@ daphne: oh dus ik was niet de enige van wie de kleine nog bij ons op de kamer lag 😊 Hier gaat lisa naar alle waarschijnlijkheid volgend weekend verhuizen. Lucas eerst eind deze week proberen te verhuizen als B de kamer dan toch nog afgewerkt krijgt! Lisa is zaterdag 3mnd dus vind ik wel een mooi moment om mama's kamer te verlaten 😊
haha ja idd wel veel buikslapertjes hier 😊 Ik hou lisa nu in ieder geval wel op de buik hoor, durf niet meer te veranderen nu het ineens zo goed gaat haha.
Maar wat slaapt jouw mannetje echt super zeg!! Ik denk hier ook minder voedzame melk 's avonds want komt hier 's avonds ook duidelijk veel vaker dan anders overdag, en eigenlijk al vanaf het hele begin zo.
Heerlijk he dat ouderschapsverlof! Ik neem 4 maanden op en moet daardoor pas 5 oktober weer gaan werken. Anders was dit vandaag ook de laatste verlofdag van mij geweest en moest ik morgen alweer aan het werk!
oja: @ noa: hoe was de eerste werkdag vandaag????
Hier: Vannacht opnieuw heel goed gegaan, minder dan de vorige twee nachten maar nog steeds super hoor. Dit keer 6.5u slaap aaneen. Geslapen van 22u30 tot iets voor 5u, gedronken en dan weer tot 8u15 geslapen 😊
Hier zonet met beide kindjes naar de orthopeed geweest voor hun heupjes. Lucas is helemaal in orde dus daar hoeven we ons geen zorgen meer in te maken. Lisa was voor zover hij op de echo kon zien ook helemaal in orde, maar hij hoorde wel een héél licht klikje in haar heupjes en ze trok wat tegen in haar linkerheupje. Dus hij wil haar voor de zekerheid wel nog eens terugzien op 6mnd om echt volledig uit te sluiten dat ze het zouden missen.
pff maar wat heb ik daar lang gezeten zeg in het zh! Ze hebben nu een nieuw systeem van aanmelden, gebeurt nu met de id-kaarten (wat kinderen dus niet hebben dus daar hadden ze nog niet bij stilgestaan bij dat nieuwe systeem blijkbaar) waardoor alles zo heel erg traag ging. Ik had nummer 70 en ze zaten nog maar aan nummer 12 toen ik toekwam. Dus zeker drie kwartier beneden gezeten bij de polikliniek om aan te melden. Voor lucas natuurlijk veel te lang wachten. Ik had drie boekjes meegenomen naar het zh maar domweg in de auto laten liggen. Nu, na drie kwartier eindelijk aan ons. Dus dan konden we naar de afdeling orthopedie gaan, zaten ze daar ook met een gigantische achterstand, en ik had niet door dat ik me daar ook nog eerst moest aanmelden. Dus ook daar bijna anderhalf uur zitten wachten. Lisa natuurlijk honger, dus haar maar wat gevoed. Lucas was intussen gewoon wat aan het rondlopen, wou af en toe eens proberen een deur te openen maar luisterde flink toen ik zei dat hij niet mocht. Opeens had hij dan twee krukjes gevonden, die hij wat vooruitduwde, wat natuurlijk niet geruisloos is. Snauwt die ene vent ineens lucas toe dat hij moet stoppen. Oh ik voelde mijn bloed al koken maar uit beleefdheid zwijg je nog even, en voelde mij ook gesteund door een andere man in de wachtzaal die blijkbaar ook verontwaardigd was door het gesnauw. Ik dacht komaan het is een kind wat kan dat nu voor kwaad dat hij een krukje verschuift. Het is niet dat hij mensen staat te ambeteren of staat te roepen, hij speelt gewoon. Dus lucas doet gewoon verder, springt die vent daar recht en loopt woedend naar lucas. Oh meiden mijn haren kwamen recht zeg, ik sprong ook recht met lisa aan de borst haha, klaar om die vent een goeie mep te verkopen als hij mijn kind zou aanraken. Die andere man riep dan ook van 'rustig het is een kind he!'. Dus ik zeg kalm 'idd het is een kind van een goed anderhalf jaar, dat kun je geen twee uur op zijn gat laten zitten.' zegt hij 'het is niet mijn probleem dat jij je kind niet in bedwang kunt houden, het is hier een ziekenhuis en geen speeltuin'. ow maar toen had ik het echt niet meer hoor en heb hem toegeroepen dat ik ten eerste bezig ben met mijn ander kind te voeden en dat ik mijn zoontje helemaal niet in bedwang moet houden omdat ik geen kind wil die twee uur lang roerloos en futloos op een stoel zit, maar dat een kind met een beetje gezonde energie gewoon wil spelen en dat dat nu net is wat hij doet, gewoon flink spelen zonder zeuren of roepen. En als hij daar een probleem mee heeft dat hij dan maar wat verderop moet gaan zitten, maar dat als mijn kind gewoon flink speelt en niets stouts doet, hij dat gewoon mag, zeker omdat waar we zaten er enkel consultaties waren bij de orthopedist en er op die afdeling dus geen mensen lagen te rusten waarvoor we muisstil moesten zijn. Heb uiteindelijk wel gezorgd dat lucas niet meer met de krukjes speelde, want wou nu ook geen hele scène. Maar toen lucas 10min later met een lege doos begon te spelen begon die vent weer geërgerd te kijken en te zuchten. Nou dacht bekijk het maar hoor kl**tzak, het is een kind en een gezond kind speelt!
Hihi toen die andere man trouwens gedaan was met consultatie, kwam hij nog ff naar lucas en fluisterde hem in het oor dat hij een flinke jongen was en hij veel moest spelen nu hij dat nog kon want ten slotte zijn wij ook allemaal kinderen geweest. Lief he 😊