supernieuws cary!!!! zal zeker en vast een hele opluchting zijn!
en wat heeft vera super geslapen!!! Klein beetje jaloers hoor hier haha.
@ pusta: wauw jij ook al zo'n goed slapertje dus! Leuk!! En erg fijn dat de behandeling toch aangeslagen is en je zo'n verandering ziet. Lekker van genieten!!
hier: is dus geen reflux van lisa hoor. Haar longetjes klonken wel mooi zuiver dus dat was ook niet het probleem maar ze stapelde blijkbaar het slijm overdag op en gaat 's nachts dan zakken naar haar keel waardoor alles dicht komt te zitten. Heb nu neusdruppeltjes gekregen voor 5 dagen en ook een hellend kussen gekocht en met die combinatie heeft ze er 's nachts helemaal geen last meer van! Hopelijk blijft dat ook als ze geen neusdruppeltjes meer krijgt! Verder vannacht wel weer 2 nachtvoedingen :(. Ze begint steeds vaker om 3u 's nachts te komen, 1x dus, maar nu dus om 1u50 en 5u15, laatste voeding duurde wel een uur, 't kind was ook klaarwakker, echt gek want gisteren heeft zo zo weinig geslapen. Wakker geweest van 9u tot 14u30 à 15u en van 18u tot 22u30, dus over de hele dag maar 3u geslapen, dan verwacht je toch een supernacht, maar niet dus haha.
Ga mn verhaal van lisa en het water ff copypasten van ander topic hoor, spaart me wat typen uit 😊 :
Vorige week erg stom en gewoon ook erg ongeluk gebeurd hier. Lisa heeft kokend water over zich heen gekregen. Om alvast gerust te stellen, ze heeft behalve 1 brandwond op haar buikje niets, dus dat valt op zich erg goed mee. Maar meiden jullie willen niet weten hoe het klinkt als je kind zo gaat gillen en krijsen. Ik had lucas in bed gestopt en dacht ff het een en ander te bakken omdat hij toch altijd 3 à 4u slaapt in de namiddag dus zat tijd om dan es zoiets te doen. Maar na anderhalf uur was lucas helaas toch weer wakker maar was nu al bezig. Lisa zat in haar relax maar kun je niet zomaar in de woonkamer zetten als lucas rondloopt dus had haar bij mij in de keuken gezet. Toen moest ik chocolade au bain marie smelten dus er stond kokend water op het fornuis toen lucas ineens zn opstapje ging halen en in de keuken plaatste om vanalles te stelen van het aanrecht (verse muffins). Dus ik draai mij om lucas van zn opstapje te tillen en weer op de grond te zetten net omdat er water stond te koken. Maar terwij lik mij omdraai haper ik aan de steel van de pan met het water. Ik kon nog net de pan tegenhouden maar wel een hele klets water over de rand heengevlogen recht op lisa. Die begon natuurlijk te krijsen en te gillen. Kon haar dan voor mijn idee maar niet uit die relax loskrijgen (terwijl ze er in werkelijkheid echt wel in 1 of 2sec uit was hoor), dan naar de badkamer gerend (goddank is dat met een toegansdeur naar de keuken dus maar op een paar stappen) en haar razendsnel onder de koudwaterkraan. Zij natuurlijk nog veel harder krijsen door het ijskoude water, ging echt door merg en been. Omdat ik gezien had dat het meeste water op haar beentjes en linkerarm terecht gekomen was heb ik mij eerst vooral daarop gefocust (de rest ok wel onder het koud water hoor maar vooral armen en benen). Toen haar heel ff vanuit het water gehaald om heel snel haar kleren af te doen en dan terug onder het koude water. Toen ik haar kleertjes afdeed zag ik ineens een blaar op de buik die opgengegaan was door de wrijving met haar kleertjes, dus ik helemaal in paniek aan het huilen ook want dacht dat er nu een hoop blaren aan het opduiken waren. Toen kwam benny thuis en gelukkig maar want ik begon echt te panikeren, lucas intussen ook hard aan het huilen omdat lisa zo aan het gillen was. Maar B blijft in zo'n situaties altijd de kalmheid zelve, dus hij zijn kleren afgedaan en in het bad gaan zitten en lisa van me overgenomen onder het koude water. Zo een kwartiertje onder het koude water, dan zalf op de wond en steriel niet-inklevend compres erop. en warme kledij aangedaan en stevig in fleecedeken gerold want het arme kind had het natuurlijk ijskoud. Heeft toch 2 à 3u geduurd voor ze weer op temperatuur was, zeker haar handjes en voetjes, die heb ik echt moet warmwrijven want wilden maar niet vanzelf opwarmen. zo heeft ze dan de hele avond aan de borst gelegen en ingedommmeld. Volgende morgen gebeld naar de kinderarts en kon gelukkig nog langskomen net voor de middag. Wond zag er heel netjes verzorgd uit dus dat was prima. Zij heeft dan wel gebeld met brandwondencentrum voor advies over hoe de wond het best te verzorgen. Is met speciaal zilvercompres die ze in het brandwondencentrum zelf ook gebruiken, moet je met de klevende kant op de wond kleven en dan geeft dat een helende stof af afzo. Mag daar 2 dagen op blijven telkens dus hoef lisa niet meerdere keren daags te pijnigen door te verzorgen. Kinderarts had voor zekerheid ook afspraak met de plastisch chirurg van het zh gemaakt zodat die nog es kon controleren na een aantal dagen hoe de wond eruit zag, zodat lisa er toch zeker geen litteken aan overhoudt want als jong meisje wil je natuurlijk wel in je bikinitje kunnen paraderen zonder litteken door je stomme moeder! Zag er heel goed uit gelukkgi. Moet nu 4mei nog een keer terug voor controle. Tegen dan zou het al genoeg genezen moeten zijn om enkel nog met wat zalf verder te kunnen. Maar ze zal er dus helemaal niets aan overhouden gelukkig. Had zo anders kunnen aflopen, mag je gewoon niet aan denken!