struffle schreef:nou precies sonja
down wordt altijd genoemd, maar uit eigen ervaring weet ik dat er talloze stoornissen zijn waar je echt veel slechter mee af kunt zijn dan met down.
Mijn neef heeft ook autisme (asperger) en ook mijn oom en tante hebben hun hele leven met hem getobt, maar er zijn ook zeker heel veel mooie kanten, en die vergeten mensen misschien te snel.
Het is wel eens anders geweest Struffle 😉 maar hier ben ik het zo ontzettend MEE EENS !
Ik zou zelf het kindje niet weg laten halen als het down syndroom heeft, maar ik merk nu... nu ik tegen mijn eindje aan loop dat ik misshcien toch liever wel die test had gedaan. Gewoon om dan voorbereid te zijn. Al riep ik toen dat ik t niet wilde weten omdat je zwangerschap dan verpest is. En eerlijk is eerlijk, als iemand een heerlijke zwangerschap heeft ben ik het.
Essie, je hoeft jezelf niet te verantwoorden. Als jij en je vriend op 1 lijn liggen, dan moet je die test doen. Ik vind het niet cru, want dan zou de 20 weken echo ook cru zijn. Dit is ook een gezondheidscheck waarbij ernstige afwijkingen kunnen worden opgespoord waardoor ik een vriendin heb die haar zwangerschap toen heeft laten afbreken. We hebben anno 2010 de keuze, dit heeft zijn voor en zijn nadelen.
Wat ik wel heel vreemd vond, toen ik voor mijn 20 weken echo ging, heeft ze alles gecheckt, alleen kon ze zijn lipje niet controleren op een eventuele schisis waardoor ik nog een keer terug moest komen. Oh zei ik dan hoeft mijn vriend niet persé mee want mocht dat zo zijn dan is dat toch niet iets dusdanig ernstigs dat je beslissingen moet maken. Toen vertelde zij mij dan ik niet wilde weten waarvoor mensen hun zwangerschap af laten breken.... het schijnt geregeld voor te komen dat mensen de zwangerschap afbreken voor een schisis (gespleten lipje/gehemelte) of een klompvoetje 😮
Vreselijk vind ik dat, deze wereld van perfectie.