00 !!!!!! Hmmmm........ ben niet jaloers hoor,maare..... heb je een alcoholische versnapering bij zijn nutrilon ingestopt of zo??????????
Sabien
😃 😃 😃 Mij werd zaterdagavond na de kerkdienst ook gevraagd wat ik in D. gestopt had. Hij had zich voorbeeldig gedragen, een paar jammer geluidjes, maar we hebben niet alleen het doop gedeelte van die viering in de kerk gezeten, maar ook de hele paaswake kunnen bij wonen. sabien.70 schreef:
Mamasanne, ik blijf het ook geweldig vinden dat lachen, zo enig!! Ik probeer er alleen al tijden een foto van te maken, maar daar is het lachen dan net weer tekort voor!!!
....
Sabien
Ja D. stopt altijd zodra hij die camera voor mama's gezicht ziet. Dan kijkt hij echt met zo'n verveelt gezicht.
sabien.70 schreef:
Vanmorgen weer een complete verschoning kwa poepbroek, aan alle kanten door de luier heen, nu heeft de verkering luiers van Dirk vd Broek meegenomen, en die redden het kwa kwaliteit toch niet naast die van het kruidvat!
Nog een was technisch vraagje, Lowiena is er weer hahaaha, ik ontdekte vandaag op twee shirtjes, een hydrofiel luier en een romper hele vieze vlekken, nu heeft ze op die kleertjes van de week flink wat melk teruggegeven, en die vlekken kloppen met wat ik me kan herinneren van het spugen, maakt friso of jbpm vlekken in kleding weet iemand dat? Toch raar! Ik ga het maar ff in de gaten houden en bij evt spugen die kleertjes dan maar meteen in het water zetten of zo!
Sabien
Ooh wat ben ik blij als ik die poeplekkage lees, hoe veel D. ook poept het blijft nog in zijn luier, heel soms is het randje van zijn romper vies en moet het overbroekje ook de was in maar wasbeurten en bedverschoningen...... Oké als meneer overzich zelf heen piest tijdens de verschoning of het bed onder gekwijlt heeft dan komen hier ook de wasbeurten en bedverschoningen langs. 😉 😉
Ja ja alsof ik alles weet 😉 of de vlekken erger worden door het type voeding weet ik niet. Dus vlekken weg halen met een beetje ossegal zeep of gewone groene zeep erop voor het de was in gaat. Wat ik wel ondekt hebt is dat het allom oude truukje van bleken in de zon echt werkt voor gele verkleuringen van de poep. (Ja dat is weer het nadeel van wasbare luiers dat een enkele echt volle luier niet altijd even goed kleur vrij uit de was komt, maar ja een of 2 wasbeurten of een uurtje in de zon en het is er weer uit)sabien.70 schreef:
....Ja die datum blijf je onthouden he!!!van die laatste ongesteldheid, onvoorstelbaar toch, duurt bij mij nog ff, maar toch gaat de tijd supersnel! Ben je al uit de anticonceptie trouwens? Vaak hoor je dat als een 1e zwangerschap wat langer duurt dat het bij een 2e keer veel sneller gaat, net alsof het lichaam dan weet wat de bedoeling is, zo gek!
Volgens mij is iedereen zonder kunstgrepen zwanger geworden hier toch? Helaas dat het bij sommige dan wat langer duurde dan gewenst! Kan daar zelf niet over meepraten, maar volgens mij is iedere maand wachten er al 1 te veel als je een zwangerschapswens hebt!!!
Ben ook heel benieuwd of we nog steeds contact hebben als iedereen voor de 2e ronde gaat! Ik hoop het wel, vindt het super gezellig met jullie!!
Verder geen nieuws,
Doei
Sabien
Ja 7 mei ben ik de gelukkige met 13 overgeslagen ongi periode 😉 Hoop ook dat we nog lang contact hebben, ook als hier aan nummer 2 gewerkt gaat worden. ja beslissing is genomen, zo snel mogelijk na het stoppen van de borstvoeding (en liefst een paar kilotjes eraf). In ieder geval beginnen voor D. z'n eerste verjaardag. De rest hangt van moeder natuur af.Wie zij dat ook alweer van voor de 2e lukt het sneller dan voor de 1e? Bij mijn schoonzus was dat wel zo. Die hadden er 3 of 4 maanden over gedaan voor de eerste, zijn toen voor de 2e maar wat eerder begonnen, voor het geval het net zo lang of langer zou duren, maar was gelijk gelukt. Toen moest ze het met 5,5 week wel al met de kerstdagen zeggen, want ja ze mocht niet alles eten.mamasanne1 schreef:Hoooii!
.....Raar van die vlekken...zou toch denken dat die spuugvlekken er altijd wel uitgaan? Maar idd een typische Lowiena vraag! 😊
.....Tot zo...
😢 😢 wheeee en dan te bedenken dat ik mijn man op zijn werk opbelde toen ik voor de eerste keer zelf de luierwas aan moest gaan zetten 😃 😃 😃 😃 mamasanne1 schreef:Hee Momo,
....Sabien: Ben ook benieuwd wie er voor een tweede gaan! We kunnen wel een wedje leggen?? Doen we het in een pb-tje.. 😂
....
Ga de was vouwen...
Mag je ook op jezelf wedden 😉 Janneke14 schreef:Hoi!
Net een avondwandelingetje gemaakt. Meike ligt nu lekker te slapen! Ik denk ik ook zo! Morgen weer werken, dus dan gaat de wekker weer om 5.30u......Heb ik een uur de tijd om te douchen/aan te kleden/ontbijten. Dan Meike voeden om 6.30u en om 7.15u wegwezen naar het werk.
....
Luiers...hier inmiddels Huggies (maat 3), die waren laatst in de aanbieding bij Etos. Bevallen prima!
.....Tot morgen!
Liefs Janneke
:oops: in 45 minuten voeden en naar je werk, hmmm misschien moet ik D. niet alleen leren op vaster tijden te komen, maar ook wat sneller te drinken. Heb toch echt een uur nodig met voorbereiden, voeden en verschonen. Laat staan als ik daar bij ook nog zou willen kolven. Want dat doe jij toch ook nog eens bij elke voeding? Het flesje kan hij trouwens wel in ruim 20 minuten naar binnen werken.
mamasanne1 schreef:Morge!
Hee Lowiena, ja het was saai hier de afgelopen dagen. Maar het scheelt jou inderdaad een hoop huiswerk! Is D afgelopen weekend gedoopt of zou dat nou op een andere (feest)dag gebeuren? Weet het niet meer....
...
Wij hebben een goede nacht gehad (22:30 - 6:30). Zus komt zo Draakje ophalen om naar de oppas te brengen en ik moet hier afwachten tot de ziggo man er is. Ga zo denk ik lekker buiten zitten.. 😃
Ja dat was met de paaswake (gezinsviering met lekker veel kindjes) afgelopen zaterdag. Was een erg mooie mis. Ben de trotse moeder van een voorbeeldige zoon die 1,5 uur rustig is gebleven, een paar piepjes meer niet. Oké toen de dienst afgelopen was, moest de speen erin, want meneer kreeg toch echt wel honger en wij moesten de papieren nog tekenen. Maar onze zoon heeft de mooie namen Dominicus Johannes Wilhelmus nu toch mooi officieel gekregen (als je de inschrijving van het gemeente huis niet mee telt 😉 ) Foto's zijn geplaats op de site, weet alleen niet of ze ook zichtbaar zijn voor niet ingelogde mensen, sorry dat jullie onder niet inloggers vallen, maar het inloggen is toch meer voor onze directe familie bedoeld. Wat hebben jullie aan de zoveelste foto van opa of oma met D. 😉 Fijn voor je zo'n lange nacht, laten er nog maar veel volgen.
dibbes schreef:Doorslaapnacht twee joehoeeeeeeeeeeeeeeee weer van twaalt tot half zeven.....oleeeeee
Liefs
ook hier voor jouw nog meer van die lekkere nachten gewenst.
Was het hier ook maar zo'n feest. Gisterenavond toen D. om kwart over zeven klaar was met zijn voeding, dachten we die komt niet meer dus dat wordt een nacht voeding. Wij joepie toe ie om kwart over negen uit zich zelf weer kwam. Eens kijken hoelang hij doorslaapt. Not kwart voor 3 zat meneer weer aan de borst. en Om 6:40 weer arch.......
Oh en nu om 13:10 krijgt meneer voeding 4 voor vandaag...... of hij moet weer in slaap sukkelen.
tot later of tot morgen (en nu van het mooie weer genieten) ik denk dat ik nog even ga shoppen 2 verjaardagen dus meneer mag wel iets leuks aan en dan iets van ons zelf en niet een 2e hands pakkie van nichtje of neefje
Niet dus, ga kijken en voeden?,
groetjes L.