Besje schreef:MOrgen maar weer testen kopen en zondag misschien weer testen??? Tenzij 😈 dan wel is doorgebroken, dan ga ik het maar 'vieren' :x 😉
Dan kan je beter tot overmorgen wachten, want je HCG schijnt zich elke 2 dagen te verdubbelen (mocht je idd zwanger zijn). Als vandaag neg. was, heb je dus een relatief grote kans dat morgen wéér neg. is, maar overmorgen zou je dus wèl weer een grotere kans hebben pos. te testen.
Besje schreef:Over dat ontpillen, heb ik nog wel een vraag. Kan het zijn dat je na het ontpillen meteen regelmatige cycli hebt (bij mij resp. 26, 25, 24 dagen) maar dat je toch mogelijk geen eisprong of een goed eitje hebt?? Of bestaat dat niet en heb je altijd een eisprong als je meteen regelmatig ongesteld wordt???
De eerste maanden na pilstop kan gekenmerkt worden door 'ontpillen' (kan zelfs 6-12 maanden duren!), maar hoeft niet. Als je lichaam 'ontpilt' is, wil dat zeggen dat je lichaam de controle weer helemaal heeft overgenomen (i.p.v. de pil). Omdat je tijdens de pil geen eisprong hebt, kan het dus zijn dat je tijdens (een deel van) het ontpillen ook geen eisprong hebt, maar hoeft dus niet. Als je vóór de pil altijd een regelmatige cyclus had, zul je dat nà het ontpillen in principe ook weer hebben, was je altijd onregelmatig, grote kans dat je dan ook weer een onregelmatige cyclus hebt. Maar bij sommige vrouwen veranderd hun cyclus door het lange pilgebruik (waren bv ervoor heel onregelmatig, maar erna regelmatig en omgekeerd). Kortom: je weet het altijd pas achteraf zeker!
Verder nog wat betreft eisprong: je hoeft zowieso niet èlke maand een eisprong te hebben, er blijken zelfs vrouwen te zijn die er standaard maar eens in de 2 cycli één hebben...