wat leuk voor dr!
maar dan schrik je indd wel.. 1,5 jaar poeh
hoop niet dat dat een van ons te wachten staat
ChelkeOud lidBerichten: 568Lid sinds: 1 januari 2005
Chelke schreef:wat leuk voor dr!
maar dan schrik je indd wel.. 1,5 jaar poeh
hoop niet dat dat een van ons te wachten staat
mirjam86 schreef:@chelke
ons klus weekend is ook 2 juli, maar het duurt nog zo lang.
@korel nou ben je al mooi bij gekleurd 😉
hoe lang was het ook al weer tot de grote dag?
ik denk dat mij vriend wel met mij naar zwangerschaps cusus zou gaan.
mirjam86 schreef:zo lang zou ik ook niet kunnen wachten :D
roos28 schreef:mirjam86 schreef:zo lang zou ik ook niet kunnen wachten :D
Inderdaad, die vriendin van mij ook niet, maar ja je hebt geen keus.... :cry:
mirjam86 schreef:ja stom he,
kan dan pas 16 juli testen als ik niet ongi wordt.
Ikke82 schreef:yep! sommige testen ook al 1 of meerdere dagen eerder en dan wel positief, maar de kans is groot dat je negatief test terwijl je wel zwanger bent..
dus na je NOD is het "veiligst"
en dan t beste 'smorgens
mirjam86 schreef:ja op die dag kun je testen,
maar ik weet nog niet hoe mijn cyclus is daarom zou ik heb 2 dagen later doen,
ff afwachten maar weer :roll:
maar je heb ook testen die kun je wat eerder mee testen, zo'n 4 dagen van te voren volgens mij van clare bleu.
ja met ochtend urine
Ikke82 schreef:dat is de reden dat ik niet te vroeg zou willen testen... als het negatief is, weet je nog niets
roos28 schreef:Ja dat klopt, ik heb een test van clear blue, zou je ook 4 dagen voordat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden kunnen testen. Maar ik ga dat niet doen, als ik het weekend van 19 juli niet ongesteld wordt en het weekend daarna nog steeds niet dan wil ik een test gaan doen! Maar dat besluit ik nu, kan goed zijn dat ik dan niet kan wachten! haha
stefje schreef:Heb thuis 2 testen liggen van kruidvat, 2 voor 5 euro. Denk dat ik op mijn NOD ga testen. Als die negatief is en menstrueer een paar dagen later nog niet, dan doe ik gewoon nog een test. Denk ik.
angel26 schreef:Ik had er 6 voor 13 euro. En 1 van CB. En nog een vroege test, 8 testen in totaal. Voor 1 keer kan die vroege test wel. Maar als ik niet zwanger ben ga ik de maand erop geen vroege test kopen. Anders wordt het wel wat prijzig idd..
angel26 schreef:roos28 schreef:Ja dat klopt, ik heb een test van clear blue, zou je ook 4 dagen voordat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden kunnen testen. Maar ik ga dat niet doen, als ik het weekend van 19 juli niet ongesteld wordt en het weekend daarna nog steeds niet dan wil ik een test gaan doen! Maar dat besluit ik nu, kan goed zijn dat ik dan niet kan wachten! haha
Een hele week wachten na de NOD! Jij bent geduldig! Echt knap!
Natascha1984 schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik ook mee mag gaan praten.
Ik ben deze maand ook gestopt met de pil.
Ben uiteraard net ongi geweest dus voor mij een nieuwe ronde...
Zal me ook even voorstellen:
Mijn naam is Natascha ben 25 jaar en woonachtig in Drenthe...
Groetjes Natascha
Natascha1984 schreef:Hallo Roos28,
Ik ga proberen antwoord te geven op je vragen.
Je hebt ovulatietesten waar je mee kan testen wanneer je eiersprong is.
Je kan ook tempraturen ( heeft me huisarts de eerst komende 6 maand afgeraden)
Ze legde me uit wanneer de vruchtbaarste periode was.
tien dagen vanaf je mensturatie tot 10 dagen daarna...
Het verstandigste is om alleen te klussen en vruchtbaar bent als je zin hebt ( goh wat klinkt dat raar zeg hihihihi)
Niet elke dag heeft totaal geen zin om de dag wel.
Heeft te maken met de zwemmers van je vriend/man.
Hoop dat ik een beetje vragen heb beantwoord.
Groetjes....
roos28 schreef:Natascha1984 schreef:Hallo Roos28,
Het verstandigste is om alleen te klussen en vruchtbaar bent als je zin hebt ( goh wat klinkt dat raar zeg hihihihi)
Groetjes....
Thanks voor je reactie!
10 dagen vanaf je menstruatie tot 10 dagen erna?! sorry ben blond... :oops: ofwel?
Als mijn menstruatie afgelopen is, dan 10 dagen tellen en dan is je eisprong? Ik had het berekend via internet (http://www.predictor.nl) en als ik een cyclus van 28 dagen had, dan is mijn eisprong 3/4 juli, dat is wel ongeveer 10 dagen na mijn menstruatie, zit nou in mijn laatste dagen menstruatie.
Over die ovulatietesten, wanneer kun je die testen het beste doen? zal eens even op internet kijken.
ben nu op mijn werk :oops: maar heb helemaal geen zin.... :cry:
Natascha1984 schreef:roos28 schreef:Natascha1984 schreef:Hallo Roos28,
Groetjes....
Thanks voor je reactie!
10 dagen vanaf je menstruatie tot 10 dagen erna?! sorry ben blond... :oops: ofwel?
Als mijn menstruatie afgelopen is, dan 10 dagen tellen en dan is je eisprong? Ik had het berekend via internet (http://www.predictor.nl) en als ik een cyclus van 28 dagen had, dan is mijn eisprong 3/4 juli, dat is wel ongeveer 10 dagen na mijn menstruatie, zit nou in mijn laatste dagen menstruatie.
Over die ovulatietesten, wanneer kun je die testen het beste doen? zal eens even op internet kijken.
ben nu op mijn werk :oops: maar heb helemaal geen zin.... :cry:
Youre welcome 😉
Oke, vanaf je eerste dag dat je mensturatie begint tot 10 dagen daarna, vanaf de 10e dag en 10 dagen verder ben je vruchtbaar.
Probeer het goed uit te leggen.
Qua ovulatietesten druf ik geen antwoord te geven volgens me huisarts moesten we eerst 6 maanden zo proberen.
En dan pas verder kijken.
Ja ben bij de huisarts geweest i.v.m. medicijnengebruik vandaar dat ze alles heeft uitgelegd erg handig zo huisarts 😛
Hahaha geef ja ook niet is ook veelste mooi weer om te werken...
Groetjes
Aim schreef:Ja de maand gaat tergend langzaam voorbij haha pff duurt nog eeuwen voor mijn eerte NOD haha!
Ik temperatuur nog niet, eerste half jaartje maar gewoon even afwachten hoe het gaat, daarna zou ik wel eens kunnen gaan temperaturen om mijn cyclus echt in kaart te brengen. Al hou ik nu wel bij wanneer ik ongi ben.
angel26 schreef:Wat is het toch elke dag rustig op mijn werk. :roll:
Verder ben ik verzekerd via ander zorg. Met het aanvullend pakket jong. Maar er is wel een eigen bijdrag voor kraamzorg. De kraamzorg is wel belangrijk als je borstvoeding wilt geven lijkt mij. Ik kan wel flessen bereiden en geven en luiers verschonen. Maar borstvoeding geven, is toch weer even iets lastiger om van te voren te leren. In badje gaan kan ik ook al doen bij een baby. Dus wat mij betrefd hoeven ze alleen de borstvoeding mee te helpen.
Je weet natuurlijk ook nooit hoe moe je wordt na de bevalling dat kan ook nog meespelen
Mijn man moet nog wel wat meer leren. Ook luiers verschonen (ik denk dat we bamboe luiers gaan aanschaffen) en in badje doen.
Wij klussen gewoon om de dag, dan hebben we de vruchtbare dagen er nog bijzitten. Lukt het naar een paar maanden niet, dan gaan we over een maand of 4 over op ovulatietesten.
Verder heb ik ook bij die test jezelf site een sperma test gezien voor de man. Kun je zelf testen of je sperma goed beweegt en goed zwemt.
roos28 schreef:angel26 schreef:Wat is het toch elke dag rustig op mijn werk. :roll:
Verder ben ik verzekerd via ander zorg. Met het aanvullend pakket jong. Maar er is wel een eigen bijdrag voor kraamzorg. De kraamzorg is wel belangrijk als je borstvoeding wilt geven lijkt mij. Ik kan wel flessen bereiden en geven en luiers verschonen. Maar borstvoeding geven, is toch weer even iets lastiger om van te voren te leren. In badje gaan kan ik ook al doen bij een baby. Dus wat mij betrefd hoeven ze alleen de borstvoeding mee te helpen.
Je weet natuurlijk ook nooit hoe moe je wordt na de bevalling dat kan ook nog meespelen
Mijn man moet nog wel wat meer leren. Ook luiers verschonen (ik denk dat we bamboe luiers gaan aanschaffen) en in badje doen.
Wij klussen gewoon om de dag, dan hebben we de vruchtbare dagen er nog bijzitten. Lukt het naar een paar maanden niet, dan gaan we over een maand of 4 over op ovulatietesten.
Verder heb ik ook bij die test jezelf site een sperma test gezien voor de man. Kun je zelf testen of je sperma goed beweegt en goed zwemt.
Wat voor werk doe je? Bij ons is wel het één en ander te doen, maar heb geen zin... wil ook ander werk, dichterbij huis...
angel26 schreef:roos28 schreef:angel26 schreef:Wat is het toch elke dag rustig op mijn werk. :roll:
Wat voor werk doe je? Bij ons is wel het één en ander te doen, maar heb geen zin... wil ook ander werk, dichterbij huis...
In de administratie, maar er is gewoon te weinig werk voor het aantal personen, die het werk doen. Eigenlijk al sinds begin. Maar ja, zeg er maar niks van, want ben bang dat er anders veel ontslagen gaan vallen.
Verder ben ik wel een beetje aan het kijken voor een baan van 16-24 uur ipv de full-time baan nu. Hou dit werk zeker wel aan . Eerst eens kijken wat ze zeggen als ik straks hopelijk zwanger ben. Ik heb een uitzendcontract nu. geen vaste baan helaas.
roos28 schreef:Ik denk trouwens dat mijn baas niet bij zal zijn als ik met de mededeling kom dat ik bv 24 uur wil gaan werken, heb laatst een aanvraag gedaan voor een paar uur minder werken en dat vond die al niet oke.... 😢 :evil:
Natascha1984 schreef:roos28 schreef:Ik denk trouwens dat mijn baas niet bij zal zijn als ik met de mededeling kom dat ik bv 24 uur wil gaan werken, heb laatst een aanvraag gedaan voor een paar uur minder werken en dat vond die al niet oke.... 😢 :evil:
Dat is normaal dat bazen het niet goed vinden.
Ze hebben liever iemand voor 40 uur dan 24 uur spreek uit eigen ervaring.
Wat voor werk doe je???
Ik zit momenteel thuis, heb opleiding administratief medewerkster gedaan maar in mijn regio is weinig banen ( momenteel met alles) in deze sector.
en ik wil ook 24 uur per week werken maar helaas niks.
Zit nu weer 3 weken thuis ( wat eingelijk ook wel lekker is je zult mij nooit horen klagen)
heb een poosje schoonmaak werk gedaan maar dat is echt helemaal niks voor mij...
roos28 schreef:Ik denk trouwens dat mijn baas niet bij zal zijn als ik met de mededeling kom dat ik bv 24 uur wil gaan werken, heb laatst een aanvraag gedaan voor een paar uur minder werken en dat vond die al niet oke.... 😢 :evil:
mirjam86 schreef:Sas81...................29.............1e ronde..........1e kindje...........18-21 juni
Aim.......................24.............1e ronde..........1e kindje..........26 juni
Angel26.................26.............1e ronde..........1e kindje..........1 juli
debdeb..................26.............1e ronde..........2e kindje..........1 juli
Lylou.....................26.............1e ronde..........1e kindje..........1 julie (uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
Stefje....................26.............1e ronde..........1e kindje..........3 juli
jojo82....................28.............1e ronde..........2e kindje..........3 juli??? (uitgaan van 28 dagen vorige cyclus was 21)
Miracle01................27.............1e ronde........ 1e kindje...........5 juli???(uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
henny....................28.............1eronde...........2e kindje..........5 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
Ikke82...................28.............1e ronde..........1e kindje...........6 juli
Denise1984.............25.............1e ronde..........2e kindje...........7 juli(uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
Lientje.nl................26.............1e ronde..........1e kindje...........8 juli
Soetje1986.............23..............1e ronde..........1e kindje..........8 juli (verjaardag van mijn mannetje)
Mieke1984..............25..............1e ronde..........1e kindje..........8 juli
Patricia1983............27..............1e ronde..........2e kindje.........8 juli (gokje)
Korel.....................22..............1e ronde..........1e kindje..........11 juli
MissyMinnie............23..............1e ronde..........1e kindje..........12- 14 juli ( ongeveer van 28- 30 dgn cyclus van voor de pil )
ShaSha..................29.............1e ronde...........2e kind...........13 juli
Hertogin.................34.............1e ronde...........1e kind...........14 juli
Mammavan2kids......29..............2e ronde...........3e kindje.........15 juli
Chappie.................26..............1e ronde...........1e kindje.........15 juli
mirjam86................24.............1e ronde............1e kindje........ 16 juli
Jeannet83..............26.............1e ronde............1e kindje.........17 juli
Michelle.................23..............1e ronde............1e kindje........17 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
Wietske..................25.............1e ronde............1e kindje........17 juli
Roos28..................28..............1e ronde............1e kindje........18 juli
Sunshine83............26............. 1e ronde............1e kindje........18 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
Yenniej..................21..............2e ronde...........1e kindje.........19 juli
Essie83..................27..............1e ronde...........1e kindje.........19 Juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
Camadia.................31..............1e ronde...........1e kindje.........20 juli
Sabine...................22..............1e ronde...........1e kindje.........26 juli
Natascha1984.........25..............2e ronde...........1e kindje.........9 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
nieuwe dames kunnen zich aan de lijst toevoegen.
mirjam86 schreef:naam.....................leeftijd.......ronde..............kindje..............NOD
Sas81...................29.............1e ronde..........1e kindje...........18-21 juni
Aim.......................24.............1e ronde..........1e kindje..........26 juni
Angel26.................26.............1e ronde..........1e kindje..........1 juli
debdeb..................26.............1e ronde..........2e kindje..........1 juli
Lylou.....................26.............1e ronde..........1e kindje..........1 julie (uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
Stefje....................26.............1e ronde..........1e kindje..........3 juli
jojo82....................28.............1e ronde..........2e kindje..........3 juli??? (uitgaan van 28 dagen vorige cyclus was 21)
Miracle01................27.............1e ronde........ 1e kindje...........5 juli???(uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
henny....................28.............1eronde...........2e kindje..........5 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
Ikke82...................28.............1e ronde..........1e kindje...........6 juli
Denise1984.............25.............1e ronde..........2e kindje...........7 juli(uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
Lientje.nl................26.............1e ronde..........1e kindje...........8 juli
Soetje1986.............23..............1e ronde..........1e kindje..........8 juli (verjaardag van mijn mannetje)
Mieke1984..............25..............1e ronde..........1e kindje..........8 juli
Patricia1983............27..............1e ronde..........2e kindje.........8 juli (gokje)
Korel.....................22..............1e ronde..........1e kindje..........11 juli
MissyMinnie............23..............1e ronde..........1e kindje..........12- 14 juli ( ongeveer van 28- 30 dgn cyclus van voor de pil )
ShaSha..................29.............1e ronde...........2e kind...........13 juli
Hertogin.................34.............1e ronde...........1e kind...........14 juli
Mammavan2kids......29..............2e ronde...........3e kindje.........15 juli
Chappie.................26..............1e ronde...........1e kindje.........15 juli
mirjam86................24.............1e ronde............1e kindje........ 16 juli
Jeannet83..............26.............1e ronde............1e kindje.........17 juli
Michelle.................23..............1e ronde............1e kindje........17 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
Wietske..................25.............1e ronde............1e kindje........17 juli
Roos28..................28..............1e ronde............1e kindje........18 juli
Sunshine83............26............. 1e ronde............1e kindje........18 juli (uitgaande van een cyclus van 28 dgn)
Yenniej..................21..............2e ronde...........1e kindje.........19 juli
Essie83..................27..............1e ronde...........1e kindje.........19 Juli (uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
Camadia.................31..............1e ronde...........1e kindje.........20 juli
Sabine...................22..............1e ronde...........1e kindje.........26 juli
Natascha................25..............2e ronde...........1e kindje.........09 juli ( uitgaande van een cyclus van 28 dagen)
Hoop dat ik het zo goed gedaan heb??
Groetjes natascha
korel schreef:Ik gebruik trouwens nog geen ovulatie testen, pas in ronde 3 of 4 gaat ik daarmee beginnen. Laat het eerst maar eens op zijn beloop!
angel26 schreef:heeey We zijn weer online. Vond het wel erg dat ik niet op dit forum kon komen!
angel26 schreef:heeey We zijn weer online. Vond het wel erg dat ik niet op dit forum kon komen!
prinsesje schreef:Hallo allemaal,
Mag ik me bij deze groep aansluiten? Ik ga komende zondag stoppen met de pil....
Groetjes
angel26 schreef:Ik ben al een paar maanden hetzelfde gewicht en nu opeens 2kg zwaarder, Mijn buik is wat harder en verder ben ik wat moeier dan normaal. Hopelijk is de test aankomende zondag ( met de vroege test) of de zaterdag daarop met de gewone test positief. En anders klussen we gewoon weer verder. 😊
Weet iemand hoe lang je in de zwangerschap fitniss kan doen. En wat voor dingen ik moet vermijden tijdens het fitnissen? Ik ben maar een beginner qua fitniss.
prinsesje schreef:Hallo allemaal,
Mag ik me bij deze groep aansluiten? Ik ga komende zondag stoppen met de pil....
Groetjes
mirjam86 schreef:ik heb pas ergens gelezen dat veel lopen met de zwangerschap niet goed is?
ik vraag me af of iemand weet of het klopt ja of nee?
want ik ben sóchtens postbezorgster en ik loop ook veel met de hond.