Goedemorgen!
Daffie: nouja, obsessie, ik begrijp je wel hoor! Ik heb mijn zwaartespurt gehad geloof ik, maar heb vaak aan de vk gevraagd of alles wel goed ging... Ze zei dat als je BMI laag is (mijne was 19 aan het begin) en je hebt niet zoveel vet, dan kan het goed zijn dat je meer dan 12 kg aan gaat komen, simpelweg omdat je lichaam je eigenlijk te dun vindt voor een kind (en vooral voor de bv na de bevalling). Ik heb echt keurig opgelet met eten, alles bijgehouden (over obsessed gesproken he), nauwelijks gesnoept en toch ben ik nu 12 kg aangekomen en volgens mij ben ik over een week of zo wel 13. Bij mij ging het van 62 naar 67 in 4 weken, van week 19 tot en met 24 (wtf?) en daarna ging het minder snel met nog 2 kg in de afgelopen vier weken (dus idd een halve per week). Mijn vk zei dat ik gewoon simpelweg te mager was bevonden en dat mijn lichaam dat aangaf. Volgens haar mag je als je dun/licht bent zo'n 16 kg aankomen tijdens een zwangerschap. 12 is ideaal wanneer je al een ideaal (niet volgens jezelf ideaal he) gewicht zou hebben en dan zou ik 62kg moeten wegen. Ik woog 56/57 aan het begin, dus ja, eerste inhaalslag ging tot en met week 19, toen was ik 62, en nu schiet mevrouw blijkbaar flink in een groeispurt met mij er bij?
En ik ben er ook heel erg mee bezig, want ik loop er met dansen tegenaan en maak me dan zorgen of ik ooit nog wel kan dansen (jaja, lekker melodramatisch). Natuurlijk kan ik dat wel en al zal ik niet in een keer weer op mijn oude gewicht en vorm zitten, dat komt heus wel weer terug. Afhankelijk van hoe de bevalling gaat, begin ik ook na een week of 2 weer (jaa, dat mag! Onder begeleiding en zonder buikspieroefeningen en zo that is.. maar toch) of iig na 6 weken. Wat wel echt zo is, als ik nu moet draaien (zo snel rondjes over een lijn heen of zo) dan val ik veel eerder om, omdat mijn zwaartepunt zo anders is tegenwoordig. Dat is dan wel weer grappig =)
Djinnie: BHV, nou, als dat alles is, hahaha. Wel zin in? Moet je vandaag ook blussen? Volgens mij mag dat niet als je zwanger bent? Het scheelt zó veel als je goed geslapen hebt, absurd he?
Aphrodite: En, hoe gaat de dag? Je bent al op eh, een kwart, er van uitgaande dat je 16 uur wakker bent en om 10 uur gaat slapen vanavond =) Ik haat misselijk zijn.. Gelukkig is hier niemand fan, hahaha. Moet je wel werken vandaag?
Deedee: Heb je al een streepkalender gemaakt? Leuk, een babyfoon en een wipstoel! De wipstoel die wij hebben dient nu voornamelijk als slaaptroon voor de jongste kat hier, dat beest is werkelijk geschift, ligt dan met vier poten omhoog tegen de opstaande rugleuning en de kop over de rand te slapen, uren achtereen... Het zal wel lekker liggen, denk ik dan.
Ah, twee jaar getrouwd, gefeliciteerd! Ga je enkel taart eten, of staat er meer op de feestplanning?
Hier maar weer eens mijzelf buigen over dat prachtige theoretische kader van me, alle interviews zijn geweest, die kan ik gaan uitwerken en vanmiddag bijles geven, maar niet zo lang vandaag, van half 1 tot 3!
Fijne dag allemaal, dat we ons maar goed mogen voelen!