Goedemorgen hier alvast wat antwoorden, moet nog 2 pagina's maar de wasmachine piept alweer.
Momo28 schreef:.....
Lowiena .....D heeft uitslag van de eucalyptus.... vervelend zeg! heeft hij veel jeuk?
...Liefs Momo
Ik had niet echt de indruk dat D. er last van had. Was meer mama die dacht wat krijgen we nou weer. Maar aangezien het na insmeren met huidzalf vrij snel wegtrekt is het niet zo eng meer.
@zitten en vooruitbewegen: D. wil erg graag zitten, maar alleen lukt natuurlijk niet. Met een leuning gaat het een tijdje goed, tot hij iets wil gaan pakken en kukelt(?) hij om. Zonder leuning met iets vasthouden (box spijl bijv.) gaat ook effe goed, tot ie los laat natuurlijk. Tja dat heeft ie nog niet door. In box doet ie inmiddels aan buikschuiven om bij zijn speeltjes te komen, wat gepaart gaat met enige help geroep als het te lang duurt of hij met zijn kop om het verkeerd (=harde) speeltje terrecht is gekomen.
Om zijn zitten te belonen hebben we gisteren het zitje ipv de wiegbak op de wagen gezet. Leuk hoor mama even de post wegbrengen heeft ie de ganze weg geslapen. Maar daarna nog lekker in de tuin gezeten en hij vond het prachtig dat hij ons kon zien en niet in de wiegbak lag. Wiegbak nog niet opgeruimd hoor, want het zitje kan wel zo goed als plat maar hij zit dan nog steeds een beetje schuin in de wagen.
Zondagmorgen was een goede morgen, half 6 vond ik nog te vroeg, dus hub speen erin, is ie pas om 8 uur weer wakker, lekker in bed blijven spelen en pas om half 10 aan de voeding. Vervolgens heeft hij wel effe ingehaald zodat hij om 3 uur toch aan zijn 3e voeding zat. En ja D. slaapt sinds gisterenochtend (ca. 11:00) in zijn eigen kamer. Geen probleem, vannacht om ongeveer 3 uur een speentje gegeven en om 6 uur zijn voeding gekregen.
sabien.70 schreef:.....
Lowiena, ach joh je laat je toch niet weerhouden door zo'n griepje??? Kom op zeg, (ik wil die weddenschap winnen hahahah)
......
gratis friso dingetje, jeetje, ik zal me ongetwijfeld ergens voor opgegeven hebben via internet of zo, ik kreeg ook tijdens mijn zwangerschap regelmatig post van friso, en een paar weken terug kreeg ik deze bon, een broccoli hapje een mango hapje en een pap pak gratis af te halen, moest de bon inleveren, sorry, anders had je hem van me mogen hebben!...
....Nou doegie Sabien
Heb nog effe de tijd om me te laten informeren of ik me leven op het spel ga zetten of dat het allemaal wel meevalt. 😉
Volgens mij komt het door de aanmelding van een van de blije/mama dozen waar ook de frisobewaardoos in zat en misschien moest je daar bij nog effe aanvinken of je wel of geen verdere info, meer wilde. Geen idee. Zat die bewaardoos niet bij de etos doos????
Momo28 schreef:....
Goed om al die spenen en flessen eens ff te schrobben, ik moet alles ook weer eens uitkoken, doe ik niet zo vaak meer eigenlijk... streven was altijd 1x per week, maar daar kom ik niet eens aan... (oeeeh jeugdzorg!)
Wat is trws het idee achter de fopspenen vanaf 6 maanden? Zijn die groter, steviger etc? Oftewel moet je bij 6mnd idd wel een keer over op die andere spenen?
Ha, weer een zorg van mij de wereld uit. Ik vind dat Noor de laatste tijd zo snel klaar is met drinken (vaak al binnen 20 min, max 30), dus ik was er uiteraard niet van overtuigd dat ze dan wel genoeg binnenkreeg. Maar ze heeft nu haar flesje ook veel sneller leeg gedronken (230cc) dan anders.... ze drinkt dus waarschijnlijk gewoon sneller dan voorheen 😊 Pfoe, weer gerustgesteld!
....Toedels Momo
mmm. 1x per week uitkoken, zal ik maar niet tegen mijn man zeggen 😃 😃 😃 Hij stopt nog braaf na ieder gebruik (of gebruiksperiode van 24 uur) de flesjes en de kolf in de magnetronsterilisator. Alleen zijn fopspeentje die gaat erg wisselend en niet zo vaak meer dus.
Fopspenen scheelt per merk volgens mij. In ieder geval zijn ze altijd groter en soms ook steviger/dikker/harder/massiever. Kan alleen het speendeel zijn, maar soms is de houder ook groter. Als je een speentype met kleine houder heb is het zeker verstandig om over te stappen omdat die kleinere makkelijker in de groter geworden mondjes kan komen. Mijn neefje trouwens weigerde het grotere type trouwens omdat die dus massiever was. Neefje heeft nog heellang het speentje gehad maar dan op de momenten dat er weer een tandje kwam. Wilde geen ander kauw geval.
Dat gevoel ken ik. Hier ook steeds van D. wil je echt niet meer weet je zeker dat je na 10 minuten genoeg hebt. En vervolgens uit de andere borst nog 5 minuten toetje nemen. Ik denk dat ik wel minder per borst produceer, maar dat hij ze nu gewoon allebei in een zeer korte tijd leeg drinkt. Vind het wel prettig zo, niet meer een volle en lege borst, maar 2 zo goed als lege borsten. Van het weekend trouwens kolfproblemen, bleek de membraanhouder beschadigd en zoog ie valze lucht. Gelukkig nog een reserve op voorraad, want met de hand lukt het wel met die lekkage maar met de automaat niet en 1 keer met de hand vond ik al frustie genoeg.
mamasanne1 schreef:.....Wanneer de uk het speentje steeds vaker laat vallen (per ongeluk dus... :roll: ) is het te klein aan het worden waardoor er niet genoeg grip meer is. Hij heeft dus blijkbaar een grote mond! 😃 Sanne had ook heel lang de kleinere variant...[/color]
Ooh even in de gaten houden dan, D. laat steeds vakker zijn speen vallen, maar dacht dat het kwam door zijn verkoudheid. Eens opletten, dit speentje kan nog 4 weken mee ofzo.
mamasanne1 schreef:Ik heb nog 5 minuten ...
hebben jullie trouwens al een nieuwe Wij gekregen?
Nou, ik ga mijn appeltje pakken en met een boekje naar boven. Neem mobiel ook wel mee...heb ik toch internet 😛
Er is toch geen juli Wij??? Dacht dat er in juli en januari geen Wij komt.
Liefs L.