mamasanne1 schreef:Hai meiden!
....
Lowiena: ik begrijp dat je echt de katoenen luiers bent gaan gebruiken? Bevalt het goed? Petje af hoor, lijkt mij een heidens karwei :!:
Als je dan toch niet op donderdag gaat werken kan je dus ook naar de meeting!!
...
Noor op +1 ..... Lekker hoor! Dat zal wel een heel verschil zijn met -1 Bart... 😂 Sowieso foto's maken van alle baby's samen in Apeldoorn!
....
Meisjes, trusten vast!
Die katoenen luiers vallen best mee hoor zijn hebben dezelfde vorm als een wegwerpluier. zitten drukknopjes aan ipv van die klitkleef dingen en er moet dan wel nog een overbroekje over maar die werkt ook weer net als een wegwerpluier maar dan met klitteband. De wasmachine moet toch aan voor de hydrofielehandoeken, spuuglapjes, kleertjes etc. Hij staat alleen wat vaker aan. Maar we hebben er nog wat extra besteld zodat we vanwege de luiers niet persé meer hoeven te wassen. Want mijn man wordt die nachtelijke bezoekjes aan de wasmachine en droger zat 😉 😃 😃 Zeker nu D. nu later komt zijn ze ook niet op tijd droog en krijgt meneer weer een wegwerpertje om. Geeft ook eigenlijk niet want hij moet eigenlijk maat 3 om, maar ik wil die paar van maatje 2 nog even opmaken.
Ja ben benieuwd hoe de meisjes en jongentjes qua omvang verschillen, hopelijk komen wij ook op de foto, heb gisteren maar weer eens een email naar mijn werk gestuurd of ze komende dinsdag tijd hebben, dan neem ik D. mee en kunnen we eens aan tafel gaan zitten. Kan ik gelijk onderzoeken of de kolf ruimte geregeld is, want ik zal D. toch een voeding moeten geven en dat ga ik toch echt niet in een klaslokaal of in de docentenkamer doen, waar jan en alleman naar binnen kan loeren of lopen. Bovendien is D. veelste snel afgeleid en dat komt het drinken niet ten goede.
Momo28 schreef:Goedenavond dames!
....
Hier ook weer een tevreden meisje op het speelkleed!
Net het hele flesje van 150ml in een keer leeg gedronken (incl vitamientjes), ben dus weer helemaal trots op haar! Het lijkt er trouwens op dat ze dan toch niet echt genoeg heeft, misschien toch maar eens grotere potjes vol kolven... Zou ze dan echt 180 ofzo nodig hebben?? Das toch wel erg veel?? Ze weegt pas net 5kg, is 7 weken oud en krijgt 6 voedingen per dag!
.....
liefs Momo
Bij de bv drinkt ze natuurlijk de ene keer meer en de andere keer minder, als ze bij de vorig voeding nou net wat minder had genomen en ze daarna heel actief is geweest of er een lange tijd tussen zit of het wat kouder heeft gehad is de behoeft natuurlijk wat groter. D. krijgt echter 150 mL in het flesje wat ie tot nu toe niet leeg heeft gedronken (is ruim 5,5 kg en krijgt 6 (soms 5) voedingen). Je zou het kunnen proberen of ze daarna nog uit de borst wil drinken, kan ook een zuig behoefte zijn en er na het flesje gewoon een speentje in der mond stoppen.
Bloemetje81 schreef:.........zit nu kolvend achtrer de compu, borsten zaten nog erg vol dus ik dacht kolf maar even 1 af. De andere maar even voor het geval ze toch ineens eerder wakker wordt 😉
Toch nog 100 cc uit 1 borst! Kan me goed voorstellen Janneke dat je dan niet echt op je gemak zit, ik vind gewoon voeden met publiek al lastig zoek meestal zoek ik echt even een rustige plek op...Moet op m'n werk ook nog goed aangeven, maar daar kunnen volgens mij all deuren wel op slot dus das i.i.g al rustiger!
....Liefs!
Ik kan hier nog wel mijn man er bij hebben als ik voed, dat mijn moeder even om het hoekje komt kijken oké, maar dan houdt het bij mij op. Ik wordt al panisch bij het idee als er iemand langs de deur loopt en binnen zou kunnen komen. Ben dus ook erg benieuwd hoe dat straks gaat, zal toch een keer buiten de deur moeten voeden en binnenkort ook een overnachting bij mijn schoonouders ivm verjaardag. Ik heb wel al een keer D. een voeding gegeven bij mijn schoonzus ivm verjaardag, toen in een veelste koude slaapkamer gezeten dat was geen succes. D. heeft prima gedronken maar ik had het koud en dan gaan mijn borsten zeer doen.
Momo28 schreef:Goedemorgen!!
......denk dat ik idd de hoeveelheid melk omhoog ga gooien, wel onhandig, want ik heb net allemaal potjes met 150 gevuld en in de diepvries gedaan. misschien kan ik dat aanvullen door nu melk in van die ijblokjesdingen te doen en telkens bij zo'n potje een ijsblokje toe te voegen? of mag dat niet als t van verschillende dagen is???
......@Meisje: thanks voor de tip, ga het idd wat ophogen, maar denk dat het wel meer dan 10 of 15cc wordt. Bij mij aan de borst drinkt ze nog echt veel na het flesje.. is alleen mega onhandig, want het flesje krijgt ze rond half 9 en de laatste voeding alweer om 23.00u (tot 23.30u kan ik het niet rekken voor mezelf en voor haar, dan vallen we beiden al in slaap), dus dan zijn mijn borsten weer te leeg voor de laatste voeding.... dus flesje gewoon wat voller!! hihi
....
LIefs
Momo
Je mag voor het geven van het flesje de melk van verschillende dagen gebruiken, je moet echter niet afgekolfde melk van verschillende dagen in een flesje/bakje of wat dan ook gieten om in te vriezen. Of nog erger afgekolfde melk bij al ingevroren melk gieten om ook in te vriezen.
Kun je de productie van je borsten niet wat opschroeven? Je zou toch na 1 uur en zeker na 2 uur genoeg moeten hebben voor een voeding. Succes in ieder geval.
Janneke14 schreef:Hallo meiden!!
.....@Momo, ik doe ook voedingen van verschillende dagen bij elkaar in! In de ijsblokzakjes van de AH zit 15 ml per ijsblokje!
....Tot later!
Liefs Janneke
😮 ooh het mag dus wel van verschillende dagen. Die ijsblokzakjes van de AH passen die WEL door de opening van een smalle fles (medela kolfflesjes???) want de gene die ik nu dus bijna 2 maanden gebruik passen alleen in zijn voedingsfles maar die kan weer niet in het opwarmaparaat van het kdv. En de ijsblokbak daar komen ze weer niet uit. Heb ik flexibelle bakken gekocht, blijven die dingen een chemisch luchtje houden dus die gebruik ik ook niet.
Momo28 schreef:Hey Janneke,
.....Speentje pakt ze tegenwoordig ook niet meer, dus gebruikt ze mijn borst daarvoor! 😮
Liefs
Momo
Misschien een ander type speentje proberen? Het eerste speentje dat D. had was de difrax, maar na dat ie zijn didi en vervolgens nuby had gehad, moest ie die van difrax niet meer. Inmiddels moet ik die didi niet, als hij die heeft gehad dan zuigt hij voor geen meter meer bij mij. Dan krijg ik echt van die nijgingen om hem van mijn borst af te meppen.
Janneke14 schreef:Momo, nog even een tip. Ik heb geprobeerd om een ijsblokzakje half te vullen, dat wil dus niet goed. Ik verzamel 270ml voeding en die doe ik dan in het zakje (18 blokjes van 15 ml). Het ingieten is het makkelijkst met een trechtertje oid.
Ik ben vandaag ook even weer bezig met het aanvullen van de diepvries. Meike drinkt per voeding uit 1 borst, de andere kolf ik af.
De zakjes van de AH ken ik niet maar die zakjes van het merk toppits die moet je officieel helemaal vullen en dan omdraaien. Wij vullen ze niet helemaal (omdat ik dacht dat dat je niet van meer dagen mocht mengen, maar het zo snel mogelijk moet invriezen) wij rollen het bovenkantje op en er gaan een crepetapeje (schildersblakband) over heen met daar de datum opgeschreven. bovenste rijtje opzijn kant en de rest vlak op de bodem en het gaat prima. Gebruiken ook geen trechter maar gieten langzaam, oké er gaat wel eens ietsje naast. Moet je die trechter ook uitkoken???
mamasanne1 schreef: 😮 :shock: Lowiena al aan de tweede?! Wel leuk voor D!
......
😃 😃 😃 zo ver zijn we nog niet hoor, maar het is altijd de planning geweest van minstens 2 en ook eigenlijk van max 2. Heb alleen de afgelopen 2 maanden gezeurd van echt niet nog een keer. Ben inmiddels zo ver dat ik weer na wil denken over de 2e en bedenken wannneer het het handigste uit komt. Ja plannen kun je het natuurlijk niet echt, maar wel plannen wanneer je het weer gaat proberen. En rekeninghouden, met dingen als, eerst D. van de bv af, of eerst verhuizen of juist zo snel mogelijk, of D. moet eerst lopen of juist niet, of ik moet eerst weer op mijn oude gewicht zitten, of ik wil niet hoog zwanger zijn of net bevallen zijn bij de reunie (iedere 5 jaar) van de studenten vereniging etc. Denk dat we wel gaan proberen dat D. voor z'n 2e verjaardag een brusje (of een zoertje volgens mijn man 😉 ) heeft.
D.is wakker tijd voor een voeding. Ben bijna bij joehoe.......