Heee meiden! Ik heb jullie gevolgd hoor al die tijd maar kon de energie niet vinden om wat terug te schrijven. We hebben met Joah best pittige weken achter de rug. Hij is imiddels 11 weken oud. We hebben hee lerg lopen moeilij kdoen met zijn voeding. Ik lees hier wat berichten over verborgen reflux. Ik ben met Joah bij de kinderarts geweest en hij heeft dit ook. Ik gebruik nu sinds 3 weken Zantac. Met een spuitje in zn wangzakje spuiten. 2x per 24 uur voor de voeding Dit vind hij smerig maar hij neemt het dapper! Ik heb qua soorten voedingen inmiddels ook verschilende zaken geprobeerd. Ik heb de eerste 7 weken BV gegeven. Maar wat ik ook at, hoe braaf ook toch had Joah krampen. En hij kreunde en steunde enorm na elke voeding. Toen was ik het zo beu, ik durfde bijna niet meer te voeden omdat ik het zo rottig vond dat hij vervolgens 2 uur kreunde. Ik ben toen Omneo voeding gaan geven. Helaas maakte dit ook geen verschil. Hij kon er alleen vervolgens niet meer van poepen. Toen heb ik Lactulose gehad voor zn ontlasting en dit ging iets beter. Maar hij had ook veel last van tranende oogjes, veel niesen, veel de hik en uitslag, dus toen ben ik overgestapt op Pepti voeding. Dit is voor lichte koemelkallergie. En raad eens... deklachten werden minder. Een stuk minder krampen, en de rest verdween ook. Alleen was het probleem toen weer dat deze voeding dusdanig is verknipt dat het niet zo goed verzadigd. Dus toen ben ik gaan indikken met Nutriton (johannesbroodpitmeel) Maar hier kreeg hij weer krampen van zucht........... toen op aanraden van de kinderarts in gaan dikken met Rijstebloem. We hebbe ngeen allergieen in de familie dus we mochten dit daarom al gebruiken. (normaal mag rijstebloem pas vanaf 4 maanden ivm allergie) Ook ben ik vorige week met hem bij de osteopaat geweest voor de krampen. En sindsdien en sinds de voedingscombi van Zantac+ Pepti+rijstebloem en om de 3 dagen Lactulose gaat het eindelijk goed. Zijn schema is als volgt:
rond 8.30-13.30-18.30-23.30-04.30
en dan de hoeveelheid voeding is: 150 cc-180 cc om en om. Dus 2x 180 en 3x 150
Volgens de kinderarts is dit prima voor zijn gewicht (ruim 5500 gram) en 60 cm
HEt slaapritme was een drama . Doordat ik Joah veel bij me droeg ivm de krampen had hij zichzelf steeds meer aangeleerd dat hij bij mij sliep. Zodra ik hem dan in zijn bed legde (slapend) werd hij steeds korter op elkaar wakker. Op den duur slipe hij helemaal niet meer in zn eigen bed en zat ik elf aan een uurtje hooguit per nacht aan slaap, en overdag bij slapen lukte ook steeds minder omdat hij dan ook aandacht wilde. Dus ik heb het boek van Ria blom gelezen over regelmaat en rust en nu doe ik het als volgt:
uit bed-verschonen-voeden-knuffelen (of smiddags even in de box) - terug naar bed.
Dit ritueel duurt bij elkaar ruim een uur.
Sinds we dit aanhouden gaat het een stuk beter. Joah accepteert inmiddels zijn bed. We leggen hem hier ook wakker in. Soms slaapt hij half na het op schoot zitten, eenmaal in zn bed doe ik zn speen in zijn mond en deze gaat er soms uit en dan word hij even wakker, maar dan stop ik hem een aantal keren terug, en sindsdien slapt hij goed en alleen. Uitenidelijk zal hij het ook niet meer nodig hebben dat ik de speen terugstop, omdat hij dan zelfstandig weer verder kan slapen.
Het was even pittig en vergt veel energie omdat je hem het liefst uit bed haalt als hij jengelt en wakker is, maar voglens Ria Blom moest i kdoorzetten. En het resultaat is er dan dus ook. Ik heb eindelij kweer wat vrije tijd. Heerlijk!
Over 5 weken ga ik weer werken, ik had natuurlijk 16 weken verlof aan een stuk omdat ik 6 weken te vroeg was bevallen. Nou het was een heel verhaal, ik wilde julie toch even laten weten hoe het ging. Ik leef met jullie mee, zie jullie foto's lees julie verhalen, maar het is teveel om terug te reageren Dus vandaar een beetje ego verhaal.
Liefs Joos
http://94.100.126.101/1357400001-1357450000/1357416701-1357416800/1357416729_5_XrPF.jpeghttp://94.100.116.167/1357400001-1357450000/1357417201-1357417300/1357417253_5_K3Nx.jpeg