Bloemetje81 schreef:hahaha moest wel lachen om de soep rond meisje 😃 maar fijn dat je ongesteld bent geworden..
Soap natuurlijk.... 😃
Bloemetje81Oud lidBerichten: 410Lid sinds: 6 maart 2008
Bloemetje81 schreef:hahaha moest wel lachen om de soep rond meisje 😃 maar fijn dat je ongesteld bent geworden..
Soap natuurlijk.... 😃
sabien.70 schreef:Nou ik vrees dat ik Karianne al heb aangestoken, balen! Gisterenavond werd ze wakker voor haar laatste fles rond 21.00 en ze had echt een verkouden huiltje, grote slijmslierten uit haar neusje, ach gossie, voel mezelf helemaal schuldig, maar ja, ik kan moeilijk uit haar buurt blijven, heb haar nauwelijks geknuffeld, maar ze moet wel een fles hebben natuurlijk, en daarna boeren, dus wel dicht bij me zijn!
Het is haar eerste verkoudheid, zal zeker niet de laatste zijn, maar tis wel ff slikken, ga zo de apotheek ff bezoeken, ik hoorde goede verhalen over Nysikind of zo???? Gaarne wat advies!!!
sabien.70 schreef:
papameike wordt weer verwend kwa cadeautjes, heb jij wel wat gehad voor moederdag dan Janneke??
meisje25 schreef:sabien.70 schreef:hihi, ik zie Mamasanne dolend met haar laptop onder de arm over de camping lopen met een verwilderde blik in de ogen, trillend van afkickverschijnselen haahhaha.
hahahaha
sabien.70 schreef:
Wifi, dus toch een antieke computer in een achterkamertje haaha!
Janneke14 schreef:Aah! Morgen tuinmannen bij mamasanne!
Woensdag meting van Bart.....heb je zelf het idee dat het beter/erger/hetzelfde is gebleven??
mamasanne1 schreef:Ja ja, Meisje en de komkommers...wat moet ik daar nu voor zinnigs over zeggen. Moeten maar blij zijn dat papathijmen niet in de pompoenen zit??
Momo28 schreef:@Janneke: jeetje wat is die Meike toch al groot, normale maaltijden tussen de flessen door! Leuk hoor!
Momo28 schreef:Doet iemand van de bv mama's eigenlijk pap door de bv? Kreeg net zo'n kortingsfoldertje binnen van Friso en zag daarin staan dat je die rijstebloempap ook door de bv kunt mikken... Is toch in principe niet nodig??
sabien.70 schreef:Morgen Meiden!
....Karianne kwijlt en sputtert met speeksel momenteel, ze had gisteren een smetteloos wit shirt aan, vanmorgen was het helemaal smoezelig vies, vooral 1 mouwtje, helemaal hard van het speeksel, viespeuk! Ze kauwt ook enorm op haar vingers, je zou bijna denken dat er tanden aankomen, lijkt me toch errug vroeg, maar volgens mij hebben Meike Bart en Noor dezelfde "klachten", het zal er wel bijhoren denk ik haha.
.....
Sabien
sabien.70 schreef:Karianne heeft vandaag ook het shirtje aan met korte mouwen dat Marinda voor haar had gekocht in Giethoorn. Ben nog steeds bang dat ze het koud heeft! Slaat helemaal nergens op natuurlijk hihi, idd ff wennen!
Wel een enig gezicht die lekker mollige blote armpjes!!!
Sabien
Momo28 schreef:Zo, heerlijk gegeten.
@Janneke: heb bedacht dat ik de mannenhoeveelheden ga eten van Sonja. Als ik de vrouwenporties neem dan val ik zeker 1kg in de week af, dus ik hoop met die mannenporties het te beperken tot 500gr, want dat mag geloof ik bij bv...
......LIefs Momo
mamasanne1 schreef:Hoi meiden,
....
Bij P&O ging het zoals verwacht...Leidinggevende wil mij alleen in mijn wensen tegemoet komen als ik een oproepcontract neem. Vanaf juli wordt het dus een 4 uren contract en kan ik ingezet worden op 5 afdelingen. Wel leuk dat ik dan weer op andere afdelingen (somatiek en revalidatie) kan werken. Volgend jaar maart kan ik hier in het dorp gaan werken. Het verzorgingshuis hier is van dezelfde stichting en wordt nu verbouwd. Er komt een verpleegafdeling van het huis waar ik nu werk, dus dat komt super uit!
Ik heb aangegeven minstens 24 uur te willen werken...dat moet geen probleem zijn. Jammer is wel dat ik in augustus pas mijn eerste salaris zal krijgen, maar daar komen we wel uit!
....!
Momo28 schreef:...@Janneke: nee die kop hoef je volgens mij niet te vervangen, maar het ding heeft tijdens de reis op vakantie dubbel gezeten en zoog dus niet goed meer vacuum, heb dus die kop vervangen en ook zo'n geel dingetje binnenin met een wit flappertje eraan (duidelijk verhaal he?), Er is trws wel enorm veel kleurverschil tussen de oude en de nieuwe schelp, die nieuwe is weer echt netjes doorzichtig/wit terwijl die oude best wel een beetje gelig was geworden... heb jij dat ook of heb ik hem gewoon niet goed schoongemaakt?? 😮
....Liefs
Momo
Janneke14 schreef:....@momo, ik begrijp wat je bedoelt met dat gele dingetje met een wit flappertje! Ik zag laatst in de doos van de kolf dat er 2 nieuwe witte flappertjes bij zitten......zal die dingen wel een keer moeten vervangen??
De schelpen zijn bij mij ook niet meer netjes doorzichtig!
Die schelpen kun je dus los kopen...bij prenatal ofzo??
...Liefs Janneke
Donna2....@lowiena: hier ook veel petit bateau voor Vos. Ze hebben mooie spulletjes vind ik. Het valt alleen altijd wat klein, Vos is een klein dikkertje :mrgreen:
...Liefs, Donna[/color schreef:
dibbes schreef:Ik heb ook nog nooit gehoord van een uitstrijkje na de bevalling.
....
xx
Momo28 schreef:Joehoee! lang leve "oei ik groei"!!
Noor is nu 15 weken + de 2 weken overtijd = 17 weken en dus zit ze waarschijnlijk weer in een sprongetje... pff
wat een feest van herkenning in dat boek: humeur dat ineens kan omslaan van schaterlach naar krijsende huilbui
en het direct reageren op een "boze stem" of juist een enthousiaste stem! Als ze weer eens zwaar overdreven ligt te brullen (ook een kenmerk van dit sprongetje) en wij zeggen "Noor, hou eens op" dan wordt ze direct stil en kijkt ze ons aan, ze weet het al dondersgoed!!
Klein nadeeltje is dat dit sprongetje nogal lang kan duren, soms wel tot 21 weken!! oef
By the way, een ander belangrijk kenmerk van dit sprongetje is dat kindjes ineens minder gaan drinken (zowel aan de borst als uit de fles) en veel gaan spelen met de tepel of speen, snel afgeleid zijn en veel om zich heen kijken!! Herkenbaar toch meisje en janneke?? hoort er allemaal bij naar het schijnt en komt na dit sprongetje weer goed, dan gaan ze ineens weer veel (zelfs meer) drinken!
Tot zover deze nieuwsflash :D
Momo28 schreef:....
Merk ook dat mijn kolfopbrengst echt zeeeeeeeeeer minimaal is! Voorheen kolfde ik 's ochtends altijd minimaal 120 ofzo uit 1 borst, maar de afgelopen ochtenden is dat maar 80! Moet dus echt bij iedere voeding wel kolven om weer een beetje fatsoenlijke voorraad op te kunnen bouwen! En die voorraad moet er wel weer komen, want als het ff meezit heb ik binnenkort werk!
.....Liefs Momo
Momo28 schreef:.....Begin namelijk steeds meer te twijfelen of ik wel genoeg melk heb. 's ochtends kolf ik nog aardig wat (150 uit 1 borst, andere borst voed ik), maar gedurende de dag krijg ik telkens maar 50cc uit 1 borst en dan ben ik toch echt een kwartier aan het kolven. Heb Noor de afgelopen dagen ook afwisselend op 4 en 5 voedingen gehad, , die 5e voeding vind ik ook wel prima, wil echt haar gewicht wat opschroeven (vooral omdat dat achterblijft bij haar lengte) en is ook wel goed voor de productie.
...Liefs Momo
dibbes schreef:Momo erg herkenbaar hoe Noor nu doet...hier hetzelfde bij onze lieve Pim. Heel de dag "zeuren".....lastig maar vooral ook zielig. Maar als we hem aandacht geven is het inderdaad wel weer goed. Vannacht ook voor het eerst in weken weer een keer wakker geworden van Pim zijn huilen(normaal slaapt hij heerlijk tot half 8...maar nu waren het echt dikke tranen om half 3. Als we hem pakte stopte het huilen en legde we hem neer dan begon het weer...gelukkig toch weer in slaap gevallen. Ik hoop op een sprongetje!
....Liefs
Janneke14 schreef:....
Hoe gaat dat bij jullie, als de papa ook vrij is. Gaat hij dan uit zichzelf jullie kids aankleden etc etc??? Hier niet!
.....Liefs Janneke
Momo28 schreef:...."moet ze een pyjama aan 's nachts dan??" (is dus echt ieeeeeeeeedere nacht zo!! doe ik ivm kwijlen, haar dag-kleding is dan namelijk zeiknat van de kwijl, dus effe een droog setje aan 's nachts)liefs momo
sabien.70 schreef:Lowiena,
NIET doen dat teruglezen!!!!!!! Gewoon net doen alsof je helemaal bij bent!!! Hoest verder met je? En je werk? Nog steeds een houtje touwtje oplossing voor kolven?? D alles oke? Jij bent voorlopig van de prikken af of niet? 3e sessie gehad!
....Sabien
sabien.70 schreef:...Goh, ik ga geloof ik voor de huisvrouw van het jaar verkiezing omdat ik mijn hydrofiel luiers strijk hahaha!
...Doei Sabien
Bloemetje81 schreef:....Dus leg ik haar maar aan en dan drinkt ze echt behoorlijk!! Dus hoe kan dat nou :?: Lees ik hier net allemaal dat ze rond de 4 maanden minder groeien en wat minder eten, gaat die van mij alleen maar meer eten. Zit nu dus weer op 6 voedingen de afgelopen 3 dagen :shock:
...Laters :)
Momo28 schreef:...., telkens flink doorrijden als zij sliep (uurtje of 4 per keer), dan ff half uurtje pauzeren en voeden, weer 4 uur rijden, half uurtje pauze en daarna nog maar een uur of hooguit 2.
...liefs momo
sabien.70 schreef:...Ben zelluf trouwens de komende tijd ff wat minder frequent hier te vinden, ben weer begonnen met studeren, 18 juni her examen!
Doei Sabien
meisje25 schreef:Goedemorgen!Cato schreef:
Momo, Fiene mag ook over op 4 flessen (van 200 ml). De verpleegkundige vroeg of Fiene nog al haar flessen leegdrinkt(en dat is niet zo) dus heeft ze waarschijnlijk aan 4 flessen genoeg. Volgens de verpleegkundige gaan babies rond 4 maanden vanzelf minder eten omdat ze er dan minder behoefte aan hebben. Dus Noor doet het helemaal vanzelf volgens het boekje!
Kijk dat is informatie waar ik ook wat aan heb! Thijmen laat ook iedere keer wat staan. Hij heeft vanmorgen ook tot 8.00 doorgeslapen (na een korte huil/speen actie om 4.00 en om 6.00), dus dat wordt vandaag ook 4 voedingen!
Liefs Meisje
Donna2 schreef:mamasanne1 schreef:[color=#BF0040]
.....zegt dat juffie: 'Oh ja, en dan dus 5 druppels in elk oog?' :shock: :shock: :shock: In zijn oog???? Neeeeee!!!! Gewoon, op een lepeltje in zijn mondje, druppelstjes zijn tegen het hoesten! Mijn hemel, het is maar goed dat ze dat nog even vroeg, stel je voor dat ze dat spul in zijn oogjes druppelen! Lief juffie hoor, maar niet echt slim... (en erg jong ook, ik schat haar nog geen 20).
sabien.70 schreef:....Werk, he wat spannend zeg! Je hebt wel weer zin om wat te gaan doen of niet? 1 flesje???? Is dat niet wat weinig? Karianne heeft er gisteren 2 gehad op het kdv, een om 12.30 en een om 16.00, had haar s morgens om 7.30 zelf de fles gegeven en thuis dus weer om 19.30 en 23.00 uur!
...Sabien
Momo28 schreef:.....
leuk die fruit en groentehappen! Ben benieuwd wat ze bij het cb zeggen, of Noor dat ook al mag, ze is natuurlijk (gerekend vanaf de uitgerekende datum) inmiddels ook al 4 maanden 😊 misschien mogen wij er ook wel mee beginnen! Moet alleen wel uitkijken met allergieen, ik kan zelf bijv niet tegen appel, dus wil dat wel echt rustig met haar opbouwen (1 week per soort fruit ofzo)
heeft meike (veel) kans op allergieen?
Bloemetje81 schreef:.....Oei wat drinken jullie meisjes veel in vergelijking met Lieke, wat een verschil is dat toch! Maar ik heb laatst gelezen dat de hoeveelheid borstvoeding niet mee hoeft te worden met de tijd omdat de samenstelling veranderd en ze daarom nog steeds genoeg kunnen hebben aan minder cc. Klinkt ook wel logisch, de hoeveelheid melk in je borsten zal toch ook niet steeds meer worden 😂
...Later!!!
meisje25 schreef:....Gaan de 6 uurs kindjes niet meer verder dan? Ik leg Thijmen na de voeding van 6 uur terug (vaak slaapt hij aan de borst al) en dan tukt hij lekker door tot 10 uur. En ik dus ook :oops:
....Liefs
Janneke14 schreef:....Ik kwam net tot de conclusie dat je met m'n elektrische kolf ook handmatig kan kolven! Das handig! Dat ga ik dus voordat ik wegga even proberen, dan kan ik dat evt tijdens de fam.dag op het toilet ook even doen!
....Liefs Janneke
meisje25 schreef:Goedemorgen!Cato schreef:
Momo, Fiene mag ook over op 4 flessen (van 200 ml). De verpleegkundige vroeg of Fiene nog al haar flessen leegdrinkt(en dat is niet zo) dus heeft ze waarschijnlijk aan 4 flessen genoeg. Volgens de verpleegkundige gaan babies rond 4 maanden vanzelf minder eten omdat ze er dan minder behoefte aan hebben. Dus Noor doet het helemaal vanzelf volgens het boekje!
Kijk dat is informatie waar ik ook wat aan heb! Thijmen laat ook iedere keer wat staan. Hij heeft vanmorgen ook tot 8.00 doorgeslapen (na een korte huil/speen actie om 4.00 en om 6.00), dus dat wordt vandaag ook 4 voedingen!
Liefs Meisje
meisje25 schreef:....[/quote:3m2gs9x5]
Heeft iemand een HEEL GOED PLAN om Lowiena van dat bijlezen af te krijgen???
Vertel ons idd eens hoe je kolfruimte op school er momenteel uitziet Lowiena! Hoe kleine D. het doet! En lees de laatste 2 pagina's ofzo! Dan ben je weer bij! Net als bij GTST! Kun je ook makkelijk 20 afleveringen van missen 😃
....Liefs
Janneke14 schreef:Hier precies hetzelfde met kleertjes! Heb laatst een aantal nieuwe dingen gekocht, maat 68 (en 74) maar voor de zomer....dus korte mouw! Heb net op kleertjes.com wat shirts maat 68 met lange mouw gekocht!
...Tot later!
meisje25 schreef:.....Lowiena doet een poging om bij te lezen! Succes meid! Als je je verveelt zijn we op hyves ook nog lekker bezig geweest 😃
...Liefs
sabien.70 schreef:Hoihoi!!....
Lowiena, mooi kun je op je werk toch nuttig met ons kletsen?????
Wanneer loopt je contract af? Zonde van je tijd he, eind rijden om duimen te gaan zitten draaien balen joh!!
...doei
Sabien
meisje25 schreef:....Jemig Lowiena, wat zonde van je tijd! Dan maar op het forum, heb je in iedergeval het gevoel dat je iets gedaan hebt 😃 Vind D. de babymassage leuk?
....
Liefs Meisje
Momo28 schreef:.....@lowiena: welcome back! alles goed met jullie? wel balen dat t met je werk nog niet opschiet, maar k vind t welgezellig als je hier wat rondhangt, tis hier overdag anders soms best eenzaam... hihi
heb je al zicht op verbetering of op een andere baan?
....liefs momo
Momo28 schreef:....@meisje: ja parkeeerplaats gisteren heb ik ook overwogen, maat ze spuugde de speen er telkens weer uit dat ik er maar mee gestopt ben! gewoon radio wat harder en doorrijden! 😮
goede tip van dat memo bord!
.....liefs momo
Momo28 schreef:
@meisje: nog niet uitgedoucht??
Momo28 schreef:hmm baan is nog niet helemaal binnen... directeur wil toch ineens ook iemand anders spreken, ter vergelijking....
beetje balen, maar goed!
....
Noor sabbelt, kwijlt en bijt ook op alles wat los en vast zit, bij voorkeur mijn borst! vanmiddag ook weer een paar keer flink gebeten door haar! Zit ze me aan te kijken en dan echt zo heel ondeugend gaat ze ineens zitten bijten en daarna lachen als ik au roep... jaja! bijdehante dame!
....
Noor poept trws de laatste tijd echt beduidend minder, om de dag maar ofzo, voorheen was het braaf iedere dag, maar nu blijft het vaak 1 dag weg... dat is toch normaal??? ....Liefs
Momo