lonnekeleoni schreef:
@ Da-Silva: Kai heeft ook heel veel pukkeltjes in zijn gezicht (met witte puntjes erop) maar dit is gewoon baby-acne en dat komt door de hormonen die in de melk zitten. Ziet er helaas niet zo leuk uit, maar het kan gelukkig geen kwaad!
Hey Lonnekeleonie, Dat was bij Loek in eerste instantie ook. Toen had hij alleen een beetje ane op zijn wangetjes. Maar nu zit alles onder. Ook zijn hoofdhuid op zijn schedel onder zijn haar, zijn oren, enz. Zijn haartjes vallen zelfs al wat uit. Gisteren heeft de huisarts ook gezegt dat hij een allergische reactie ergens op heeft. Dus hopen dat we er snel achter zijn wat de oorzaak is. Voorlopig mag ik dus geen verzorgingsproducten gebruiken zoals zeep, shampoo, olie enz. Ook de druppels voor zijn darmkrampjes gebruik ik nu even niet. Als het over 2 weken niet minder is geworden, dan moet ik terug naar de huisarts. Maar zover zal het vast niet komen 😊
Hey Bloempje, mijn ventje is op 11 mei geboren, dus scheelt bijna niks nee. Ik ben ook sinds gisteren gestopt met de gekolfde BV te geven. Ik ben nu ook net een dag overgestapt op poedermelk. Ik heb bij de huisarts tabletten meegekregen om de melkproductie te laten stoppen (Parlodel). Ik heb namelijk veel melk (minstens 200 cc per keer) en ik heb een week geleden 1 voeding geminderd en nu wordt ik nog elke ochtend wakker met een nat t-shirt en druppende borsten. Deze tabletten moet ik 2 weken lang innemen en zal in die tijd de melkproductie helemaal stopzetten. Ondertussen kolf ik nog om de 5 uur om de druk eraf te halen.
Loek komt ook eerder als hij zijn wakkere uurtjes heeft. Hij blijft dan smakken, kermen enz. Ik geef hem de speen of mijn pink en hier is hij tevreden mee. Als hij echt door huilt, dan geef ik hem de fles soms wat eerder. Het kan zijn dat je kindje last heeft van regeldagen nu. Na 3 weken heeft een kind hier vaak last van. Hij wil dan extra veel en vaak drinken om te zorgen dat hij genoeg binnen krijgt. Op deze manier regelt hij dat je borsten meer melk gaan aanmaken.
Als Loek slaapt kan hij overdag ook wel doorpitten tot na de 4 uur. Ik laat hem niet langer liggen dan die 4 of 4,5 uur. Dan maak ik hem wakker om te voeden.