korelOud lidBerichten: 1.681Lid sinds: 31 mei 2010
Als ik een cyclus aanhoudt van 28 dagen dan is dat 11 juli. Maar ik heb 7 jaar de pil geslikt en geen idee wat mijn cyclus was daarvoor.
Chelke schreef:tja indd wanneer voel je zoiets.. 😉 das wel een goede vraag.. als ik twee weken overtijd ben zal ik denk ik wel een testje doen
@ wietske toen ik nog de pil slikte werd ik altijd exact na 28 dagen ongesteld, maar volgens mij is dat ook wel de bedoeling van de pil 😉 dus weet nog niet of het zo door zal gaan met de cyclus
trouwens even een andere vraag, heeft iemand toevallig al geinformeerd, of weten de mama's onder ons hoe het zit met vergoedingen door de zorgverzekering? wat wordt wel en wat niet vergoed? kon wel het een en ander op de website van mijn zorgverzekeraar vinden, maar niets over bv echo's
korel schreef:oohh zit ook bij het zilveren kruis en ook aanvullend 😃
Jeeeejj ik heb een nieuwe status :geek:
korel schreef:
@ Wietske, Tis wel prettig dat je hier je verhaal kwijt kunt 😃 Je zit allemaal een btje in het zelfde schuitje dus je kan het hier mooi van je af lullen...
wietske schreef:korel schreef:
@ Wietske, Tis wel prettig dat je hier je verhaal kwijt kunt 😃 Je zit allemaal een btje in het zelfde schuitje dus je kan het hier mooi van je af lullen...
ook omdat wij het verder niet aan de omgeving verteld hebben dat we bezig zijn.. hier ben je redelijk anoniem dus kan je lekker je verhaal kwijt.
Chelke schreef:ik heb gewoon een basisverzekering en zoals ik het nu gelezen heb wordt de bevalling vergoed en de kraamzorg moet ik 3.90 per uur voor betalen
alleen over echo's staat er helemaal niks bij.. 20 weken echo wordt vergoed dat weet ik wel al
ik kan ook nergens ander meer aan denken, ben echt blij met dit forum.. ;)
ook omdat wij het verder niet aan de omgeving verteld hebben dat we bezig zijn.. hier ben je redelijk anoniem dus kan je lekker je verhaal kwijt.
oosabjuhoo schreef:korel schreef:oohh zit ook bij het zilveren kruis en ook aanvullend 😃
Jaa dan ben je zeker goed verzekerd! Zelfs kraamzorg wordt volledig vergoed zonder dat je een eigen bijdrage hebt.
Ik ben 4 sterren verzekerd en jij?
korel schreef:oosabjuhoo schreef:korel schreef:oohh zit ook bij het zilveren kruis en ook aanvullend 😃
Jaa dan ben je zeker goed verzekerd! Zelfs kraamzorg wordt volledig vergoed zonder dat je een eigen bijdrage hebt.
Ik ben 4 sterren verzekerd en jij?
ik ook 4 sterren :mrgreen:
Sunshine83 schreef:Hoi hoi...
Ook ik ben deze maand gestopt met de pil... 😃
En omdat ik het 't liefst van de daken wil schreeuwen heb ik me hier aangemeld, mag ik met jullie mee lezen/babbelen?
Jeannet83 schreef:OMG ik heb gewoon 30 pagina's te lezen!
Ben alleen dit weekend niet geweest!
Maar dat ga ik niet halen, want heb een hoop te doen voor de vakantie overmorgen.
Dus zal niet meer online komen.
Dus alle nieuwe meiden WELKOM!!!!
Heel erg veel plezier en succes met zwanger worden.
Ik ga duimen tijdens mijn vakantie voor Aim, Angel26, debdeb, Lylou, Stefje, jojo82, Miracle01, Ikke82, Lientje.nl, Soetje1986 en Mieke1984!
Hopen voor jullie dat het gewoon raak is!
Wij gaan in de vakantie in Mexico flink klussen, zeg maar hahaha
ALs het goed is dan heb ik daar mijn ei, dus genoeg te doen daar 😃
En de rest ook veel plezier met klussen, het wordt er in iedergeval super weer voor 😉
liefs Jeannet
korel schreef:
Wij hebben het ook tegen niemand verteld! en me vriend is ook niet zo happig, die heeft zoiets, eerst zwanger zijn.. dus kan dan hier mooi me lol op :mrgreen:
oosabjuhoo schreef:Wie gaat er allemaal zwangerschapsgym/cursussen volgen als het straks eenmaal zover is??
Chelke schreef:ik ben verzekerd bij VGZ.. heb net mn moeder even gebeld, die snapt dat meestal beter dan ik haha en ik ben dus gewoon verzekerd tegen een bevalling thuis, (en met medische noodzaak in het zhuis) kraamzorg betaal ik 3.90 per uur voor en de echo's moet ik morgen even voor bellen.
Mijn vriend is overigens ook niet erg happig op het rondbazuinen haha... die heeft zoiets van: we hebben tijd genoeg.
Wij hebben het ook tegen niemand verteld! en me vriend is ook niet zo happig, die heeft zoiets, eerst zwanger zijn.. dus kan dan hier mooi me lol op :mrgreen:
het is net of ik mijn vriend hier hoor praten
oosabjuhoo schreef:Wie gaat er allemaal zwangerschapsgym/cursussen volgen als het straks eenmaal zover is??
Patricia1983 schreef:@sunshineDat lijkt me ook verschrikkelijk, ik denk nu al bijna aan niets meer ander dan weer zwanger te worden, maar goed laten we het beste hopen.'
Ik dnek inderdaad dat ik haar het gewoon vertel, mijn gevoel zegt dat ik dat moet doen mijn vriend zegt dat het beter is om te wachten maar ik weet het niet. Ik was ook de eerste die wist dat zij stopte met de pil. ik denk dat het erger is als ik haar vertel dat ik zwanger zou zijn en al maanden ben gestopt met de pil.
@roos28, we kunnen er nog even over nadenken maar het is misschin handig om wat info op te doen erover maar als je in verwachting raakt heb je ook nog genoeg tijd om te kijken of je op yoga wilt of gym ofzo!
@ikke82 dank je wel!
Patricia1983 schreef:ze is inderdaad een hele goede vriendin, mijn beste vriendin. we zijn wel de laatste tijd iets uit elkaar gegroeid maar dat heeft ermee te maken dat we allebei erg druk zijn. En elkaar ook minder vak zien omdat ik verhuisd ben. Ik denk dat k haar vanmiddag bel, anders blijf ik piekeren! Andersom zou ik het wel willen weten.
Inderdaad eerst zwanger worden en dan gaan kijken wat we gaan doen. er is heel veel aanbod, hoewel ik dat hier minder goed weet.
Patricia1983 schreef:ze is inderdaad een hele goede vriendin, mijn beste vriendin. we zijn wel de laatste tijd iets uit elkaar gegroeid maar dat heeft ermee te maken dat we allebei erg druk zijn. En elkaar ook minder vak zien omdat ik verhuisd ben. Ik denk dat k haar vanmiddag bel, anders blijf ik piekeren! Andersom zou ik het wel willen weten.
Inderdaad eerst zwanger worden en dan gaan kijken wat we gaan doen. er is heel veel aanbod, hoewel ik dat hier minder goed weet.
Ikke82 schreef:dat denk ik dus ook.. dan kan ze eerst even wennen aan het idee dat jullie niet meer aan het oefenen zijn, maar voor het eggie gaan...
Ik hoop wel dat het voor alle meiden op dit forum wel wat sneller gaat dan 3 jaar 😮 moet er niet aan denken!
Patricia1983 schreef:ik ga het haar inderdaad gewoon vertellen, ik heb haar al een sms gestuurd dat ik haar vanavond als ik naar school rij ff bel om bij te klesten! en dan vertel ik het waarschijnlijk.
Ik moet er inderdaad ook niet aandenken om er 3 jaar over te doen! ik hoop dat we allmaal van dit forum snel zwanger zijn!
Denise1984 schreef:Ik heb het nog niemand verteld. Al zou ik het wel van de daken willen schreeuwen.
Maar ik hou me in ;).
Ik ben trouwens weer van de nod lijst verdwenen zie ik.
Soetje1986 schreef:http://www.funprints.nl//winkel/textiel/mini-t-shirts/47-opa-en-oma-krijgen-een-kleinkind.html
Deze wil ik echt aan mijn ouders en schoonouders geven als wij straks zwanger zijn.... hij is zooo gaaf....
Mij lijkt het ook leuk om te weten wat het word... we hebben de kleuren van de kamer al uitgezoch :oops: al zijn we pas net gestopt met de pil... maar gewoon kwa kleren is het handig!
roos28 schreef:Zozo wat een drukte hier! 😃 Leuk joh!!
Ik ben verzekerd bij VGZ heb ook een aanvullende verzekering, iemand daar evaring mee? Ik zal eens gaan kijken op de VGZ site!
wietske schreef:kiezen jullie voor een zwangerschapscursus waar de partner ook mee kan?
mijn man gaat dus echt niet mee haha!
hoeft ook niet hoor, maar ik vroeg het me zo af hoe jullie daarover denken.
groetjes
PS. ik vind het wel lastig dat je nu in weken of maanden moet denken, ipv in dagen. Want als ik iets wil wil ik het snel en nu, ik heb zeg maar weinig geduld en met een kinderwens moet je veeeel geduld hebben. Vind ik wel lastig.
Soetje1986 schreef:http://www.funprints.nl//winkel/textiel/mini-t-shirts/47-opa-en-oma-krijgen-een-kleinkind.html
Deze wil ik echt aan mijn ouders en schoonouders geven als wij straks zwanger zijn.... hij is zooo gaaf....
Mij lijkt het ook leuk om te weten wat het word... we hebben de kleuren van de kamer al uitgezoch :oops: al zijn we pas net gestopt met de pil... maar gewoon kwa kleren is het handig!
Chelke schreef:een hoop te lezen in 1 dag haha.. lekker druk hier..
ik weet nog niet of ik zwangerschapsgym ga doen.. dat zie ik wel als ik zwanger ben
Ik ben ook heel ongeduldig, zou het liefst nu al een test doen, maar ik ben ongesteld haha
Ons klusweekend is 2-3 juli, ben wel benieuwd 😉
Ik hoop ook niet dat het heeel lang gaat duren, mijn zus heeft er twee jaar over gedaan, uiteindelijk door middel van IVF zwanger geworden, maar het probleem lag bij dr man