Moi schreef:amy-baby schreef:Hey moi,
Dank je wel voor je antwoord, had inmiddels ook vK gebeld, maar als ik loop speelt het heel erg op, dus ga zo maar weer liggen op de bank. Trouwens de verloskundige maakte vandaag een opmerking. Ik ben namelijk zo bang om eerder te bevallen, en zei vertelde mij dat ik op dit moment precies op de grens zit. Nu heb ik natuurlijk even gegoogled, maar dan geven ze aan dat ze met een kindje van 24 toch gaan proberen te redden, ik dacht altijd pas met 28 weken, wie weet dat? Ik weet wel dat je kindje er absoluut (als hij/zij overleefd) er goed vanaf komt, maar was wel benieuwd.
Groetjes amy
Hoi,
Ik had gisteren toevallig gelezen vanaf 26 weken dat je baby al kans heeft, dus denk ook wel vanaf 24 weken.
Heb toevallig ook gisteren gegoogeld ivbm prematuren omdat ik ook erge krampen had...
Vanaf 24 weken is je kindje levensvatbaar voor de wet (kan niet zelfstandig leven, zonder behulp van machines)
Vanaf 28 weken kan je kindje zelfstandig overleven (noemen ze grote prematuren)
Vanaf 32 weken is je kindje tevroeg maar heeft het nog meer overlevingskansen (noemen ze gewone prematuren)
Vanaf 36 weken is het gevaar geweken voor je kindje...
Houd je gewoon rustig amy, want stress kan vroegtijdige bevalling uitlokken, onstekingen aan blaas of baarmoeder en dan ja eventuele afwijkingen van baarmoeder of baarmoedermond...
Ik voel me ook vele hulpelozer dan van Kaylie geweest, ook net alsof ik niks meer kan en vooral MAG doen... :roll:
Heb nu ook zoiets van verdorie, moet zelfs nie meer werken en ik kan mn huishouden en Kaylie al niet meer aan...
Weet je rommel is niet zo erg hoor 😉 Ik kan het ook niet zien, maar daar komt een nieuwe dag voor!
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk in stukjes te doen :?
Op de eerste plaats Kaylie (want die kan niet zonder me) en idd mama leroy, het is soms vermoeiend, maar ik kan niet anders, maar gelukkig heb ik idd de adempauzes die kaylie nodig heeft om ff te rusten 😊
Laat maar zeggen dat ze na iedere voeding gemiddeld 1.5u a 2u wakker is, en toch na die tijd een klein slaapje nodig heeft van ongeveer 30min tot 1.5u. Dus die momenten gebruik ik om ff op adem te komen 😂
Denk dat jouw sloeber, geen momentje meer stil zit 😂
En dan voor de rest van mn dag, doe ik tussendoor alles in stukjes... Ik heb geen vaatwas, dus mn afwas doe ik in stukken, veel te lang rechtstaan lukt me ook niet... Dan tussendoor draai ik wasjes, moet ik steeds doen zodat manlief kleren heeft om te werken en dochtertje lief kleertjes heeft om terug vuil te maken hehe 😂
En ik heb ook dagen hoor dat het er net uitziet alsof ik hier een berg met werk heb, waar ik niet meer doorgeraak, maar dan doe ik enkel waar ik me in staat voor voel (op een slechte dag niks meer dan stofzuigen en Kaylie), en de rest doe ik gewoon de dag erna 😉
Trouwens meiden, ik vergat het jullie nog te zeggen! Kaylie heeft haar eerste 2 tandjes onderaan! 😃