Goedemorgen, jeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeeee ik heb vakantie...... 😃 😃 😃 .
Helaas moet ik voor zondag het achterstallige huishouden gaan inhalen voor het bezoek. Schoonouders komen met hun bezoek uit srilanka(? hoe spel je dat).
😢 Ik had gedacht dat maandag en dinsdag te gaan doen als D. naar het kdv is, maar ja heb mezelf maar een shop middag belooft.
Gisteren is D. voor het eerst (op mijn aller laatste werkdag) op mijn werk verschenen. Ooooooh wat was mama trots met alle complimentjes dat hij zo mooi, lief en stil is (Ja, mama kent haar zoontje wel, dus op het juiste moment het speentje erin, op het juiste moment meneer uit de draagzak halen, op de arm in slaap wiegen en in de wagen leggen om te slapen.) Mama weer een oprot bosje bloemen en bonus rijker, en nog de gefeiliciteerd met je kind onderwijspremie (ha ha ha) Daar stond meneer de (kinderloze) directeur, met een mandje vol met hondjes, Ja er waren 6 vaders en 5 moeders dit schooljaar. Dus D. is weer een grijshondje rijker en geld voor zijn spaar potje. Vervolgens nog bij papaD. zijn werk langs (jeeeheee daar stond de airco aan) en ondertussen was het alweer half 3 en zijn we naar opa en oma (mijn pa en stiefmoe) gereden om de rest van de dag op/in de boot door te brengen. Eind van de dag is PapaD. ook nog naar de boot gekomen.
Nou nog wat opmerkingen/recties en dan ga ik me maar in het zweet werken en de goede huisvrouw 😉 spelen 😃 😃 😃 .
Momo28 schreef:....goede tips trws van die dietist! Niet heel veel allergieen hier, maar toch een paar, dus vind het zeker interessant die dingen te lezen!! Grappig ook dat je aardappel door waterig fruit kunt doen!
....Laterrrrr! Momo
Ja het kan, maar ik geloof dat ik persoonlijk voor de rijstebloem zou gaan, alhoewel hete bliksem (aardappel/appel stampot) erg lekker is.
sabien.70 schreef:Hai!!
....Heb je ook tips gekregen hoe je dat "stijfsel"(aardappels) wat eetbaarder kunt maken voor de baby? Ik gooide er vroeger altijd melk doorheen? Maar echt lekker zag het er toch niet uit!...Karianne vond mango niet zo lekker denk ik, die grapjas had er in bed wat uitgespuugd en fijn, (NOT) ze was eerst ff lekker naar boven gefreubeld en toen had ze gespuugd, dus laken vies molton vies, matras een beetje vochtig, was maar een klein plekje gelukkig, tut hola, doe dat ff fijn op de hydrofiel!!!!!
.....XX Sabien
Aardappel prakken met een vork (dus geen elektische stampers/mixers/hakkers gebruiken). Ja als je nog in de alleen aardappel uitprobeer fase zit mocht er alleen water bij (of bv maar dan was de kans groot dat het snel te watterig werd door de enzymen in de melk). Als zou blijken dan D. tegen aardappels kan (van het juiste soort) dan kan ik aardappelen gebruiken om natte groente te binden (eerst groente pureren en dan met een vork er een aardappel door prakken). Vanaf 7 maanden moet er ook vetten bij de warme hap en later bij de brood introductie ook margarine. Vetten wil zeggen een lepeltje olie door de warme prak, dus die kan dan mooi bij de aardappel.
sabien.70 schreef:Hey!!.....Helpt de 2e Momo truc niet voldoende? Slaapzak onder matrasje stoppen??? Engerds zijn het!!!
...XX Sabien
Anti draai methode D. is zijn lakentje strak over hem heen trekken en goed aan de zijkanten (onder het matras) proppen. D. ligt zonder slaapzak in bed, aangezien hij tot nu toe maar een keer zich naar boven heeft weten te wurmen en dat is al weken geleden. Ander optie lusjes aan de punten van de slaapzak en die aan de bedspijlen knopen.
Momo28 schreef:Goedemorgen dames!
......na een kwartier viel ze aan de borst in slaap en kon ik haar zo in haar wiegje leggen. We gaan vanavond een andere tactiek gebruiken, direct na de voeding van 20u naar bed. Normaal laat ik haar na haar voeding nog een uurtje spelen ofzo en dan gaat ze pas naar bed, maar dat is 's avonds misschien dus niet zo handig...
Ach we kijken wel ff. iemand van jullie evt. nog tips???
....Liefs Momo
Is de wieg niet gewoon te warm? D. moest gisteren overdag in zijn reiswiegslapen maar vond dat helemaal niks, ging er ook alleen maar al slapend in. Terwijl hij thuis gewoon in zijn ledikant gelegd kan worden of ie nu moe is of niet. Met dit warme weer ligt hij wat gespreider met zijn armen en dat kan in de wagen niet. En er zitten natuurlijk geen spijltjes in de wagen.
Een lekker verkoeld badje vind D. ook erg prettig, dan voeden en naar bed. Als effe kan en ik heb de puff nog dan krijgt hij ook een massage voor het badje. Mocht ik na de voeding nog de luier (een keer extra) vervangen dan wordt hij weer wakker en mag hij nog effe op schoot beneden zitten, tot hij weer in slaap begint te sukkelen. Maar ja wij proberen D. niet strak om 20:00 in bed te krijgen.
@hoofdwegdraaien: ken ik alleen als teken van pauze, zo van ik vind het wel leuk maar het is nu effe te veel zo wil ik wel weer verder spelen. Als D. moe wordt, begint ie een beetje te piepen en met een armpje met vuistje naar zijn oor de duwen. Als de handjes open zijn en beide gaan naar zijn koppie dan heeft ie honger/dorst.
Liefs L.