Hello ladies, ik ben er weer tussen de drukte door.
@Inge, gecondoleerd met je tante! Wat is dat snel gegaan zeg! Enige fijne voor je tante is dat ze uit haar lijden verlost is, maar voor de nabestaanden is het super moeilijk allemaal. Sterkte meis met deze rouwverwerking.
Ben wel blij voor je dat de zwangerschap wel goed gaat. Wel naar zeg dat het nog niet lekker gaat met je handen. Hoe was de musical?
@Jersey, wat raar dat het intakegesprek pas rond de 36e week zou plaats vinden, dat kan al veel te laat zijn! Toen ik de kraamzorg belde kwam ze eerst ook uit op een late datum, maar ze zei zelf ook ik ga op zoek naar een eerdere datum dat is beter en dat lukte. Er zal idd veel verschil zijn tussen de kraamverzorgster de ene vindt dit belangrijk en de ander juist minder etc.
Ze zei wel dat roodharigen meer zou kunnen bloeden dan anderen, ik ben een roodharigen dus zal misschien wel leeglopen hahaha........Ik wil misschien wel een extra zeiltje voor in de auto en 1 in bed, of is dat ook overdreven 😉
Maandverband is zo bij te halen bij de apotheekwinkel.
Fijn dat Benthe weer beter is, hoe gaat het nu met jou en je schoonmoeder?
@Hoop balen van je ongi! Maar wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Spannend hoor dat je voor de IVF gaat! Zoiets blijft altijd eng als je het voor het eerst gaat doen, maar ik heb net zoals vwelvira dat ik het achteraf allemaal wel mee vond vallen, het is te doen! Wel goed over de pijnstilling praten! Ik had ook hetzelfde als jij toen ik de infoavond bijwoonde. Was fijn eens een laborant te horen praten ipv alleen een gyn, vond het erg interessant wat hij vertelde. En ook zo van dat je niet alleen bent idd die in hetzelfde schuitje zit.
Doe het verder rustig aan hoor, luister goed naar je lichaam!
@Jelske, dat gevoel had ik ook altijd, waarom wordt iedereen zwanger en ik niet? Toch zijn er heel veel mensen die hulp nodig hebben bij het zwanger worden, alleen wordt er niet veel over gepraat. Nu ik zwanger ben praat ik er iets meer over, maar de buren hier weten er bijv. allemaal niets van alleen dat het lang geduurd heeft. Ruthje heeft ook mooi uiteengezet waarom het lijkt dat het nu meer aan de orde is dan vroeger. Het heeft misschien ook te maken met andere voeding? Mijn acupuncturiste bijv. vertelde ook dat eten uit plastic bijv. slecht is voor de kwaliteit van het zaad. En vroeger had je geen laptops, als je daarmee op je schoot werkt is ook slecht voor de kwaliteit van het zaad etc......en zo zullen er wel meer dingen zijn. Maar sommige dingen blijven toch een raadsel.
Ik kijk iedere week naar babyboom, ik zie het ook als een soort verwerking van goh dat hebben wij ook allemaal gedaan. En ik ken 2 stellen uit de serie van ivfmoeders.nl toen het stel die PGD deed positief teste heb ik ook mee zitten janken, herinner me zo het gevoel van eindelijk een positieve test! Lekker meejanken hahaha......Ik vind trouwens het forum ivfmoeders.nl een fijn forum als je met ivf zou starten. Ik heb daar bijv. ook op een topic gezeten met allemaal dames die in dezelfde maand met ivf/icsi begon als ik, altijd fijn van die medegenoten en je voelt je ook minder alleen erin. Nu zit ik in een topic met dames die uitgerekend zijn in aug.
@Kruimeltje, wat fijn dat de vriend van je moeder weer snel opknapt!
Hoe was je afspraak bij de gyn?
@vwelvira, fijn om weer wat van je te horen! Ik was vandaag van plan je een pb te sturen, was benieuwd hoe het met je is. Wel fijn dat je volgende maand al voor ICSI kunt gaan, ik zeg al omdat ik 3 maanden moest wachten. Komt ook omdat ik van ziekenhuis moest veranderen. En ik ga heel hard voor je duimen dat je na de ICSI gelijk met de 1e tp zwanger bent, net als ik. Ik riep 3 maanden lang dit moet het zijn, dit moet het zijn!!!! Mijn baarmoeder had blijkbaar nog nooit een embryo gehad en jou baarmoeder waarschijnlijk ook niet. Het is onwijs spannend dat wel, dacht ook steeds als dit niet lukt wat dan? Maar je hebt heel veel kans, met ICSI zijn er heel veel mooie en goede resultaten geboekt. Bij jullie is alles goed, alleen het samen komen van zaadje en eitje wil niet. Hou maar aan mijn verhaal vast, blijf lekker positief. Je gouden kans komt eraan!
Ik ben hier druk met allerlei werk af te ronden. Ik zal waarschijnlijk volgende week ook nog wat dingen moeten doen, maar niet meer naar het kantoor waar ik als freelancer werk, morgen is het daar mijn laatste dag. Wel gek idee, maar ook wel weer lekker. Verder thuis nog wat werken en verder met de pootjes omhoog. Wil ook nog naar de kapper en mijn haren verven, vooral ook voor de fotosessie bij yoga volgende week.
Ik heb met manlief een heerlijk weekend gehad in Valkenburg. Lekker uiteten geweest en geshopt in Maastricht en Valkenburg. Ik mocht zeggen wat we gingen doen en eten, is wel wennen ben meer van overeenstemmen met elkaar hahaha.....
We zijn terug naar huis binnendoor gereden, hebben we 4 uren over gedaan was een mooie route en beetje vakantie idee. Onderweg kwamen we een kersenfestival tegen waar we lekkere kersen gekocht hebben.
Gelukkig hebben we de vluchttas niet nodig gehad, Emmy zit nog veilig in mijn buik.
Gisteren naar de verloskundige geweest, alles was weer goed. De kleine is zelfs al aan het indalen. Ze heeft zich waarschijnlijk wel om haar as heen gedraaid, ze ligt nu met haar rug links, billen omhoog naar mij toe en de voetjes rechts. Volgende week maandag moeten we weer terugkomen, wel apart op de geboortedag van mijn moeder. Ik heb ook een bepaalde uitslag op mijn buik, soort platte sproet pukkels. De verloskundige zei de ene heeft van de hormonen een streep over de buik en de ander uit zich dat weer anders, heb wat pigmentvlekjes en rond mijn navel ook wat bruinig, na de bevalling trekt dat weer weg. Heb nu ook wat striae onder mijn buik, valt mee moet ik zeggen had het erger verwacht. Heb ook weleda olie gekocht om de schede en de perineum (gedeelte tussen vagina en anus) te masseren om zoveel mogelijk inknippen en uitscheuren te voorkomen. Het is wel een gedoe dat masseren hahaha, maarja wie weet helpt het, heb er verschillende verhalen over gehoord.
Vandaag naar de tandarts geweest, we hebben allebei geen gaatjes! 😊
Over een half jaar samen met Emmy naar de tandarts, kan ze alvast wennen hahaha.... Vanavond ook nog naar een verjaardag.
Foto van de babykamer nog steeds niet gemaakt, ga dat van de week wel doen. Het is niet alleen foto maken, moet nog wat dingen in orde brengen in het kamertje kost even tijd. Maar komt eraan!
Ok ik ga maar weer eens snel aan het werk, heb weer een mail binnen voor een nieuwsbrief!
Liefs Roosie
Ps waar blijft die storm? Hier een regenbuitje en verder niets.